Elbetocht 2e verslag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu Elbetocht 2e verslag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

Elbetocht 2e verslag

Blijf op de hoogte en volg Inez

06 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Gelukkig waren we vroeg wakker en stond het ontbijt al klaar. Een groet stad en de gezusters Vos, dat matched niet. Dus dat werd weer zoeken naar het station. Toch gevonden en een chique trein bracht ons naar Pardubice. Daar overgestapt op een iets kleiner boemeltje. Op het station geen lift te vinden en als verrassing had ik voor Inez bewaard dat ook de roltrap het niet deed. Wat doe je dan als rechtgeaarde vrouw: je kijkt een beetje zielig en verloren omje heen en er komt een sterke man aanrennen die voor eenkus 2 fietsen naar boven brengt. Zo doe je dat. Enfin, dzt werd dus een wat kleinere, . boemeltje dat ons naar Stara Paka bracht alwaar 1 museumachtig rijtuigje op ons stond te wachten voor vervoer naar Vrchlaby (ja, dat isgoed geschreven). Daarvandaan gefietst, nou ja gefietst, naar Spindleruv Mlyn, berg op berg af enniemand wees ons exact de weg. Dat kwam voornamelijk omdat men hier alleen maar Tsechisch spreekt en niks anders. Eindelijk aangekomen in Spindleruv Mlyn en een leuk pension gevonden voor 2 nachten want de volgende dag willen we te voet naar de bron van Elbe.

• 08 Juli 2014 - 11:15

Gerda:

Ja meiden, het zg 'Oostblok' is een hele andere wereld. Het is behelpen, maar daar zijn ze nog blij met een simpele kus.... Succes!!

• 10 Juli 2014 - 09:53

Agnes Van Egmond:

Ja heerlijk he die lekkere makkelijke taal. Het is niet te geloven dat ze elkaar begrijpen. Maar met handen en voeten kom je een heel eind. Succes met wandelen. Liefs Agnes

• 10 Juli 2014 - 11:19

Ria En Ger:

Voor een paar kussen hoef je de taal niet te leren, want die helpen altijd in nood.
    Meiden goed gedaan hoor en nu maar op weg naar de bron van de Elbe.