12e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 12e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

12e verslag

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

15 April 2011 | Australië, Melbourne

Zaterdag 9 april
Eigenlijk is er vandaag niets bijzonders te melden alleen dat we nog een 150 km naar Cairns moeten rijden, dat we nog steeds geen heimwee hebben, dat het nog steeds warm is (37,5 graden!!), dat het wisselend buiig en droog is en dat we nog steeds geen (levende) kangeroe hebben gezien, verd....

Zondag 10 april
In Millaa Millaa vonden we in de Mainstreet een prima coffeeshop waar super scones werden aangeboden, we konden ze niet weerstaan, heerlijk met jam en clotted cream. Calorien verdwijnen door de warmte wel weer. De Mainstreet was de enige straat in dit dorp en de paar huizen hadden zelfs huisnummers, eigenwijs. Vervolgens zijn we naar Manu gereden waar in het rainforest een loop is boven de boomgrens, we lopen op ongeveer 40 meter hoogte en nog zijn er toppen van bomen die boven ons uitkomen, kun je nagaan.. Verder langs watervallen, leuke historsiche dorpjes zoals Yungaborra waar alles sinds 1912 onveranderd is gebleven. Dan naderen we Cairns en boeken voor 2 nachten een camping met eigen douche en toilet.

Maandag 11 april.
08.00 uur: 28 graden, het wordt vervelend, nee hoor. Alles went. Twee sites naast ons op de camper staat een echtpaar uit Alaska. Leuke babbel gemaakt en emailadressen uitgewisseld (voor de toekomst toch?).

Cairns op zich is niet bijzonder interessant, eigenlijk draait alles hier om de Great Barrier. Veel winkels met duikspullen zoals camara's van wel 4000 dollar. Na een duik in het zwembad van de camping koken we op ons buitengasje een licht hapje, drinken ons dagelijks wijntje (of 2, of 3) en maken vroeg ons bed op.

Dinsdag 12 april.
Na het schoonmaken van de camper, douche en ontbijt rijden we eerst naar het hotel om de bagage te droppen, daarna naar het Maui kantoor, leveren de camper in en lopen terug naar de city. Koffie, rondsjouwen, zitten onder de boom in de schaduw langs de Esplanada vult deze dag. Tegen 16.00 gaan we naar het hotel, blijkt een Balinees hotel te zijn waardoor we ons in Indonesia wanen, apart. Vroeg naar bed, morgen om 07.30 uur worden we opgehaald voor een volle tocht.

Woensdag 13 april. Vandaag per bus naar Freshwaterstation voor de treinrit naar Kurunda. Een oude trein brengt ons door het rainforest, langs watervallen, over de Barron River naar Kurunda. De spoorlijn is geheel door mensenhanden gemaakt, tunnels (15 stuks) met de hand gegraven en dat alles in 1891. Je kan het niet geloven dat mensen tot dit in staat zijn geweest. Na aankomst in Kurunda rijden we naar een stop waar we een tocht door weer een rainforest krijgen maar dan in een oude leger amfibie uit de 2e wereldoorlog, dan volgt een bbq-lunch, daarna gaan we met de kabelbaan 7,5 km en superhoog terug naar Cairns. Een Aboritional cultureelcentrum showt dansen, speerwerpen, boomerangs gooien en ze laten ons ook zien waar ze van leefden en leven zoals vruchten, bladeren, hoe ze vuur maken zonder lucifer etc. Al met al toerisch maar toch wel interessant. Leuke en lange dag gehad.

Donderdag 14 april. Weer vroeg op. Om 08.00 uur per bus naar Port Douglas (1,5 uur), daar op een grote catamaran om met een snelheid van wel 60 km per uur naar een platform te schieten (1,5 uur). Daar kan men snorkelen, duiken, zonnen enz. Inez trekt een lycrapak aan (bescherming tegen de jellyfisch en zon). Wat ik zie onder water is onbeschrijfelijk,koraal, prachtig gekleurde vissen. Jorien, Bonaire was mooi, hier zijn de vissen vergelijkbaar, alleen het koraal is fantastisch. Okay, Peter is met een klein soort onderzeebootje een half uur "onder water" geweest en heeft eigenlijk hetzelfde gezien. Erg onder de indruk van al dit moois hebben we wat gegeten en was het wateravontuur al weer achter de rug. Ik baalde als een stekker dat het maar zo kort was. Zoveel tijd verdoen om een uurtje te snorkelen, ik had er meer van verwacht. Maar: ik heb gesnorkeld bij de Great Barrier Reef en daar ging het om.

