11e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 11e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

11e verslag

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

09 April 2011 | Australië, Melbourne

Hoi Alice, reuze leuk dat je een reactie hebt geplaatst en ik neem graag je uitnodiging aan om te komen lunchen. Als ik terug ben zal ik je bellen of mailen ok?

Hoi Herman, leuk dat jullie allemaal onze reisverhalen volgen. Het VUT-leven is inderdaad niet slecht, hoewel we wel veel moeten "werken" om de kilometers achter ons te laten (grapje). We spreken elkaar weer ergens in de maand mei?
Lieve groet van Peter en Inez.

Nu onze laatste verhalen.

Vervolg 4 april.
De wegen zitten vol potholes (gaten) wel tot een cm. of 10 en een diameter van 20 tot 30 cm. Het is dus oppassen geblazen. Ze worden gerepareerd door een paar scheppen asfalt erin te gooien, even aanstampen met de schoenen en klaar is kees; volgende pothole.

Onderweg weer vreselijk veel suikerrietvelden.
Vandaag op de km-teller de 4.000 kilometer overschreden. De dag was afschuwelijk nat, de regen hield maar niet op. In Airly Beach hebben we op een drijfnatte camping de nacht doorgebracht. Er rest ons eigenlijk niets anders dan wijn, kletsen en plannen. Toch hebben we het erg naar de zin. Weerbericht morgen: showers en 26 graden!

Dinsdag 5 april.
We rijden eerst naar Airly Beach city, een soort Solden in Oostenrijk, druk, toeristisch en gefocussed op duiken, snorkelen en zeilen. Veel backpackers en hyppies. Langs de beach is een prachtige loop aangelegd met een soort lagoon als zwembad omgeven door palmen buitendouches, bbq's en zelfs lifeguards. Het moet in het hoogseizoen afschuwelijk druk zijn, nu is het gezellig druk. We rijden door langs koffieplantages, weer suikerplantages, kleine dorpjes tot Bowen, waar we weer een mooie camping vinden. Hiet stallen we onze mobiele villa met op 5 meter de oceaan. Naast ons palmen en geen regen. We gaan een stuk lopen tot down town Bowen. In een bar van het Central Hotel drinken we een glas wijn, geschonken door ... een mevrouw uit IJmuiden. Vier jaar geleden met man en 2 kinderen naar Australie vertrokken en uiteindelijk hier terecht gekomen. Haar man, een Amsterdamse loodgieter ook gesproken en van hem gehoord hoe men als buitenlander hier terecht kan komen en aan werk kan komen. We genieten "thuis" van een zonsondergang.

Woensdag 6 april.
Beloofd een mooie dag te worden, de lucht is helemaal blauw en is een start met een ontbijt buiten onder deze blauwe hemel en de oceaan voor je neus slecht? We willen jullie niet jaloers maken maar het is gewoon de realiteit, sorry luitjes. De was gedaan, om 11.00 uur al droog en in de kast en we gaan op stap bewapend met appels, water en fototoestel naar de Horseshoe Bay. Op het strand vinden we heel veel koraal, maar we kunnen niet het water in want het is gevaarlijk door de aanwezigheid van stingers, de giftige kwal. Als je gebeten wordt moet je meteen deppen met azijn, je ziet ook overal flessen met azijn in houders bij waarschuwingsborden. In een strandtentje eten we een tosti, lopen naar een lookout waarvandaan we inderdaad een prachtige baai met de inmiddels bekende grote palmen. Bij de camper genieten we van de verdere rustige middag.

Trouwens, in Bowen is de film Australie opgenomen in 2007.
Margot en Karel, we moeten deze film dus inderdaad gaan bekijken. Kunnen we zeker wat herkennen van de locatie.

Donderdag 7 april.
Een route tussen bergen, mangoplantages, weer de suikerriet en nergens een boerderij.In Ayr is het koffietijd met iets lekkers. In stopflessen zien we veel verschillende soorten cookies en zelfs bokkenpootjes, ook zo geschreven. Verder langs de A1 waar we zoals langs alle wegen veel waarschuwingsborden zien zoals
* Rest and stay alive (met over bijv. 5 km. een rustplek);
* Survive your trip and rest in time;
* Rest or R.I.P.

