14de verslag - Reisverslag uit Labské Chrčice, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 14de verslag - Reisverslag uit Labské Chrčice, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

14de verslag

Door: i +j

Blijf op de hoogte en volg Inez

18 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Labské Chrčice

Wat een hitte weer. De zon steekt om 8 uur al behoorlijk. We steken de Elbe regelmatig over met allerlei verschillende fietspontjes. We willen ons dagelijkse cappuutje drinken maar in welk dorp we ook komen, niks. Geen supermarktje, geen bakker, geen winkel, geen café, niks, niks, niks. Dus peddelen we tot Barby. Overigens mochten jullie je zorgen maken wat er met de rosé is gebeurd. Deze is in deze contreien niet te krijgen en is dus noodgedwongen ingeruild voor RADLER. Wat overigens een prima alternatief is. Ons bedje gevonden in Barby bij een Bulgaar (lijkt op Tata Mirando ook qua omvang). Op het terras werden we aangesproken door een Nederlander die daar voor zijn werk was en we zijn door hem helemaal op de hoogte gesteld van het verwerken van granen. Erg interessant. Overigens zaaaalig gegeten: gepofte aardappel, gevuld met stukjes zalm en een salade. Tsjonge wat was dat lekkerrrrrrr.

• 18 Juli 2014 - 21:08

Rina:

Hoi Jorien en Inez,
    Wat een leuke, en soms iets minder leuke, mensen ontmoeten jullie. Allemaal wel heel gastvrij. Ze zullen wel een vreemd beeld van Nederland krijgen. Twee dames noodgedwongen op de fiets op vakantie terwijl ze daar allemaal wel een autootje hebben, vandaar dat er ook geen winkeltjes zijn in die dorpjes. Gelukkig vinden jullie telkens weer een gelegenheid voor een overnachting en een lekkere maaltijd. Een glas Radler komt goed van pas met het warme weer. Geniet er maar van. Veel plezier...
    Rina

• 19 Juli 2014 - 07:50

Leny:

Goedemorgen,

Heel veel sterkte met de hitte en geniet vooral van de Radler en wie weet komt er een drankje
    waarvan je denkt, het is alsof een engeltje op mijn tong ........

Veel fietsplezier,

Leny

• 19 Juli 2014 - 15:01

Maggie:

Heb me laten vertellen dat hoe meer je naar het westen komt hoe lekkerder de wijn is, er is dus hoop.
    Grappig alle de ontmoetingen die jullie hebben, dat maakt het afzien vast weer goed.

Fiets,se
    Maggie

• 19 Juli 2014 - 15:29

Agnes Van Egmond:

Hoi Jorien en Inez,
    Heerlijk weer jullie belevenissen te lezen. Fietsen met mooi weer is fijn en het voelt heerlijk die wind langs je armen. Alleen is er maar 1 probleem! Je moet NIET afstappen! Plofheet krijg je het dan en je zweet je je het heen en weer. Maar dames ik heb goed nieuws voor jullie ik heb de rose koud staan, dus even doorpeddelen. Sterkte nog even, liefs Agnes

• 20 Juli 2014 - 17:54

Ria En Ger:

Hallo Inez en Jorien,

Om de stad Dresden te bekijken was natuurlijk een bustour het beste om de leukeste plekken te zien.
    Jammer dat Meissen niet zo geslaagd was. Slechte koffie en gebak en veel regen.
    Jullie hebben wat met bakkers he? Goede onderkomens en veel wijn (geen roseetjes want dat kennen zij daar niet), maar ojee de rekening viel tegen.
    Fietsen op de kinderkopjes valt tegen.Vraag dat maar aan de wielrenners in de Tour de France.
    Gelukkig zijn jullie niet gevallen, want dat hebben wij niet gehoord.
    Weer een bakker; lekker piza's en 's morgens een goed ontbijt.
    Na de forellen rokerij weer lekker gegeten en goed geslapen.
    Met het pontje over de Elbe naar de dorpjes was geen succes. Alles dicht, dus niets te krijgen en maar verder naar het volgende dorp. Geen rose, maar wel radler, dat er ook wel lekker inging.
    Jullie hebben weer heel wat beleefd, waar je ons van laat meegenieten. Tot de volgende keer.
    Groetjes en liefs van Ria en Ger.

• 20 Juli 2014 - 21:59

Els:

Ik geniet weer van jullie belevenissen!!
    Dit is dus weer een totaal andere tocht dan jullie vorige tochten.
    Ik zal hier een heerlijke koude rose voor jullie bewaren!
    Succes weer met jullie verdere Elbe- belevenissen.
    ( en Jorien, alles gaat goed hier!)
    Liefs,
    Els

• 21 Juli 2014 - 21:09

Marjolein:

Hoi Inez en Jorien.
    ligt het aan mij of zijn de verslag dif jaar iets anders. Meer eten en drinken. Nu begint het op iets te lijken. Lekker fietsen, maaf vooral genieten. Leuk al die verhalen. Ben benieuwd naar de foto's.
    liefs Marjolein