10e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 10e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

10e verslag

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

04 April 2011 | Australië, Melbourne

30 maart vervolg.

het weer ziet er niet goed uit. Geeft niks want het wordt toch eenn rijdag,. We willen Peter zijn verjaardag vieren in het Cania Gorge National Park, een stuk het binnenland in. Onderweg zien we nogal wat waterschade, dode bomen, nog stukken land onder water en veel modder. Er wordt op veel plekken gewerkt om diepere geulen langs de weg te graven. Een hele rustige highway; in 3 kwartier 3 auto's en 4 vrachtwagens. Tegen 4 uur komen we in het park aan, een mooie omgeving met veel volgels, waaronder kakatoes. We boeken 2 nachten en borrelen met Chardonnay onder de luifel in de regen. Hoe romantisch!

Donderdag 31 maart.
Om 10.00 uur vanochtend er voor de gasten een zgn. morning tea geserveerd. Er wordt zwaar brood gebakken dat je met boter en golden syrup moet eten + warme donkere thee uit een grote drum. Leuk om wat te kleppen met andere campingbewoners.
Het heeft vannacht erg veel geregend. Vanochtend miezirig, maar de spatjes die nu op onze kleding vallen drogen door de temperatuur zo snel dat het toch lukt om een prachtige track te lopen door het park. We genieten weer van de natuur, de rust en de vogels. Jammer dat we morgen weer verder trekken.

PS we worden gek van de lorikeets, een kleine zeer brutale papagaai in bonte kleuren van appeltjesgroen, knalrood en koningsblauw. We sturen nog een foto hoe brutaal ze zijn. Ze komen zelfs onze camper binnen en pikken door de plastic zak waar brood in zit heen.

Vrijdag 1 april.
We zijn een paar dagen down under geweest, dus geen bereikbaarheid per gsm en geen internet.
Vandaag weer een rijdag gepland om uiteindelijk de 12 april in Cairns te zijn. We hadden niet veel verwachting voor deze dag ware het niet dat we een wel zeer bijzondere ontmoeting hadden. Ik, cq Inez wilde weer zo nodig een ommetje over een klein weggetje. In eerste instantie leek het niet bijzonder, we kwamen zelfs langs een kerncentrale, maar toen zagen we voor ons een figuur met een bepakte ezel lopen. We rijden het koppel even voorbij, stoppen en lopen op het duo af. Blijkt het een wat oudere man te zijn, mager, weinig tanden en zijn ezel. Hij is ongeveer een jaar onderweg, de nationale trail lopend.Van waar naar waar de trail loopt, konden we door zijn accent niet achterhalen. Ezeltje Esther is 10 jaar, lief en volgzaam. We mogen een foto van hen maken maar de man stond erop dat de oren van Esther naar voren moesten staan. Hij gooide zijn breedgerande hoed op de grond en Esther reageerde direct met zijn oren en zie daar de foto. We nemen afscheid van hem en Esther, wensen hen een lang en gezond leven toe en rijden verder. Uiteindelijk komen we in Gladstone aan, de camping is gesloten dus zoeken we verder en komen uiteindelijk 20 km verder in Boyne Island terecht.

Zaterdag 2 april.
Alweer een miezerige dag. We rijden toch weer door een mooi landschap en door gehuchten zo klein dat ze voor ons gevoel geen naam nodig zouden hebben en zoeken ons overnachtingsplekje in Yeppoon, een klein stadje ten noorden van Rockhampton. Uitzicht op de oceaan, wijntje erbij in de buitenlucht en 24 graden! Kan het slechter?

Zondag 3 april.
Wat een nacht. Om 04.00 uur worden we gewekt door vreselijke storm en harde slagregen.
De oceaan gaat geweldig te keer. Snel de zijramen en dakraam dicht voordat we in een zwembadcamper terecht komen. De dag blijft verder bewolkt met af en toe een bui. Voor ons doen rijden we veel km's, zo'n 330. In Sarina overnachten we op een kleine camping met 22 plekken en vreselijk netjes en schoon. We zijn inmiddels op de hoogte van de Great Barrier gekomen en hopen morgen ergens 2 of 3 nachten te blijven en een boottocht te maken, als het weer het toelaat tenminste.

Volgende keer weer meer verhalen.
We sluiten af op maandag 09.30 uur Aussie tijd.

PS.

Bob, je hoeft niets te bewaren, alles staat en blijft staan op deze site.

M&M. Gisteren, zondagochtend jullie tijd hebben we gebeld en kregen Frenk aan de lijn. We proberen jullie later vandaag terug te bellen.
Lezen dat alles goed is. Hou vol, er zijn nog maar 3 weken te gaan!
Dikke kus van ons 2-en.

Gerda en Dirk, geniet van het Franse leven en elkaar.

Jorien, we sms weer ok?

Hans en Ety, de bus rijdt top. Close up foto is bijgevoegd.

Ien, redt je het alleen? Wanneer is Hans terug?

• 04 April 2011 - 10:39

Paul:

Wat een schitterende foto's, je krijgt hierdoor een veel beter beeld van wat jullie allemaal beleven. geweldig!
    Wat ziet die camper er trouwens schitterend uit en zag ik Peter aan zijn favoriete afwas ? De tijd vliegt voorbij, vandaag over 3 weken is het al weer voorbij en staan Jorien en ik jullie op te wachten. Nou luitjes geniet met volle teugen en stuur aub zoveel mogelijk foto's. Liefs van ons

• 07 April 2011 - 08:10

Roland:

heej tantetje en oompje
    wat een prachtige foto's zeg
    ben nu wel beetje jaloers op jullie :P
    maak nog veel plezier, en foto's, daar!

van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag oom peter!

liefs,