8e verslag met foto's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 8e verslag met foto's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

8e verslag met foto's

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

27 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Dinsdag 22 maart.
Vertrokken uit Nambucco, vanochtend al 26 graden. Eerst naar de apotheek tegen de jeuk van Inez te halen, weer die verdombe sandplies? Na onze dagelijks cappu hebben we een binnenweg genomen naar Grafton. Wat opviel was dat er heel veel boerenbedrijven te koop staan. Onderweg een hele aparte begaafplaats, enorm groot met allemaal dezelfde grafstenen met kunstbloemen en veel hollandse namen ertussen, zoals Vanden Boogaard en Verstappen. Temperatuur inmiddels opgelopen tot o35,5 graden! pf,pf.
Onze bivak voor vannacht is in Yambe. Voor het eten tijdens een wandeling zagen we eindelijk 5 kangeroes. Net het luifeltje opgezet, stoeltjes eronder, stortbui. Zo verschrikkelijk dat de glazen werden opgevuld met regenwater. Zo gek hier, zo is het een vlekkeloze blauwe lucht, binnen 5 minuiten grijs en regen. Maar na een half uur was alles weer blauw en warm.

Woensdag 23 maart.
Door de hitte hebben heel rustig ontbeten. Einddoel vandaag is Hastings Point. Onderweg een Take away genomen en een heel eind langs de enorm brede Richmond River gereden. Waarschuwingsborden zoals Flood Sign geven waterhoogtes aan van 2 tot 12 meter!. Op de camping van afgelopen nacht lagen ook een heleboel zandzakken.
Verder een beetje rijdag, niet echt vervelend met onze airconditioned camper en een buitentemperatuur van 35 graden. Ons plekje voor vannacht is super-de-lux. Grote plek met links en rechts palmbomen en achter ons een piepklein hutje met eigen douche en wc. Welterusten.

Donderdag 24 maart.
We besluiten om nog een nachtje te blijven en een wandeling naar Pottsville te maken, een dorp een paar km terug. Het is bloedheet en na 2 uur lopen en in Pottsville wat te hebben gedronken nemen we de bus terug. We trekken onze badspullen aan en gaan lekker luieren en zwemmen. Morgen gaan we naar Brisbane.

Vrijdag 25 maart.
Langs de Gold Coast tot Southport overal enorme wolkenkrabbers met holiday-appartments. Het lijkt de Costa del Sol wel, wat een massatoerisme. De oevers van de baaien van de South Pacific zijn bebouwd met de mooiste en luxste villa's met of zonder eigen aanlegsteiger. Even voorbij Southport ligt Harbour Port en dat bestaat uit eigenlijk een gigantische outletfactory. Om niet te laat in Brisbane te zijn rijden we een stuk motorway tot de buitenwijk NewMarket van Brisbane om morgen per stadsbus de stad te gaan verkenne. Of het nog steeds mooi weer is? 36 graden.

Zaterdag 26 maart.

Per bus naar de city. In de bus aangesproken doo een Aussi-meisje. Ze gaf ons enkele tips waaronder een stadswandeling te gaan doen van ongeveer 3 uur. We kwamen er bij de toeristeninfo achter dat het in Queensland een uur vroeger is. We waren vanochtend dus al om 06. uur uit de veren. Veel gelopen, veel gezien, eigenlijk is Brisbane leuker, vriendelijke dan Sydney. Tegen 21.00 uur terug in de camper.

Zondag 27 maart.
Bewolkt maar wel 27 graden, het blijft vervelend dit te vertellen, maar het is niet anders.
We komen langs de Australische Zoo. Een prachtig park met geweldige leefruimte voor olifanten, tijgers, koala's, kangaroes en krokodillen in hun natuurlijke omgeving leven. Zeer de moeite waard. Het park is ter nagedachtenis van Stevin Irvan, de korkodillenman van de t-films.

Zo we gaan jullie nog een paar mooie plaatjes laten zien, nemen weer afscheid voor een paar dagen en komen dan weer terug met nieuwe verhalen.
Heel veel liefs, we maken het bijzonder goed. Hopen dat het met iedereen die dit leest ook bijzonder goed gaat.

• 27 Maart 2011 - 10:04

Gerda En Dirk:

Hoi Aussies,

Dat jullie nog de tijd nemen/hebben om ons op de hoogte te houden van al dat moois bij onze tegenvoeters! Klasse hoor. Wat lijkt het ons enig om met een camper half Australië door te crossen. Met af en toe een lekkere plensbui is het klimaat ook niet saai. Wel jammer (nou ja jammer...) dat jullie het vogelboek niet kunnen gebruiken, maar die 'lovebirds' herkennen jullie natuurlijk uit duizenden. Schitterende kleuren. Wat een afwisseling van dieren. Enig om de kangeroes van zo dichtbij te zien. Wij gaan zelf a.s. zaterdag naar de Elsas voor een weekje. Volgens weer-on-line wordt het rond de 18 graden. Kangeroes en walibi's zullen we wel niet tegenkomen, maar ja, Frankrijk is dan ook slechts op 700 km afstand (en lovebirds zijn wij zelf, haha).
    Lieve Peter en Inez, nog heel veel genieten daar down under, pas goed op elkaar en tot het volgende verslag! We kijken er naar uit.
    Veel liefs en een dikke kus.
    Dirk en Ger

