6e verslag Santiago - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 6e verslag Santiago - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

6e verslag Santiago

Door: Inez en Jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

29 September 2010 | Nederland, Haarlem

27 - 9

Snel op zoek gegaan naar een fietsenmaker om de spaak van Jorien te laten repereren. Eerste reactie was meteen NON, il faut aller a DAX. Maar we hebben zelf een spaak. Oh, c,est different! Een nkwartiertje later was de spaak gemaakt en konden we verder. Het plan om Dax te halen is uiteindelijk toch gelukt. We zitten nu in een vreemd groot huis dat lijkt op een soort daklozenopvang van een kerk, maar keurige kamer met douche en toilet en morgen een ontbijt; dit alles voor Euro 33 voor beiden.

KM stand vandaag: 70.

28-9

De Pyreneen kijken ons van verre al dreigend aan en al fieetsend komen ze sneller dichterbij. Er werd ons gevraagd wat mezer over het fietsen te vertellen. Dat zullen we doen. Als het meezit hebben we s morgens eerst een vlak stukje om warm te fietsen, vervolgens mogen we met pakweg 7,6 km/uur omhoog om vervolgens in 1 minuut met 45 km/uur naar beneden te suizen en daarne met zo,n 4,1 weer omhoog te klauteren. Dit meerdere keren per dag. Voila! Dit geeft jullie een aardig beeld van onze dagbesteding.
Uiteindelijk in het gehucht Ostabat terecht gekomen met een slotklim van 16% die we dus maar hebben gelopen. Bovengekomen werden we onthaald met de opmerking: glaasje limo? en schoenen uit. We dachten welke kostschool zijn we nu terechtgekomen. Achteraf met 45 pelgrims samen gegeten en gezongen en een fantastische avond gehad. Met een flink glas wijn ging iedereen om 21.30 plat. Iedereen was opvallend stil.

KM van vandaag 80.

29-9
We zitten nu te internetten in St. Jean-Pied-de-port op de grens van Spanje!!!! Prachtig warm weer, 33 gr.
Aan ons Spaanse woordenboekje hebben we voorlopig nikss want van het Bask,s is niets te verstaan en het wordt dus handen en voetenwerk, ook leuk. We zijn even in het gezellilge plaatsje aan het shoppen en gaan straks nog een paar kilometers verder denken we.
Volgende keer verslaan we vanaf deze dag verder onze avonturen.
Asta la luega.

• 29 September 2010 - 13:45

Ed Du Maine:

Hallo Inez en Jorien,wat leuk om alles telezen,ik hou het in de gaten!Zat er een spaakje los en nu weer vast bij jullie??Geniet van het lekkere weer en veel succes nog hoor,groetjes van Ed

• 29 September 2010 - 17:22

Ien En Hans:

Geweldig dames, al 2/3 achter de wielen (spaken)! Veel succes in de bergen en hou je taai! Groetjes.

• 29 September 2010 - 18:11

Janine:

Jemig meiden wat maken jullie een hoop mee!Knap hoor al die bergetappes,16%,wow,lopend al een hele kluif!!!
    Groetjes,Janine&Ben

• 29 September 2010 - 18:44

Els:

Met de atlas is het leuk om jullie te volgen.
    Dus nu gaan de pyreneeën bedwongen worden! Met zo veel ervaring inmiddels moet dat zeker lukken!

que tengas suerte!

Groet,
    Els

• 29 September 2010 - 20:18

Thea Lankreijer:

Dag dames,

Leuk om jullie te volgen.Ik heb het ook altijd een keertje willen doen maar dan uhhhhhhh vliegen naar La Coruna en het laatste eindje lopen. Ja, ik weet het, niet de juiste instelling maar alleen om de sfeer te proeven. Ik ben inmiddels een echte Pieterpadder geworden dus toch nog een beetje sportief. Dames, nog veel plezier, Thea Lankreijer

• 29 September 2010 - 20:42

B.Stomps:

Hallo meisjes, Peter heeft mij gisteren op eeen kaart van Frankrijk getoond hoe ver jullie al zijn. Ik zet mijn petje ervoor af.Ga lekker zo door en neem ook zo nu en dan wat rust, een raad van de ouwe man. Groetjes van Bob.

