7e en eindverslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 7e en eindverslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

7e en eindverslag

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

19 Juni 2011 | Italië, Rome

Dit is ons laatste verslag.

14-6
Het werd een bloedhete dag, maar ondertussen weten we waar we op moeten letten, niet op grote fonteinen, zoals in Spanje, maar piepleine kraantjes aan de kant van de weg. We wilden erg graag Assisi bekijken, maar toen we eindelijk boven waren zat Jorien in het boekje te lezen en zeei heel monter dat we waarschijnlijk al in Spello waren, dat 16 km voorbij Assisi lag. Inez balen, toch maar een hotelletje geboekt midden in het centrum, bleek het later toch Assisi te zijn. (hoezo slim). Overigens prachtig stadje, het bekijken waard.

15-6
,s-morgens nog een rondje door Assisi gemaakt, menige kerk bekeken en rond 2.00 uur weer opgestapt. Wel weer wennen voor de beentjes: au-au de spieren protesteren behoorlijk. Nu dan toch langs Spello. Klimmen, klimmen en nog eens klimmen. Nog meer kerken gezien, we hebben van ons leven niet zoveel kerken gezien. Uiteindelijk terechtgekomen in Aquasparta, waar we wel konden slapen maar niet meer eten, daar was het te laat voor. Jorien had de pest in en zei: dan eet ik maar niet.Toen werden we door de gastvrouw uitgenodigd om mee te gaan naar een dorpsfeest (het dorp bestond zoveel(weet niet hoeveeel)jaar. Het werd een vreselijk leuke avond tussen allemaal Italianen en we hebben een topavond gehad. Weer keurig thuisgebracht. Zo doe je dat.

16-6
Regen is niet leuk, maar ik weet niet wat erger is, nu de hitte in elk geval. We zagen ergens dat het 36 gr. was. En dan moet je nog omhoog. Bovendien geen onderkomen te vinden. Via de plaatselijke supermarkt weer allerlei mensen gemobiliseerd en er werd een plekje gereserveerd in het Eco-hostel. Nou met recht Eco, smerig!!!!!!. Het was angstaanjagend naar beneden suizen en we waren bang dat we de volgende morgen weer naar boven moesten klauteren, cq lopen. Gelukkig bleek er een paadje te zijn langs de Tiber, dat regelrecht naar naar Rome leidde. Zou er dan toch maar 1 weg naar Rome leiden?????

17 en 18-6
Rome gevonden, eerst naar de camping gegaan, waar Paul een Mobile Home had gereserveerd. Daar lekker gezwommen, gedouched en geslapen en de volgende dag relaxed zonder bagage, op naar het St. Pietersplein voor DE FOTO. Nog lang gezocht naar de Via Appia Antica, maar de aanhouder wint, en uiteindelijk de echte, zonder verkeer, gevonden: prachtig. Ondertussen was Peter gearriveerd, dus wij snel teru naar de camping.

19-6
Met z'n drieen Rome bekeken en morgen gaan we terug naar huis om te bedenken wat onze volgende reis gaat worden. We hebben behoorlijk te smaak te pakken dus wie weet.

Iedereen heel hartelijk dank voor de leuke en warme reacties. We hebben ze met heel veel plezier gelezen.

• 19 Juni 2011 - 19:44

Bas:

Dat hebben jullie wel snel gedaan zeg, weer een uitdaging voltooid!
    geniet er nog maar van want hier is het ***weer, tot snel!!!

• 20 Juni 2011 - 07:22

Ellen :

jee, wat fantastisch!!!
    wat een overwinning weer!

gefeliciteerd!

Ellen xx

• 20 Juni 2011 - 10:12

Agnes:

Top gedaan dames. Ik doe het jullie niet na. Geniet nog lekker na en tot gauw. Groetjes Hans en Agnes

• 20 Juni 2011 - 12:16

Annemarie:

Hallo dames,

Geweldig, gefeliciteerd, ik kan het haast niet geloven dat jullie er al zijn dat is toch een week te vroeg??
    Jorien heb je dat een beetje ingebouwd naar mij toe?
    Super en geniet van de kick in het mooie Rome. Wel even bij de paus op bezoek gaan hoor.
    Tot gauw dan.
    Groetjes Annemarie

• 20 Juni 2011 - 13:14

Bart Van De Weerd:

Nou dames ik vind het grandioos!!!! ik doe het jullie niet na, maar het is heerlijk om te lezen hoe jullie het onderweg gedaan en gehad hebben!! GOED HOOR!! Gefeliciteerd.
    Lekker nog even genieten in het mooie Rome. Veel plezier en ik ben benieuwd naar de verhalen.
    Groet BArt

• 20 Juni 2011 - 19:32

Herma:

nu meiden super jullie hebben het alweer volbracht. dat moet een voldaan gevoel zijn. nu heerlijk van rome genieten.
    een hele goede terugreis, en we zien jullie in juli. tot dan!!!