14e verslag en einde - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 14e verslag en einde - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

14e verslag en einde

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

24 April 2011 | Australië, Melbourne

Woensdag 20 april.
Na overweging besluiten we om eerst het stadje te ontdekken, te internetten en cappu's te drinken. We zijn vanochtend niet erg vlot, voor we het in de gaten hebben is het al middag. We gaan een walk door het Margaret Park lopen, jammer dat er zoveel van de eucalyptussen verbrand zijn. Gelukkig zijn deze woudreuzen, die tot 60 meter kunnen groeien sterk en velen overleven de branden. We zijn fit genoeg om nog langs de rivier te lopen, ja, inderdaad de Margaret River, alles is hier naar Margerat genoemd, en omdat we immers in het wijngebied zitten drinken toch maar weer een glaasje leeg.
Op het nieuws op de tv zien we dat het in de omgeving van Roma vreselijk heeft geregend en zien huizen onder water staan. We zijn in deze omgeving geweest en hebben dus veel geluk gehad om op tijd westwaarts te zijn gegaan.

Donderdag 21 april.
We vervolgen de kustroute noordwaarts, stoppen bij een aantal kapen om ademloos naar deze bijzondere limekust te kijken. We zien surfers op enorme golven meedeinen, het is een stuk van de wereld waar we eigenlijk geen afscheid van willen nemen. Maar ja, onze achtertuin is ook mooi als straks weer alles groeit en bloeit. We overnachten in een resort, luxe en groot met 3 zwembaden, spa's, fittnes, tennisbanen. We willen wel aan al deze sporten meedoen, maar hebben geen tijd!

Vrijdag 22 april.
Zonder ontbijt vertrokken uit het resort, we vonden $ 65,oo voor 2 ontbijtjes wat veel.Goede Vrijdag blijkt hier een vrije dag voor iedereen te zijn, zelfs grote supermarkten zijn gesloten. Het is overal veel drukker, maar het blijft aangenaam. Men zit bij elkaar langs het strand, in de parken te eten en te drinken, of zijn bezig met de bbq. Je ziet in de parken, langs het strand overal electrische bbq die gratis te zijn gebruiken en men laat ze allemaal schoon achter. Moet je bij ons komen.

Uiteindelijk komen we in Fremantle aan, checken in in hetzelfde hotel als een week geleden en brengen een heel gezellige avond door aan het Waterfront met terrasjes, restaurantjes en uitzicht op grote en kleine jachten.

Zaterdag 23 april.
We blijven vandaag in Fremantle. Er blijkt een straatfestival te zijn met gekke straatartiesten, warm zonnetje en aan het eind van de middag aan de haven ons laatste wijntje in Australie. JAMMER!!!

Lieve allemaal, nogmaals bedankt voor jullie leuke reactie. Met spijt nemen we afscheid van de Aussies, maar ..... straks zal het fijn zijn julie weer te zien met:

een australische wijntje bij ons?

We komen eraan.
Kissis Peter en Inez.

• 24 April 2011 - 07:48

Herma:

vandaag welkom terug in nederland.
    het wijntje op jullie eigen terreasje kan worden voortgezet.
    het is hier aangenaam vertoeven.in ons kikkerlandje.
    heerlijk namijmeren over wat jullie allemaal beleefd hebben de afgelopen weken.
    tot snel?

• 24 April 2011 - 09:45

Hans En Ien:

Welkom thuis!
    Het is thuiskomen in een warm bad. Wat temperatuur betreft kunnen jullie hier gewoon verder gaan met vakantie vieren. Ik zou zeggen: neem een lekker wijntje en geniet heerlijk na van al die indrukken die jullie hebben opgedaan.
    Lieve groetjes en tot horens/zien.

• 24 April 2011 - 19:12

Gerda En Dirk:

Hi darlings,
    Welkom thuis! Het zal wel weer vreemd zijn weer in je eigen huis terug te komen na zoveel weken in andermans bed. Helaas zal van een lekkere koele Hollandse nacht niet veel komen, we hebben het hier de afgelopen weken behoorlijk warm gehad. Maar zoals aan alles komt ook aan deze grote rondreis weer een eind. Bedankt voor de gezellige, maar vooral realistische verslagen. We waren er haast zelf bij betrokken. Nu komt het grote thuiswerk weer met uitzoeken van foto's en albums (laten) maken, afspraken met familie en vrienden en verder achterstallig onderhoud. Verjaardag over een week, tantedag en het afscheid van Pierre eind mei (mits je ook een uitnodiging op de mat hebt gekregen) en het uitzoeken van 9 weken post en e-mail. Inez, we spreken elkaar al weer redelijk snel. Acclimatiseren jullie op je gemak, deze zomer duurt nog lang en Rome is nog ver weg.
    Ik zou zeggen (mede namens Dirk) geniet nog lekker na bij een Aussie-slok en tot gauw.

Gerda
    PS, ik heb mijn eerste pensioenbrief al ontvangen!

• 24 April 2011 - 20:04

E&H:

Heel bijzonder! Veertien reisverslagen.
    Nu nog een goede uitgever zoeken en jullie liggen volgend jaar in de ANWB travellers shop. Welkom thuis, and there's nothing compares like home.