• 29 September 2010 - 21:37

Ellen :

net even op internet gegoogled, maar dat is een schattig plaatje waar jullie nu zijn, dames!
    Met dat heerlijke weer moet dat verschrikkelijk genieten zijn!
    Mag ook wel, even energie op doen voor de laatse bergjes!! ;-)
    Voorzichtig met het afdalen hoor! (sprak ze tuttig...:-))

lieve groet,
    Ellen

• 30 September 2010 - 07:19

Ria De Vries:

Hi dappere meiden
    Succes im de Pyreneeën

• 01 Oktober 2010 - 14:49

Gu&sjef&simon&emma:

wow spanje al bereikt ! hoe staat het met de kuiten jorien ? Nu toch echt bruin geworden ? hou vol

• 02 Oktober 2010 - 11:47

Herma En Jan:

lieve meiden,

wat een leuke reisverslagen,
    en jullie gaan super op de fiets!
    wij hadden op santorini een helling van 10% met de scooter dat was al heftig.
    hopenlijk is het nu niet te warm om te fietsen!
    vroeg van huis en dan aan een roseetje! genietse.

gr jan en herma

• 03 Oktober 2010 - 10:34

Jan En Rina:

Hoi, wat leuk om jullie zo te kunnen volgen en wat een prestatie van jullie1 Van Paul kregen wij de naam van deze site en nu kijken we bijna elke dag even naar de verslagen van jullie.Chapeau!

• 03 Oktober 2010 - 15:17

Ingrid Schouten:

zo dames! heb veel aan jullie gedacht, ben net een uurtje thuis in HIlversum na 1111 km.....fietsen, lees van de week alles door ben super benieuwd! zet m op!
    veel liefs

• 04 Oktober 2010 - 13:04

Rolantjaaaaaah:

jesus mam en tantetje
    jullie zijn wel egte bikkels he?

jullie alleen maar fietsen en ik beetje rustig stage lopen :P

i'm proud to be your son/nephew

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    rolandje

• 04 Oktober 2010 - 16:33

Bart Van De Weerd:

Nou, nou dames, ik bewonder jullie echt. Wat een prachtige reis!! Ik wil hem ook doen. Maar alles op zijn tijd. Jorien, heel terugkomen , want ik heb je hard nodig. En veel foto´s maken , want ik wil alles horen en zien.
    Machtig. Smullen.
    Veel plezier daar en geniet ervan want je zit zo weer in dat saaie Holland.
    Groet BArt

• 06 Oktober 2010 - 05:38

Ingrid:

Ik heb nu alles gelezen :) en chapeau!!! Ik heb maar 1 derde gedaan en voel een prikje heimwee, had graag alles meegedaan! Jullie willen foto's plaatsen en ik heb een paar leuke van jullie bij de fiets en etend in het bushokje en de fietsen in het bos, alleen hoe krijg ik die bij jullie??? zodat je ze vast kunt plaatsen op internet voor nieuwsgierige thuisblijvers?????
    Jullie zijn er bijna! KANJERS!!!!

• 06 Oktober 2010 - 09:06

Ingrid:

een paar foto's staan op mijn eigen waarbenjij.nu. verder las ik op een forum dat Yvonne met hondje terug is in Nederland, ze was 17 kg afgevallen!!!teveel dus in een korte tijd. ze wil volgend jaar weer vertrekken.

• 07 Oktober 2010 - 08:58

Gerda:

Hi berggeiten!
    Wat gaan jullie als een speer. Ben wel een beetje jalours: jullie zitten 's avonds vast aan de enorm heerlijke tapas en een limonadeglas wijn (dat hebben ze daar uitgevonden!). Wat een prachtige omgeving hè? De kust is daar ook zo overweldigend mooi. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Volgens mij zijn jullie 's avonds knap uitgeput en geen puf meer om een reisverslag te schrijven, de laatste is (vanaf nu) al van 8 dagen geleden. Het is jullie vergeven, ik doe het in elk geval niet na.
    Nou ladies, geniet van alles dat je meemaakt. De hartelijke groeten van Gerda