In deze omgeving is nog veel van de overstromingen te zien. We gaan niet verder dan Townsville.

Vrijdag 8 april.
Townsville, een stad aan de Halifax Bay. Langs de baai een promenade met parken, overal banken en bbq's die je gratis mag gebruiken en waar de mensen hun ontbijt met spek, eieren enz. op bakken of vlees braden. Je moet het zo achterlaten zoals je het hebrt aangetroffen. We rijden door tot Cardwell. Hier zien we enorme ravage door eerst de overstromingen en daarna de zwaarste cycloon ooit hier geweest. Net op de camping aangekomen waar we van de eigenaar hoorde dat het water 1,5 meter hoog heeft gestaan, duizenden bomen groot en klein omgewaaid, huizen totaal kapot of daken eraf, overal modder. Men is druk bezig de weg te herstellen en de A1 tussen Townsville en Cairns is nog maar net 3 dagen open, dus we hebben geluk. Het waait nog steeds keihard maar het is droog en warm, 35 graden.

We zijn bijna in Cairns.
Tot het volgende verslag.

• 09 April 2011 - 18:24

Jorien:

Hallo Z&Z, wat maken jullie een mooie foto,s, een genot om te bekijken. Het gaat nu goed he met invoegen. Hier nu ook mooi weer, erg druk met de boot, geschilderd onder en boven de waterlijn. Mooi geworden. Morgen lekker fietsen met Els. een beetje trainen, ja Inez, misschien moeten we toch maar gaan.
    Nog geen bod.
    Blij dat alles met jullie zo goed gaat. De tijd gaat nu wel hard zeker. Heel veel plezier nog. Liefs XXX

• 10 April 2011 - 07:31

Herma:

hoi peter en inez,
    wat kunnen jullie thuis nog heerlijk nagenieten van deze reis.
    leuke verslagen,mooie foto ,s.
    de dagen beginnen nu aftellen,maar de indrukken blijven voor altijd.geniet nog even door.we wachten weer op het volgende verslag.zo reizen we steeds weer mee.

• 13 April 2011 - 15:17

Jorien:

Hoi lieve luitjes, horen cq lezen we nog wat van jullie? Het gaat nu wel heel hard he. Zijn jullie zo druk met genieten dat je de verslagen vergeet. Hier nu eindelijk ook mooi weer, om en om, zon, maar koude wind. Verder kabbelt hier alles gewoon door.
    Liefs en tot later.

• 14 April 2011 - 10:38

Margot En Karel:

Al zin in de bruine boterham met kaas? Hoe is australische eten? Wij genieten van jullie verslagen en de foto's. Potholes waren er een paar jaar geleden nog veel in Portugal, maar met hulp van de Europese Unie is dat heel erg verbeterd. En inderdaad, de film Australië is echt een aanrader na terugkomst.
    Nog veel plezier met de de rest van de reis.

• 14 April 2011 - 15:50

Hans En Ien:

Hallo vrienden,
    Nog 5 dagen en dan zit jullie reis erop ! Verlangen jullie wel weer een beetje naar het ons kleine kikkerlandje? Jullie hebben enorm veel gezien en meegemaakt. Heel leuk om het allemaal te lezen en de foto's te zien. Nog een paar dagen uitrusten in Singapore voor de lange terugvlucht?
    Hans heeft het geweldig gevonden in Amerika. Hij heeft heel veel Nationale Parken bezocht en ook alle soorten weer meegemaakt die je maar kunt bedenken. In Las Vegas heeft hij geen koffer hoeven te kopen om zijn winst mee naar huis te brengen. Je moet het toch geprobeerd hebben, nietwaar?
    Wij wensen jullie nog hele fijne dagen en een hele goede, veilige reis naar huis.
    Tot horens en een dikke knuffel van ons.

• 14 April 2011 - 21:08

E&H:

Veel foto's, leuk hoor!
    Hoop dat jullie het laatste deel(der) van de trip nog heel veel mooie dingen zullen zien en met prachtig weer natuurlijk, want ik denk dat het tot nu toe behoorlijk nat is geweest.
    Smok van Ety.