3e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 3e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

3e verslag

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

02 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Zondagmorgen aangekomen met de nachtboot vanuit Melbourne. We zijn precies om 19.00 uur vertrokken. Gelukkig was de zee heel rustig en konden we heerlijk slapen in een hut met eigen douche en toilet. Klokslag 04.45 uur werden we door een aardige computerstem gewekt en vriendelijk verzocht om om 06.00 uur klaar te staan om te ontschepen. Het was pikkedonker, mistig en koud. Onze auto stond gelukkig al op ons te wachten op de kade en binnen een half uur reden we met een metallic rode Mitsubishi Outlander richting Devonport City, nou ja city, wel een gezellig centrumpje. Aan de overkant van de baai vonden we ons hotel, vlak achter de kade waar The Spirit of Tasmanie aanmeert. Eerst maar even ontbijtje gehaald en de stad verkend. Het weer is helemaal opgeknapt en we lopen weer in ons T-shirt rond (sorry!). Op een Bric&Brac markt rondgedoold, oude stoomtreinen gezien, heeel eind langs de baai gesjouwd.

Maandag 28 februari
verder getrokken richting Launceston, een grote plaats met vreselijk veel schitterende Victoriaanse gevels en prachtige oude panden. The City Park bezocht; zelfs met een apenrots en mooie fonteinen, paviljoens etc. Wel Engels aandoend.

Dinsdag, 1 maart
Om Launceston uit te komen heeft wel een half uur geduurd. Er zijn allemaal eenrichting wegen, dus de Charles Street rechts, de Palmerston street weer rechts, nee, hier mag je niet in, ga maar links af, oh sh... en ga zo maar door. Maar het is gelukt en we rijden via een highway A3 oostwaarts onder een forse regenbui. De highway blijkt een 2 baanweg te zijn vergelijkbaar met een mooie bergweg in bv. Oostenrijk. We hebben denken we 100 auto's als tegenligger gehad en een enkele vrachtwagen met enorme boomstammen, heerlijk rustig dus. De natuur wordt alsmaar mooier. We slapen in St. Helens met uitzicht op de George Bay.

Woensdag 2 maart. Een "rust" dag in St. Helens. We rijden naar The Bay of
Fire en The Gardens, een schitterende plek op dit eiland. Uitzichten op witte zandstranden met rotsen rood gekleurd en super helder blauw water, wat een wereld. Een track gelopen naar de St. Helens point, mooioe foto's gemaakt (probeer nog een keer een foto te plaatsen!). We gaan nu een lekker wijntje drinken en een hapje eten. Jullie zien, alles nog steeds geweldig en we genieten op en top.
Tot ons volgende verslag.

• 02 Maart 2011 - 07:26

Carla:

Inez en Peter,

Lekker dat jullie in het warme Australië zitten terwijl wij weer de oorwarmers en handschoenen uit de kast halen. Jullie hebben helemaal gelijk, zolang je nog kunt moet je ook alles gaan bezoeken en bekijken. Neemt niemand je meer af.
    Ben wel weer erg benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier nog en tot schrijvens.

Carla

• 02 Maart 2011 - 09:24

Jorien:

Hey, jongelui, jeetje wat zijn jullie up-to-date. Ik zit hier in de kou op 2 maart even een kopje koffie te drinken en ik lees alweer een verslag tot en met vandaag. Geweldig. Kunnen jullie daar zo gemakkelijk internetten of heb je stiekem je laptop meegenomen. Wel leuk hoor om zo bij te blijven.
    Dus het eiland Tasmanie valt niet tegen, prachtig zoals het allemaal klinkt, ik ben "STINKEND' jaloers, nee hoor, geintje, of toch wel een beetje. Geniet maar lekker verder, want de eerste week zit er al weer op. Gemeen he?
    Liefs

• 02 Maart 2011 - 10:45

Ety:

Reuze leuk die actuele reisverslagen. hoop dat jullie er mee door kunnen gaan.NL zal jullie stem missen vandaag, maar wij horen jullie loud and clear.
    PS. Ik heb goed nieuws, voorlopig is een operatie niet nodig. Dikke smok!

• 04 Maart 2011 - 14:58

Bob Stomps:

Weer met plezier jullie 3e verslag gelezen. Het wordt zeker een prachtige reis. Mijn oude vriendin Bep gaat volgende week weer naar Bali. Ze vroeg of ik meeging maar deze oude man blijft maar thuis! Per saldo gaan we hier naar het voorjaar en de zon schijnt hier nu, maar het is nog wel fris. Veel plezier verder en tot horen. Groetjes van Bob.

• 04 Maart 2011 - 19:58

Hans En Ien:

Hallo lieve luitjes,
    Sorry, maar nog niet eerder kunnen reageren op jullie schitterende reis.
    Druk, ziek en ook onze twee kleinzonen die bij ons logeerden in de vakantie zijn ziek geworden en nu is Hans geveld.
    Ja, Singapore is een geweldige stad. In 2000 waren we hier voor het laatst. Jammer dat jullie niet door de botanische tuin hebben kunnen wandelen. Met name het orchideeen gedeelte is heel mooi. Ook de luxe malls in de Orchid road staan me nog goed voor de geest en alle gezellige restaurantjes en cafeetjes bij de haven en in de chinese wijk.
    Er zal best wel weer veel zijn veranderd in die letterlijke en figuurlijke "schone" stad. Het is een mooie herinnering.
    Door jullie verhalen krijgen we ook een goede indruk van Australie. We zullen er niet meer komen, daarom genieten we des te meer van jullie beeldvormige verhalen.
    Geniet van al dat moois, we blijven jullie volgen. Fijne en veilige reis en een lieve groet van ons.

• 06 Maart 2011 - 12:59

Ed Du Maine:

Hallo Peter en Inez,
    Daphne heeft me even geholpen om jullie een bericht te kunnen sturen. Ik volg jullie met veel plezier.
    Heb jullie verslagen met veel belangstelling gelezen. Een hele fijne reis verder.

Groetjes,
    Ed du Maine