10e verslag van de Ssantiagoreis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 10e verslag van de Ssantiagoreis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

10e verslag van de Ssantiagoreis

Door: Inez en Jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

18 Oktober 2010 | Nederland, Haarlem

Hallo lieve mensen,

Woendag 13-10, 33 km.
daar zijn we weer. We hebben het gehaald: SANTIAGO. We hebben ons vanmorgen uit de naad gefietst om op tijd in de kathedraal voor de mis van 12 uur en dat is gelukt. Bomvolle kerk en we begrepen niets van de dienst. We zagen wel dat de mijter op en af ging en de staf aan en afgegeven werd (ik hoop niet dat we nu mensen beledigen). Het kwam allemaal nogal komisch over. Maar waar het ons om ging: het zwaaiende wierookvat kwam niet wegens steigers in de kerk, balen...! Dus dachten wij: geen vat, geen Jacobsknuffel, temeer daar wij buiten op het plein circa 350 m mensen in rij zagen wachten. Dus dat was geregeld. Daarna wèl 3 uur in de rij staan wachten voor ons Compostellaat, wat véél belangrijker was. 's Avonds samen de overwinning op gpaste wijze gevierd.

Donderdag 14-10, 49 km.
Santiago was Santiago, maar ons eindpunt is Finistère, dus voor ons ging het nog 130 km verder.Wéér klimmen, een heuveltje van 17%, waarop een vrouw ons vertelde, dat we niet goed gingen en dus terug naar beneden moesten. Wij vertrouwden het niet en vroegen beneden voor de zekerheid toch nog maar even de weg, en ja hoor, het was wel goed, dus wéér 17% omhoog.Het is maar goed dat igwe haar niet meer gezien hebben. Verder geen spannende dingen gebeurd.

Vrijdag 15-10, 65 km.
In de supermarkt van Serra de Outes kregen wij van een Spaanse mevrouw die Nederlands bleek te spreken de tip om langs de kust te fietsen. Deze weg was glooiender en het was weer eens wat anders dan al het binnenland. Toen ze hoorde: 1.99 euro voor een mango, raakte ze helemaal opgewonden: oh Hollanders. Bleek dat ze 12 jaar geleden in Rotterdam heeft gewerkt en gewoond. Ze vond het heerlijk om weer Nederlands te praten.Uiteindelijk in Corcubion terecht gekomen, waar Peter al op ons stond te wachten. We hebben onszelf beloofd de laatste dag zonder bagage te doen en lekker alles bij Peter in de auto geladen.

Zaterdag 16-10, FINISTERE, 20 km.
Het doel is bereikt, we hebben het einde van de wereld gezien en onze sokken achterlaten, het was prachtig!!!
Mooier dan Santiago, naar onze mening. We hebben op de uiterste punt nog een poosje zitten mijmeren en zijn toen weer gauw teruggegaan naar Peter, die stond te wachten. Samen ons pakket opgehaald bij het Postkantoor, fietsen op de auto gezet en de terugreis begon.
Als we thuis zijn, maken we nog een eindverslagje en plaatsen we de beloofde foto's (voor een deel) te zien (hopen we). Liefs van de Santiago/Finistèregangers.

• 18 Oktober 2010 - 09:03

Elisabeth Uit Haarle:

ik ben zo trots op Inez en zus! Ken niemand die zo'n prestatie heeft geleverd en ben heel erg benieuwd naar nog meer verhalen.
    WELKOM THUIS!!! En tot gauw weerziens in Haarlem. Warme groet van Elisabeth

• 18 Oktober 2010 - 09:03

Gerda:

Hoi meiden,

ik wil als eerste een reactie plaatsen: GRANDIOOS!! Ben je in Santiago, moet je nog 130 km. fietsen (en een extra bergie op en af).
    Wat zal het heerlijk zijn geweest in de auto te kunnen zitten en je te laten rijden.
    Jullie kunnen op een superreis terugkijken, veel (af-)gezien, meegemaakt en leuke contacten onderweg: wie heeft het.....
    Komen jullie gezond naar huis en we wachten het eindverslag af, maar eerst maar eens heerlijk in je eigen bed slapen.
    Veel liefs van Dirk en Gerda

• 18 Oktober 2010 - 09:30

Ingrid:

:) :) :) :)
    super!

• 18 Oktober 2010 - 10:59

Hans En Ien:

GEWELDIG dames!!!!!
    Wat een prestatie. Petje af voor jullie. Een hele goede terugreis gewenst en weer heerlijk slapen in je eigen bed. De verhalen horen we nog wel.
    lieve groet.

