9e verslag. - Reisverslag uit Labské Chrčice, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 9e verslag. - Reisverslag uit Labské Chrčice, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

9e verslag.

Door: inez/jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

13 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Labské Chrčice

Heuveltje op, heuveltje af. Waarom moeten de fietsers die de elbetour rijden toch altijd omhoog terwijl de automobilisten horizontaal de rivier volgen? Niet eerlijk en we snappen het niet. Dit is niet de eerste keer dat we dit ervaren. Het zal wel zijn om ons meer in de natuur te laten rijden.
Tegen 3 uur bereiken we Heidenau. We besluiten niet tot in dresden te gaan, maar hier een hotelletje te nemen en per trein naar dresden te gaan. Dat lukt en in 15 min. zijn we in het centrum van dresden. Het is gezellig druk. We sjouwen de stad door, dolen rond in de kleine altstadt, genieten van een koele radler op de grote altmarkt. Rondom zien we de statische communistische staatsgebouwen, prachtige kerken en de gezellige boulevard. Wat ons opvalt is dat er overdreven veel terrassen en restaurants zijn, niet zo leuk maar aan de andere kant heb je dan wel altijd ergens een plek om te zitten. Maar ja: elk nadeel heb z'n voordeel, toch? Na een heerlijke maaltijd op zo'n terras de trein terug genomen naar het hotel en lekker gaan slapen. Groetjes en tot de volgende keer.

• 13 Juli 2014 - 11:42

Manfred En Marjolein:

Leuk om al jullie verhalen weer te lezen. Volgens ons gaat het best goed, en vorderen jullie gestaag. Ga zo door en geniet met zijn tweetjes! Hier alles ok!
    Succes vanavond, neem aan dat jullie daar wel wat meekrijgen van de WM-Finale..;-)
    Groetjes, Manfred en Marjolein

• 13 Juli 2014 - 14:34

Herma:

jullie hebben het weer prima naar de zin, zo te lezen.
    alle ontberingen van vorige reizen vergezellen jullie weer.
    het weer gesloten deuren maar altijd weer aardige mensen
    op jullie pad. knap hoor.
    al weer ruim 2 weken onderweg.
    we kijken we weer uit naar het volgende verslag.
    jorien nog gefeliciteerd met je verjaardag.xx

• 13 Juli 2014 - 15:30

Hans En Ien:

Ie

• 13 Juli 2014 - 15:56

Hans En Ien:

Jullie treffen wat het weer betreft weer van alles. Weer ontmoeten jullie hele lieve mensen die een ontbijt serveren met exact jullie wensen. Prachtig.
    Dresden is een mooie stad, die voor een groot deel is opgebouwd na de 2e Wereldoorlog. Inderdaad met veel terrassen, maar ook héél veel toeristen, dus ze moeten wel veel voorzieningen treffen. Terwijl ik dit schrijf kijk ik met een half oog naar de Tour. Mooie route door de Elzas, die wij gelukkig met de auto hebben afgelegd. Leuk om die beelden te zien.
    Nog heel veel fietsplezier en mooie avonturen, groetjes van ons en tot de volgende keer.

• 13 Juli 2014 - 17:03

Gerda:

Hoi meiden! Jullie hebben van Dresden al dezelfde indruk als wij. Kleine altstadt, veel terrassen. Wel een indrukwekkende stad, maar de verdere omgeving is nieuw en niet zoveel aan. Goed gedaan om er met de trein naar toe te gaan en op afstand een hotelletje gezocht. Wel zo relaxed. Maar het kan wel eens een druk avondje worden als de Mannschaft WK wordt. Ik denk dat ze het gaan redden. Veel plezier verder en vooral 'vet veel succes'. Liefs van ons D&G

• 13 Juli 2014 - 17:03

Gerda:

• 14 Juli 2014 - 09:02

Maggie:

Na enkele dagen weer een PC storing is het heerlijk weer jullie verslagen te kunnen ontvangen. Je hoort inderdaad vaak da de route bijna alleen naaNiet alleen weer problemen komen jullie tegen maar ook taalr beneden gaat, dus duidelijk niet waar jullie komen. Niet alleen met het weer treffen jullie het niet -ook met de taal. Lijkt mij vanaf nu beter te moeten gaan.
    Ben nooit in Dresden geweest, kennelijk hebben daar toch veel gebouwen de oorlog overleeft- anders dan in Liepzig.
    Volhouden en ook af en toe doorgaan met elkaar verwennen hoor !
    Groet van Maggie

• 14 Juli 2014 - 09:18

Agnes Van Egmond:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ben alweer benieuwd naar de volgende. Hoe is het met het weer? Ga met veel plezier jullie tocht volgen. Tot de volgede keer liefs Agnes

• 14 Juli 2014 - 09:46

Leny:

Net zoals het leven is jullie reis een reis met ups en downs, maar zeker te moeite waard om het allemaal te beleven en heerlijk om dit allemaal te kunnen volgen.

Heel stoer en wat een volhouders en doordouwers zijn jullie, veel plezier en hopelijk schijn het zonnetje bij jullie.

groetjes en veel plezier.

Leny

• 14 Juli 2014 - 09:48

Bas:

Leuk om alles weer te lezen (is er een reden dat jullie per dag een nieuwe verslag maken?)
    En dat klimmen en dalen is toch juist wat het zo leuk maakt? (met de motor wel in ieder geval :D)

Jullie hadden nog even langs kunnen gaan bij de MotoGP haha, die reden op de Sachsenring dit weekend.

• 14 Juli 2014 - 15:28

Ria En Ger:

Zondag waren wij niet thuis en hebben de verslagen pas vandaag gelezen.
    Het is weer fantastisch wat jullie allemaal meemaken en vooral het slechte weer. Hoort er bij een fietstocht wel een beetje bij, maar jullie blijven gelukkig toch wel vrolijk in alle narigheid, zoals slaapruimtes.
    Jorien alsnog van harte gefeliciteerd. De Elbetour van het echtpaar is echter toch niet kompleet, want jullie al de moeite moeten doen om de "bron"te ontdekken. Klasse hoor.
    Heerlijk he om door een vriendelijke man zo verwend te worden met een kamer(apartement) en de volgende ochtend een heerlijk ontbijtje.
    Genoten van een heerlijk terrasje in Dresden (een prachtige stad met veel cultuur)
    Jullie verwennen ons met al die verslagen.
    Liefs van ons en graag tot horens.