5e verslag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 5e verslag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

5e verslag

Door: inez/jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

13 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Gezegend op pad gegaan en onder een stralend blauwe lucht peddelen we van het ene gele elberoutebordje nr. 2 naar de volgende. Zonder problemen en zonder routegids vinden we eenvoudig de juiste route. Op vragen van een aantal van jullie "hoe doen jullie het om de weg te vinden.", zo dus. We hebben het bloedheet met de 35 graden en zijn blij en bezweet als we Tysec nam Labe naderen. Dikke pech staat ons te wachten. In het hele dorp is 1 café die kamers verhuurd en ...... heeft een rustdag. Een vriendelijke jongeman biedt hulp en in uitstekend engels (wat overigens een uitzondering is want tot nu toe hebben we nauwelijks iemand ontmoet die noch duits, noch engels spreekt) wijst hij ons de weg naar een camping. Ook hier weer vriendelijke mensen en zowaar een duitssprekende jongen die ons voor een paar tientjes een compleet huisje aanbiedt. We eten een lekkere vette campinghap en zijn net terug in ons stulpje of de hemel wordt boos en huilt tranen met tuiten. Welterusten.

• 13 Juli 2014 - 16:45

Gerda:

O, o, o, wat hebben jullie toch met vriendelijke, hulpvaardige jongemannen. Spreken nog Duits en Engels ook. Het zijn toch niet allemaal antiquairs hè.... (grapje).

• 14 Juli 2014 - 09:04

Agnes Van Egmond:

Ach ja na zonneschijn komt regen!!! Of is het toch andersom? hahaha. Jullie komen ook wel in heel erg afgelegen gebieden met maar 1 café. Ik hoop voor jullie dat het naarmate de tocht vordert dit beter wordt. Want waar zijn de glaasjes rose? Succces Agnes