eerste verslag 2e helft rondje noordzee - Reisverslag uit Muiderberg, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu eerste verslag 2e helft rondje noordzee - Reisverslag uit Muiderberg, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

eerste verslag 2e helft rondje noordzee

Blijf op de hoogte en volg Inez

02 Juli 2013 | Nederland, Muiderberg

Na een voorspoedige auto/bootreis van IJmuiden naar New Castle hebben we in Gills Bay afscheid genomen van Peter en Paul en daar op de boot gestapt naar ST. Margereths Hope op Orkney, vandaar met de fiets over behoorlijke klimmetjes en straffe tegewind komen we aan in Kirkwall waar we de boot van 23,45 uur boeken. Tot vertrek bezoeken we de St Magnus cathedral en 2 palaces van een earl (waar het hiervan blijkt te barsten) en van een bishop. Vervolgens onszelf getracteerd op een rosetje in een kroegje waar we werden verrast door een life optreden van een schots muziekgezelschap. Super engels en heel leuk. Na behoorlijk lange tijd te hebben moeten wachten bij de boot mochten we eindelijk onze slaapplek opzoeken: een zitbank in de lounche, dus "verrukkelijk" geslapen. Jorien werd s nachts wakker van het deinen en tot haar grote vreugde was ze niet misselijk, te gek die primatoertjes.
In Lerwick van de boot gerold en een hostel gevonden, prima plek. Na een warme douche en schone kleren vervolgens in de stromende regen Lerwick ontdekt, en dus koffie en taart genuttigd, Zeiknat en bibberend terug naar het hostel en de kachel aangedaan, zo koud.

29/6
Beter weer, route gereden naar Voe met windkracht 5 a 6 en veel heuvels (geen bergen zoals een Shetlandinwoner ons fijntjes vertelde). Laat en moe teruggekeerd maar voldaan en na eten en douchen lekker gaan slapen.

30/6
We gaan het weer proberen, nu richting Scalloway, ook nu steep hills en windkracht 6, uiteraard tegen, wel leuk museum en oude ruine bezocht. Op de terugweg met regen maar met de wind in de rug terug naar het hostel. Onderweg nog geprobeerd een mooie grote vogel van een wisse dood te redden door hem water te geven, maar waarschijnlijk heeft dat niet geholpen, we waren alletwee te soft om hem de genadeslag te geven, dus helaas heeft hij nog even moeten lijden.
Met een rosetje gezellig gekletst met een man uit Heerlen, die veel avonturen beleeft en nu liftend en lopend op weg is naar de Lofoten, hij liever dan wij.

1/7
Vanavond nemen we de boot terug naar Orkney. In de tussentijd het Shetlandmuseum bezocht, waar je een goed beeld krijgt van Shetland in "the old times". Om ca 16 uur waren we bij de boot die ons terugbrengt naar de Orkney. S morgens hadden we vanwege de wind alvast nieuwe zeeziektepilletjes gekocht en toen de kapitein ons waarschuwde voor een vaart die een "bit bumpy" kon worden, waren we daar erg blij mee. Het maximum geslikt en we hebben dikke pret gehad met al het deinen en botsen van de golven. Geen centje pijn.
Om 24 uur zijn we in Kirkwall en vinden al snel het hostel waar we een eigen kamer krijgen. Moe gaan we snel naar bed.

2/7
Pas om 09.30 werden we wakker,snel douchen , aankleden, spullen pakken en op naar Stromness. Onderweg een leuk omweggetje genomen via gesloten schapenhekjes waar geen fiets doorheen kon. Hoezo niet kunnen? Gewoon even het hek uit de scharnier tillen, fietsen erdoor en het hek weer keurig terugplaatsen, zo doe je dat!!! Foto's volgen.
In een groezelig hostel een schoon bed gevonden, straks lekker eten en slapen en morgen eindelijk naar het vaste land, we zijn die boten toch wel een beetje zat, dan kunnen we echt gaan fietsen,
Tot de volgende keer.

nel

• 02 Juli 2013 - 19:49

Gerda En Dirk:

Hallo Inez en Jorien,

Het is weer zover, het jaar is omgevlogen en zo sta je voor de 2e helft van de Noordzeereis. Veel garanties zul je tijdens deze reis niet krijgen, maar regen en tegenwind krijg je er gratis bij. We hopen dat het weer in de loop van de week beter wordt, want dat fietst toch het lekkerste.
    We zullen jullie met plezier volgen en kijken uit naar de verslagen.
    Heel veel succes en geniet er maar lekker van! Veel liefs van Dirk en Gerda

• 02 Juli 2013 - 23:17

Dineke:

Heel veel reisplezier en doorzettingsvermogen!! Succes!