• 27 Maart 2011 - 19:54

Jorien:

Hallo Z & Z )zijn jullie er al achter wat dat betekent?)
    Dank weer voor het leuke verslag, wat een prachtige foto's, die vogeltjes lijken op de vogeltjes op Bonaire.
    Ben blij dat alles zo goed gaat met jullie.
    Liefs
    Jorien

• 27 Maart 2011 - 20:50

Bob Stomps:

Om te beginnen mijn hartelijke felicitatie met je verjaardag op 30 maart en neem van mij maar een lekker Portje! Leuk jullie verslag weer te lezen, lekker warm he? Hier wordt het ook beter en de Keukenhof is weer open. Mijn abonnement heb ik al maar nog niet geweest. De ouwe man zal zijn rollator moeten meenemen. Beste mensen, veel plezier verder en heb een fijne verjaardag. Groetjes van Bob.

• 27 Maart 2011 - 21:48

Ety&hans:

Kangeroes en olifanten, maar gelukkig ook nog een konijntje.Tussen de buien door gebeurt er toch heel wat.
    Zijn jullie al lekker bruin? Laat eens een mooie close-up van jullie zien.
    Lekker verder gaan en veel plezier nog.

• 28 Maart 2011 - 10:54

Margot En Karel:

Nog een par nachtjes slapen, Peter, en dan wordt je weer een jaartje ouder. Ik heb het net achter de rug met veel gezellige etentjes, afspraken en uitjes. Als ik zo die foto's bekijk, ziet het er schitterend uit. En wij zijn al zo blij met een halsbandparkiet in de tuin en een merel die ons wakker maakt. Hier is de lente begonnen en de terrassen zitten vol.
    Wij genieten van jullie verslagen en wensen jullie alvast een speciaal leuke dag op de 30ste.

• 28 Maart 2011 - 20:19

Hildo:

Hallo Peter en Inez,
    Weer een paar prachtige foto's bij jullie verslag. Het blijft leuk jullie verslag te lezen. Ik wens jullie ook voor a.s. woensdag een fijne verjaardag toe, Peter. Jullie moeten de groeten hebben van mijn schoonmoeder, zij was het weekend hier en heeft alle foto's gezien.
    groet Hildo.

• 28 Maart 2011 - 20:49

Bob Stomps:

Beste buurtjes, ik heb gisteren nog iets vergeten n.l. ik heb al jullie verslagen nog in mijn PC zitten. Zal ik die bewaren opdat je het thuis straks nog kan nalezen? Als jullie terug zijn mag je wel een weekje uittrekken om alle post, tijdschriften en reclame te lezen want in de keueken ligt al een hele stapel. Overigens, hebben jullie al Koala beertjes gezien. Die zijn zo leuk. Dit was het dan nog en nogmaalsverder fijne reis, groetjes Bob.

• 29 Maart 2011 - 15:03

Paul:

Hoi lieve luitjes,
    Wat een heerlijke belevenissen en prachtige foto's. Worden jullie niet moe van al die verslagen maken? Is wel erg leuk hoor jullie zomte kunnen volgen. Rijdt de camper lekker Peter, zeker stukken beter dan onze huisbus. Ik wens je alvast een hele leuke dag op je verjaardag en uiteraard namens onze allen vast van harte gefelciteerd.
    Bel vanavond !!!
    Veel liefs van ons

• 29 Maart 2011 - 18:41

Ria En Ger:

Lieve Peter en Inez.
    Peter wij feliciteren je morgen met je ...tigste verjaardag. Wij hopen dat je samen met Inez een hele fijne en gezellige dag zullen hebben.
    We komen morgen terug als antwoord op jullie schitterende reisverslagen met foto's.
    Liefs Ria en Ger.

• 29 Maart 2011 - 22:06

Ien:

For he is a jolly good fellow and wish him all the best !
    Lieve Peter van harte gefeliciteerd en Inez natuurlijk ook. Een hele gezellige verjaardag in dat verre Australië, dat zullen jullie waarschijnlijk niet nog eens daar vieren. Ik hoop dat jullie nog vele mooie reizen kunnen maken en dat wij er dan op deze manier van kunnen mee genieten.
    Hans geniet nu enorm van al het natuurschoon in de prachtige nationale parken in Amerika.
    Lieve groet, Ien

• 30 Maart 2011 - 09:15

Jorien:

Het is hier nu 11.15 dus bij jullie is het langzamerhand wel borreluur. Hebben jullie er al een genomen op Peter zijn gezondheid? Wel bijzonder om down under je verjaardag te vieren. Hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad en morgen lekker rustig aan.
    Liefs van mij

• 31 Maart 2011 - 14:09

Ria En Ger:

Hallo luitjes,
    De laatste dagen wat problemen met de pc gehad, dus nu weer een berichtje. Hoe is het Inez met de jeuk? Zo te horen is de reis fantastisch( erg warm en soms stortbuien) Maar jullie genieten toch nog wel he? Wat een prachtige foto's van de dierentuin. Ook leuk dat jullie nu wilde kangaroes hebben gezien.
    Hier is alles prima. Gisteren begonnen om de tuin weer voor de zomer klaar te maken. Temperatuur wordt de volgende dagen ook lekkerder,
    Zo luitjes geniet nog volop.
    Liefs van Ria en Ger