4e verslag Santiago - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 4e verslag Santiago - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

4e verslag Santiago

Door: Inez en Jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

22 September 2010 | Nederland, Haarlem

Lieve mensen, daar zijn we weer. Nu uit Aulnay, vlak bij Saintes en nog 80 km tot Royan waar we morgen de Gironde hopen over te steken met de boot. Daarna helemaal langs de kust naar beneden.

Nu eerst wat we vanaf 18 september hebben meegemaakt.

18-09

Rustdag Tours. Lekker rondgeslenterd, leuke oude stad met kathedralen, musea enz. Lekker in de zon zalmschotel met roseetje erbij, genieten.

19-09

Vertrokken richting Poitiers en in Veigne in een oude graanmolen, nu een museum gevraagd naar een tampon. Inez moest maar even mee naar het stadhuis. Het alarm moest eraf, gedoe, maargelmukt. We hebben er weer een.
In Pussigny wilden we overnachten, maar er was geen plaats meer. Verder dus naar Chatellerault. We kwamen terecht bij een Schots echtpaar dat hiet 8 jaar geleden is komen wonen maar Mister Schot sprak geen woord frans, hoezo integreren? Een enorm huis met grond eromheen waarvan je het eind niet kon zien. Na een dag met 87 km was het weer goed rusten.

20-09

Ontbijt met een omelet, lekker! Op naar Poitiers. Opeens staat in de berm een jongeman, een Belg met rugzak een appel te eten. We stoppen en besluiten gezamenlijk koffie te drinken. We kregen nu voor het eerst een echt pelgrimsgevoel. Fijn gepraat over het leven, liefde en vriendschap. Als twee echte mutsen hebben we hem natuurlijk volgestopt met bananen, walnoten, koekjes en geld en met weemoed na een uurtje weer afscheid van hem genomen. We hopen dat het goed met hem gaat.

In Poitiers aangekomen vragen we aan een jongeman de weg naar het centrum. Hij besluit ons lopend te brengen. Onderweg komt hij op het idee om ons de kerk van St.Hilaire, de ouste bisschop van Poitiers, te laten zien en meteen maar een tampon, niet te vergeten stempel!, te regelen bij Monsieur le Cure. Na ons bijna gebruikelijke glaasje rose rijden we met de gps naar ons logeeradres. Het blijt een echtpaar te zijn die ook pelgrimeren en het leuk vindt om pelgrims onderdak te bieden voor elke vrijwillige bijdrage. Na een douche lopen we naar het centrum om een fles wijn te kopen voor bij het eten en laten we nou een Compostela-fles vinden! Lekker bij het eten met zijn vieren opgedronken, nog wat over pelgrimeren zitten praten en lekker gaan slapen!

21-09

Uitgezwaaid door het aardige echtpaar dalen we de stad uit op weg naar ergens! We willen een fiks aantal kilometers wegtrappen en dat lukt: 95 km! Moe komen we in Brioux aan, eten wat we hebben op.

Dat is het weer even. Alles gaat tot nu toe voorspoedig, geen calamiteiten en alles is nog heel en gezond.
Lieve familie, vrienden en kennissen, tot de volgende keer.

A la prochaine fois.

• 22 September 2010 - 09:37

Elisabeth:

Bonjour Inez en zus,

Met grote bewondering lees ik jullie belevenissen en reis zo vanuit mijnbureua stoel met jullie mee!
    Blijf gezond en laat ons meegenieten.

Misschien is het een idee om volgend jaar bij Vrouwennetwerk je verhalen komen vertellen?
    Warme groet uit Haarlem.
    Elisabeth.

• 22 September 2010 - 09:39

Manfred En Marjolein:

Ga zo door meiden! Prachtig jullie verhalen te lezen...het gaat eigenlijk nooit over het fietsen zelf, dus dat zit wel goed dan ga ik van uit!
    Leuk al die contacten onderweg!
    Succes met de volgende dagen!

• 22 September 2010 - 10:18

Hildo:

Met bewondering lees ik jullie verhalen en belevenissen.
    Succes verder en geniet ervan.

• 22 September 2010 - 11:13

Gerda:

Tjonge, jonge, wat een leven! Heerlijk fietsen (hoewel bergie op en bergie af, pff), leuke ontmoetingen, dat moeten de pelgrims ook allemaal hebben meegemaakt. Groot gelijk dat na een dag zwoegen een glas (ik lees flés) wijn op z'n plaats is. En wij hier in Nederland maar zuur kijken naar Prinsjesdag met al de beroerdigheid die je maar kunt bedenken. Ik volg jullie op de kaart, maar dat gaat als een speer met jullie. Als het bij die ene lekke band blijft mogen jullie niet mopperen. Lees niets meer over het weer na die nachtelijke bui, dus ga er van uit dat het zonovergoten is daar in Zuid Frankrijk! Inez en Jorien lekker zo door blijven karren!
    Heel veel liefs van Dirk en Gerda

• 22 September 2010 - 11:25

Hans En Ien:

Hoi Inez en Jorien,
    Wat heerlijk om jullie belevenissen lezen!
    Ik geloof dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben ondanks de zware étappes, maar dat dat allemaal wordt goed gemaakt door alle belevenissen onderweg.
    Hou vol, sterke benen en veel plezier. Toi,toi toi.

• 22 September 2010 - 14:15

Karin Kromheer:

Hi Inez en schoonzus,
    Na per bus rondgereden te zijn in Italie/Toscane (prachtig, prachtig) lees ik nu vol bewondering jullie reisverslag. Grandioos en diep respect als ik lees over al die bergen die jullie al bedwongen hebben. Vind het heel knap en leuk om jullie zo te kunnen volgen!