• 18 Oktober 2010 - 11:01

Dineke:

Beste Jorien en Inez,

Van harte proficiat met jullie behaalde einddoel.
    Wat een prestatie !
    Toen wij in Niger woonden, kwam er op een keer een man en een vrouw op de fiets bij ons langs! Van Nederland vertrokken op de fiets, overgevaren naar Afrika en door de woestijn via Agadez bij ons in Zinder aangekomen. Na een paar dagen zijn ze doorgegaan per fiets naar Kameroen , hun einddoel, waarna terug par avion.
    Misschien zijn jullie inmiddels zo bezeten van het fietsen dat zo´n trip de volgende uitdaging is ????? Oef.
    Maar zonder dollen: jullie hebben het fantastisch gedaan!
    Jorien, we gaan gauw een datum afspreken om met de tennismeiden bij te praten. We hebben op je gewacht.
    Tot snel.

• 18 Oktober 2010 - 11:32

Jan En Herma:

dag fietsdames,

maar nu dan even fietsdames af. misschien hebben jullie al mijmerend een volgende trip bedacht.
    eerst maar eens heerlijk nagenieten en thuis het thuisfront weer omhelzen.
    lekker slapen in jullie eigen bed.
    we zijn trots op jullie. want het blijft een prestatie!!!
    inez tot snel of hoors!!we zijn benieuwd naar de kiekjes en we maken met de texelclub snel een afspraa voor in november?

• 18 Oktober 2010 - 15:09

Els:

Geweldig wat een prestatie! Gefeliciteerd!
    Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Welkom thuis.

• 18 Oktober 2010 - 15:23

Rob En Jennifer:

Hoera voor deze geweldige prestatie!
    Een goede terugreis voor jullie drieen!
    Met groeten,
    Rob en Jennifer

• 18 Oktober 2010 - 15:24

Renée Van Garderen:

Hoi Inez

Top. Ik ben trots op je. En ook op je zus natuurlijk.

Groetjes Renée

• 18 Oktober 2010 - 20:15

Ety&Hans:

Wat zal het een genot zijn om nu weer eens gereden te worden! Proficiat, Jorien en Inez.Wat een geweldige prestatie. Wij zullen jullie reisverslagen gaan missen.Wel thuis!

• 18 Oktober 2010 - 20:29

Ellen :

WAT SUPER!!!!!!!!!!!!!!!

Jorien en Inez, wat is dit een prestatie!!

van harte gefeliciteerd hiermee.
    wat een avontuur voor jullie en voor ons heel mooi en leuk om te lezen!

jaaa, maar wat nu....
    fietsen aan de kant of een andere mooie bestemming??
    eerst maar even alles verwerken en bijkomen,
    maar ik zie jullie er voor aan.....

lieve groet,
    Ellen XX

• 18 Oktober 2010 - 20:40

Gu&sjef:

wat geweldig ! Gefeliciteerd. We zullen jullie reisverslagen missen !

• 19 Oktober 2010 - 11:39

Hans En Agnes:

Toppie Jorien en Inez. Wij doen het jullie niet na. Rust nu maar lekker uit en geniet van de terugreis. Tot gauw. Groetjes Hans & Agnes

• 19 Oktober 2010 - 11:57

Annette En Tom:

Wauw , gefeliciteerd , wat een enorme prestatie!!!
    En nu even heerlijk, met een wijntje ,achterover zitten en tevreden terugkijken zou ik mij zo kunnen voorstellen .

• 19 Oktober 2010 - 16:36

Ed Du Maine:

Eindelijk weer samen.
    Nu ikheb meegeleefd met je, Inez en je zus'.
    Ik zal jullie gauw opbellen na je thuiskomst
    Groetjes Ed.

• 20 Oktober 2010 - 11:10

Herman, Karin, Kids:

Beste Inez en zus,

We zijn trots op jullie prestatie! Behouden terugreis toegewenst.

• 21 Oktober 2010 - 05:50

Janine:

Welkom thuis dames!Wat hebben jullie een geweldige prestatie neergezet!Groeten van Janine&Ben :-)

• 21 Oktober 2010 - 08:43

José Snel:

Hey meiden,

Voor de laatste keer een berichtje.
    Wat een onwijs knappe prestatie!! Chapeau! Ik hoop dat jullie Frankrijk goed door zijn gekomen met het benzine probleem en nu weer lekker thuis zijn. Peter ging het een beetje met die meiden terug, hoop gekwek of uitgeteld!!?
    Het is hier welles waar echt HERFST!! maar.....meiden, weer heerlijk "misschien met de kachel alweer aan" een lekker wijntje, lekker thuis!! Alles nog eens lekker de reveu laten passeren.En natuurlijk jullie verhalen nog heel vaak tegen iedereen vertellen!!
    dikke knuffel liefs José Snel.

• 21 Oktober 2010 - 16:43

Karin Kromheer:

Lieve Inez
    Geweldig wat een prestatie, vind het zoooo knap van jullie.
    hoor graag tijdens onze lunch nog meer spannende verhalen! Tot de 20ste

• 22 Oktober 2010 - 17:08

Jan En Tineke.:

Lieve meiden.
    Jullie hebben een geweldige preststie verricht! Gefeliciteerd!
    Welkom thuis en we willen
    graag nog eens met jullie hierover praten.
    Graag tot ziens.
    groeten.