17e verslag - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 17e verslag - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

17e verslag

Blijf op de hoogte en volg Inez

05 Augustus 2014 | Duitsland, Hamburg

Het is inmiddels dinsdag 5 augustus en ......... we zijn afgelopen zaterdagavond al thuis gekomen. Het ging opeens allemaal zo vlot; voor we er erg in hadd].en waren we de Nederlandse grens al over en dan ruik je de stal nietwaar.
We willen toch nog een kort verslag maken van onze laatste ervaringen. Vanaf Hitzacker hadden we nergens internet. Geloof het of niet maar in het moderne Duitsland zie je nergens in een cafeetje of restaurant free wifi.

Vanuit Lauenburg zijn we naar Hamburg gereden. Alle hotels zitten vol, via de VVV konden we een kamer krijgen voor € 100,00 per nacht in een zijstraat van de Reperbahn. Wat een smerige boel. We hebben geen hoertjes gezien maar erg veel zwervers die stoned en/of stomdronken op straat lagen te pitten, echt walgelijk. We hebben ook hier weer een stadstour gemaakt met de hop-on-hop-off-dubbeldeckerbus. Halverwege de rit begon het te stortregenen maar door het snelle handelen van de gids door het schuifdak dicht te trekken zaten we heerlijk droog.
Hamburg is een mooie stad waar vele miljonairs wonen. Huizen als kastelen en erg veel super-de-luxe winkels. Om te voorkomen dat de steenrijken de villa's alleen als bijv. pied a terre aanschaffen en er nauwelijks wonen, wordt een boete opgelegd als het pand langer dan 3 maanden niet wordt bewoond.

We verlaten Hamburg om bij Gluckstadt naar de andere kant van de Elbe te varen om de mooie omgeving van Jork te bezoeken. Na 30 km fietsen komen we erachter dat de ferry alleen op dinsdag en woensdag gaat {het is nu zondag!}. Er zit niks anders op om terug te fietsen; 60 km voor noppes gepeddeld.

In Horne vinden we een appartement voor de nacht en na een lekker ontbijt rijden we verder richting Langen. Mooie tocht, prachtige natuur en rust, vooral veel rust. In langen is geen overnachtingsplek te vinden. Na 85 km hebben we echter geen zin om naar het volgende dorp te rijden dat 20 km verder ligt. We zien een senioren residence. Wat blijkt? Er worden kamers verhuurd aan bezoekers van de bewoners. We kunnen vast ervaren om in een bejaardenhuis te wonen. Deftige oudjes met rollators strompelen rond, lezen wat in de bibliotheek en zitten zomaar ergens in een hoekje. De volgende morgen kunnen we van het uitgebreide ontbijtbuffet genieten en dat doen we.

Via Jaderberg, Lorup bereiken we langzaamaan de Duits/Nederlandse grens en vinden bij een ouder echtpaar in Schoonbeek een leuk tuinhuisje voor de nacht. We worden verwend met thee en een koekje en genieten van een zomeravond op het terrasje voor ons huisje met geweldig uitzicht op vredig grazende paarden.

Nog 1 nachtje slapen dat we doen in het leuke plaatsje Hattum trappen we de laatste 100 km weg. Het is nog steeds mooi droog weer maar dat duurt niet lang. Tegen 4 uur begint het te stortregenen. Drijfnat komen we in Hilversum aan waar Paul en Peter ons met prosecco, bloemen en een lekker hapje verwelkomen.

We hebben weer een prachtige tocht gemaakt en onze benen hebben ons ruim 1.800 km vanuit Spindleruv nnaar Hilversum gebracht.

• 06 Augustus 2014 - 05:53

M&M:

Welkom thuis dames. Knap gedaan weer hoor. We waren helemaal ongerust
    maar gelukkig waren alleen de wifi mogelijkheden slecht. Hebben wij hier in de
    States meer geluk. Tot maandag xx

• 06 Augustus 2014 - 09:15

Hanneke:

Tjonge dames, wat een reis was dat weer. Petje af voor die prestatie, fantastisch! Bedankt voor de verslagen, het was heel leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt en gezien.
    En nu lekker even thuis, en alvast bedenken waar de volgende reis naar toe gaat..?
    groeten, H.

• 06 Augustus 2014 - 10:10

Agnes Van Egmond:

Hoi Jorien en Inez, heerlijk jullie verslagen te lezen. Knap dat jullie deze tocht weer tot een goed einde hebben gebracht. En 1800 km. ik vind het knap. Daar doe ik jaren en jaren over. Nu lekker genieten van het heerlijke weer hier en rust maar lekker uit met een goed boek en natuurlijk niet te vergeten de rose. Tot de volgende reis. Groetjes Agnes

• 06 Augustus 2014 - 11:29

Leny:

HOI STOERE ZUSJES, (Het verdient alleen maar hoofdletters)

Fijn dat alles verder goed is gegaan en dat jullie nu weer thuis zijn.

Bedankt dat ik weer mee mocht genieten vanuit de luie stoel en wie weet waar de
    volgende reis heen gaat.

Hartelijke groetjes,

Leny

• 06 Augustus 2014 - 13:10

Bart:

Nou jullie hebben even een stuk erop zitten! Ik lees het na de vakantie allemaal door, maar het klinkt goed. Jullie zijn erg ! sportief hoor. Wij onze laatste nacht in Saigon en vandaag de Cu Chi tunnels gezien. Heftige tijd geweest hier. Blij dat we dat niet hebben meegemaakt. Morgen de mekong delta af en zaterdag alweer terug. Net als jullie fietstocht voorbij gevlogen!!
    Nou fietsers, even rust voor de benen en tot ziens in de lage landen.
    Gefeliciteerd met het volbrengen van jullie, volgens mij 4 de tocht. Of is het 5. Weet ik niet meer.
    Groet Bart

• 06 Augustus 2014 - 18:32

Ria En Ger:

Inez en Jorien heel fijn dat jullie weer heelhuids en zonder problemen zo'n snelle terugtocht hebben gehad.
    We spreken gauw eens af.
    Liefs Ria eb Ger

• 06 Augustus 2014 - 23:50

Hans En Ien:

Hoi super dames, 1800 km in de benen ! Weer een geweldige prestatie ! Jullie kunnen wel nu wel een boek vol fietsverhalen schrijven, wie weet vinden jullie wel een uitgever, of Inez een dagelijkse column in de Telegraaf tijdens jullie fietstocht ? (áls er WiFi is.)
    Geniet weer van het thuis zijn, lieve groetjes van ons en tot horens.

• 07 Augustus 2014 - 08:13

Rina:

Super prestatie weer dames. Jullie geweldig avontuur gevolgd en genoten. Ik ben echt benieuwd naar het "live verslag" Jorien. Nu eerst maar eens wat rust en weer wennen aan de thuis situatie. In ieder geval...WELKOM THUIS!
    Hartelijke groetjes van
    Rina