11e verslag. - Reisverslag uit Labské Chrčice, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 11e verslag. - Reisverslag uit Labské Chrčice, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

11e verslag.

Door: beiden.

Blijf op de hoogte en volg Inez

18 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Labské Chrčice

Ons doel voor vandaag is om in Meissen metzijn porcelein koffie te gaan drinken. Nou dat is geen succes geworden. De nichterige ober serveerde een waterige smakeloze cappuccino, en omdat we een warme apfelstrudel en een kwarkpuntje hadden besteld dacht hij om ook maar de kwarkpunt in de oven te stoppen. Dat was dus niet te vreten. Bovendien begon het te stortregenen. Al met al waardeloos en Meissen op zich was ook al geen klap waard. Eěn winkeltje met porcelein! In Strehla vinden we onderdak bij een bakkertje. Het pand blijkt meer dan 300 jaar oud te zijn. De bakker ontvangt ons allerhartelijkst. Willen jullie wat drinken? Ja, lekker een wit wijntje. Hij komt met een fles en deelt ons mede dat de 2de fles kouder zou zijn. Om zo'n lieverd niet teleur te stellen drink je de 2e fles ook maar leeg. Bij dra k moet je wat eten. Het bakker komt met een bord met heerlijk donker brood met sla en kaas. Angebot! Wat vreselijk aardig dachten wij. Tot de de volgende morgen de rekening kregen. We vonden hem toen iets minder aardig.