Vrijdag 15 april.Zo lieve mensen, vandaag de laatste dag in Cairns. Vanavond om 18.15 uur gaat ons vliegtuig naar Perth. Dus ons volgende verslag komt van een hele andere kant van dit gigantische land.

Margot: het Australische eten stelt niet zo veel voor, als je echt goed wilt eten, moet je een dikke portemonnaie bij je hebben en je kent ons, wij hebben daar niet zoveel voor over, we eten toch wel.

Warme groet vanuit Cairns en tot in Perth.

• 15 April 2011 - 07:40

Jorien:

Weer heel mooie foto's. Jammer dat het snorkelen zo kort was, maar je hebt gelijk Inez, je hebt gesnorkeld. Wat mooi, die treinreis en met dat legervoertuig, ik wist niet dat jullie dat ook nog gingen doen. Laat ook even weten wat jullie precies in Perth gaan doen, want dat weet ik ook niet meer. Veel plezier nog en tot gauw.

• 15 April 2011 - 09:22

Herma:

jullie hebben een uitgebreid programma,
    doen van alles leuk hoor.
    nog geen heimwee,maar het einde komt nu in zicht.blijven genieten nog maar en niet aan denken.geniet er weer van weer een ander stukje australie.
    tot het volgende verslag.

• 15 April 2011 - 11:01

M&M:

Alweer toe aan jullie laatste deel van de reis. Wat vliegt de tijd! Geniet van de laatste, ongetwijfeld, ook weer mooie dagen! Hier nog steeds alles ok. Frenk is woensdag geslaagd voor zijn rijbewijs!
    Groeten,
    M&M

• 16 April 2011 - 19:54

Gerda En Dirk:

Tjonge, jonge, nog steeds geen heimwee! Kan me voorstellen, mooie reis, veel te zien en beleven èn lekker gezellig met elkaar, niets beters dan je liefje mee. Wat hebben jullie nog meer te wensen. Zelfs jullie alcoholgehalte blijft redelijk op peil met 2/3 wijntjes per dag. Houdt de mot uit de maag, goede gewoonte. De verhalen zijn heel realistisch, we zien het gewoon voor ons, ondersteund door de foto's. Tegen de tijd dat jullie thuis komen is het hier ook lekker warm, hoewel we qua zon niet mogen mopperen. Dirk en ik zijn vorige week teruggekomen uit de Elsas. Daar was het ook 6 van de 8 dagen 25 graden. Natuurlijk veel te warm voor de tijd van het jaar, maar we hebben ons er maar in geschikt. We konden het ook niet helpen. Terrassen genoeg, schitterende omgeving en we zijn ook lekker bruin teruggekomen. Voor jullie zit de reis er ook al bijna op. Dirk en ik wensen jullie nog heel veel reisplezier de komende week. Inez, we zien elkaar in elk geval op de tantedag.
    Nemen we er maar weer een wijntje op, om het af te leren (zal wel het vochtpeil zijn dat we op orde moeten houden).

Veel liefs
    Gerda

• 17 April 2011 - 13:31

Hildo:

Weer een paar prachtige foto's, schitterend. Geniet nog van jullie laatste week en een goede thuisreis gewenst.
    En ik zie jullie graag volgende week weer terug in ons straatje.
    Hildo.

• 17 April 2011 - 15:57

Paul:

Wat een prachtige verhalen en foto's. Geniet van de laatste week en treur niet om de thuisreis. Holland is ook voor even wel weer fijn om te zijn. En Inez 19 mei op naar Rome !
    L

• 17 April 2011 - 15:58

Paul:

Drukte op de verkeerde knop.

Liefs,
    Paul

• 17 April 2011 - 20:37

Bob Stomps:

Ik heb gisteren een reactie geschreven, maar was zo dom om mijn naam niet te vermelden. Ik wilde jullie nog even eeb fijne laatste week van de reis toewensen en ik heb met veel plezier jullie verslagen en fotos bekeken. Als jullie op mijn verjaardag thuis zijn staan er natuurlijk een rosetje en een portje voor jullie bij mij klaar. Nog fijne verdere reis toegewenst en tot spoedig ziens met hartelijke groetjes van Bob.