• 22 September 2010 - 16:01

Dineke:

Hoi Jorien en Inez,
    De kust van de Medoc is ons vakantiestekkie.
    Prachtige stranden, hoge golven!
    Wij staan daar bij de boerin in Begadan, een gehucht in de buurt van Lesparre. Niet zwaar om de route langs de kust te fietsen, heerlijk vlak. Wil je nog lekker eten: in Vensac bij "chez Nicole" t.o. de Mairie. Heerlijk en vers, mooie prijs. Hij heeft ook kamers. Leuk dat jullie met de bac overvaren! Vakantieherinneringen komen weer bovendrijven.
    Volgende week tennissen we voor het laatst dit seizoen, we hadden vanochtend prachtig weer.
    Groetjes en veel plezier.

• 22 September 2010 - 17:28

Rob En Jennifer:

Leuk om jullie belevenissen te lezen! Zijn ervan overtuigd dat jullie de eindstreep gaan halen,zet em op!
    Groet van ons.

• 22 September 2010 - 17:32

Gu&sjef&simon&emma:

Wat goed dames ! Bijzonder al die contacten onderweg, daar heb je in het niet pelgrim leven toch helemaal geen weet van ! succes

• 22 September 2010 - 21:42

Ellen:

Lieve Jorien en Inez,

Wat beleven jullie toch leuke en aparte dingen!

maarre...jullie fietsen toch nog wel echt? niet toevallig een motertje onlangs aan de fiets gehangen onderweg??:-)jullie gaan snel!! Super!
    Nog veel bijzondere ervaringen gewenst!

Ellen xx

• 24 September 2010 - 14:04

Bobenpaula:

geweldig wat een doortrappers zijn jullie!
    Wat een avontuur !stuur eens een foto als dat kan.
    We bewonderen jullie,hebben net een tochtje langs de Linge gemaakt en moesten steeds aan jullie denken Wauw

• 24 September 2010 - 14:04

Bobenpaula:

geweldig wat een doortrappers zijn jullie!
    Wat een avontuur !stuur eens een foto als dat kan.

• 24 September 2010 - 20:30

Daphne:

Hallo Inez en Jorien,

Wat gaan jullie als een speer zeg. Leuk om steeds te lezen wat jullie onderweg allemaal meemaken. Veel succes verder!
    Daphne

• 25 September 2010 - 08:00

Sonja En Henk:

Foei, pas nu jullie reis- verslag van A tot Z gelezen
    Vanaf vandaag gaan we jullie tocht ZEKER volgen! Ook via Google Earth. Heel leuk wat jullie aan het doen zijn en we zijn ook een beetje jaloers!
    Bestelden weer een appartement in Oetz per Email en net op die dag was Peter gearriveerd!
    Wij gaan in de Herfstvak.
    Henk en ik wensen jullie een hele voorspoedige voortzetting van jullie pelgrimsreis!!!!
    Kusje,
    Sonja en Henk

• 25 September 2010 - 09:42

Ria En Jaap:

Lieve Jorien en Inez,
    daar zijn we dan eindelijk met een reactie. Al vier weken lang volgen we jullie onmetelijke prestaties met stijgende bewondering, geloof ons maar gerust. Bij iedere bestijging van Gijsbrecht of Vaartweg leven we ernstig met jullie mee. Beleven de afdalingen nu ook veel intenser...

We vinden jullie maar twee avontuurlijke jonge meiden en genieten van jullie reis- en verblijfverhalen. Krijgen langzamerhand ook een helder inzicht in jullie bestedingspatroon. Jullie geven goed blijk van het oud-hollands 'goed koopmanschap en zuinig beheer'.

Wij waren recent weer even in Gemmenich. Jaap heeft daar ook gefietst (naar het dorp en terug). Km-stand: 3,8!! Grootste hoogteverschil 70 mtr, waarvan het laatste stukje uiteraard gelopen, zoals het goede polderbewoners betaamt.

Heel veel succes (en plezier) met het vervolg en we blijven jullie volgen en zullen vast nog wel eens reageren.

• 25 September 2010 - 20:36

Bob Stomps:

Jullie avontuur weer gelezen. Je zult wel betere temperatuur hebben dan wij hier. Vandaag 15 graden! Goede reis verder en geniet ervan. Morgen Zondag komt Peter weer thuis. Groetjes van Bob.

• 26 September 2010 - 08:48

Els:

Met steeds meer respect blijf ik jullie volgen.
    Ik doe het (nog) niet na.
    Succes weer en hou vol, je kunt het!!

Groet,
    Els

• 26 September 2010 - 09:38

Marijke Steens:

Blijf jullie volgen en geniet van jullie verhalen.

• 26 September 2010 - 14:43

Agnes & Hans:

Ha die Jorien(en Inzes), wat zijn jullie al ver. Leuk om je verslag te lezen.Wij zijn vandaag 26-9 bij Bas geweest. Heel veel succes verder met jullie tocht, wij volgen jullie op de voet. Ik hoop dat er niet te veel bergen meer komen, maar volgens mij moeten jullie dan omkeren. Dus heel veel klimplezier. Liefs A&H

• 26 September 2010 - 19:53

Rina:

Lieve dames. Petje af voor jullie om zo iets spannends te ondernemen. Leuk te lezen dat jullie ook veel aardige mensen ontmoeten.Zo te zien gaan jullie als een speer. Veel plezier en weinig lekke banden toegewenst vanuit Holland. Rina

• 27 September 2010 - 11:27

Margot En Karel:

Hoi meissies,

Aan jullie gedacht toen wij de afgelopen weken mooi weer hadden in Frankrijk en op Corsica. Dat fietst toch war fijner als het zonnetje schijnt. Volgende week nog een midweek naar Berlijn en dan al ik jullie weer volgen. Knap hoor, en wat een leuke ervaringen doen jullie op. Ga zo door, meissies!