• 02 Juli 2013 - 23:20

Hans En Ien Van Der Kaaij:

Hoi Inez en Jorien,
    Wat een slechte start (qua weer) hebben jullie gehad, maar pilletjes tegen de woeste golven levert ook veel lol op zo te lezen.
    Fantastisch dat jullie nu de 2e helft van de Noordzee route fietsen. Ik hoop alleen dat jullie letterlijk en figuurlijk de wind mee krijgen.
    Wij zijn net terug van het laatste stuk dat jullie vorig jaar hebben gefietst. Wij zijn tot Alesund gekomen en hebben nóg meer bewondering voor jullie gekregen, nu we zelf over de bergen hebben gereden. (ha,ha, in de auto met verwarming).
    Veel succes en wij blijven jullie volgen.
    Lieve groetjes, Hans en Ien

• 03 Juli 2013 - 09:57

Wouter En Noelle:

Hey mams en tante, het eerste verslag klinkt al meteen alsof jullie een heel avontuur achter de rug hebben! W e moesten heel erg lachen om het stukje van het hek bij de schapen. Lekker bijdehand van jullie haha.
    Ben erg benieuwd naar de foto's! We kijken uit naar het volgende verslag!
    ZET 'M OP !!!!

• 03 Juli 2013 - 13:14

Quirina Vreeburg:

Hallo Inez en zus Jorien,

Jullie avonturen gelezen[Al ken ik je nietJorien maar Inez

Hallo Ines, Wat een avonturen en wat een reis ,chapeau dat je dit met je zus doet.

Ja je weet Engeland en speciaal Schotland regen en wind!!!!
    hier niet veel beter nu weer morgen dus jullie al vandaag?????
    Leuk dat ik mee mag genieten de atlas ligt bij me.
    Nog heel veel fiets plezier en ben benieuwd naar de volgende berichten.

groeten aan je zus.... quirina.

• 03 Juli 2013 - 14:02

Ria En Ger:

Lieve Inez en Jorien,
    Hebben met veel belangstelling dit reisverslag gelezen.
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Jammer dat het weer niet heeft meegezeten, maar dat hoort bij een fietstocht.
    Zo te zien drinken jullie nog een lekker rosetje en genieten van het lekkere eten en daarna een warme douche.
    Wat een mooi land is Schotland met de vele hills. Ger kan er nu ook over meepraten met het weekje met Marcel.
    Lieve meiden heel veel plezier en mooie tochten met "mooi"weer gewenst.
    Veel liefs van Ria en Ger

• 03 Juli 2013 - 16:18

Leny:

Hoi Inez en Jorien,
    Heel veel succes en vooral sterkte met de heuvels en de wind en de regenbuien. Maar jullie weten het achter de wolken schijnt de zon en
    kan elke moment tevoorschijn komen en dan is het nog meer genieten.

Geniet van het mooie landschap en het gezelschap van ....tig schapen en vooral de rust. Net terugkomend uit Engeland ga ik van jullie verhalen genieten.

Heel veel hartelijke groetjes,

Leny

• 03 Juli 2013 - 16:19

Els:

Hoi Jorien en Inez,

Leuk om jullie alweer te volgen. Volgens mij is geen dag saai voor jullie, en voor ons leuk om te lezen.
    Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn met het vasteland.De wonderpillen kunnen dus in het toilettasje blijven!
    Succes met de verdere tocht en knap dat jullie de wind zo kunnen trotseren.
    Hier gaat het mooi weer worden, dus hopelijk pikken jullie dat ook mee.
    Groeten,
    Els

• 03 Juli 2013 - 16:40

Agnes Van Egmond:

Hoi Jorien en Inez,

Wat dapper van jullie, heb er echt bewondering voor. De golven hebben jullie al overwonnen nu nog de bergen en de schapen. En ik hoop voor jullie beter weer. Ik zal voor jullie duimen. Ik zal jullie volgen en wens jullie heel veel plezier. Kijk uit naar jullie volgende verslag.

Sterkte en succes groetjes Agnes en Hans

• 03 Juli 2013 - 18:30

Rina:

He daar in het natte Schotland.

Het is weer genieten van jullie verhalen. Gelukkig hebben jullie zelf de meeste pret. Niet verslaafd raken aan de Primatour hoor. Dan maar beter aan de wijn en Scottish pie. Jullie fietsen het er wel weer af. Ben erg benieuwd naar de mooie plaatjes van de plaatsen waar jullie geweest zijn.
    Hoop dat het weer iets beter gaat worden.
    Tot het volgende verslag en nog veel plezier.
    Liefs van Rina

• 03 Juli 2013 - 21:56

Ety & Hans:

Verrassing jullie weder-varen gemaild te krijgen. Vermijdt de haggish in Schotland.
    And may the wind be always at your back.
    Keep Left! E&H

• 04 Juli 2013 - 12:14

Manfred En Marjolein:

Respect is weer het toverwoord....diepe buiging voor zoveel doorzettingsvermogen....een land wat geregeeerd wordt door wind en regen!
    Succes en veel plezier gewenst!

• 05 Juli 2013 - 12:58

Sonja En Henk:

Wij wensen jullie nog vele interessante en zonnige! fietsdagen toe. Wij volgen jullie!
    Groetjes,
    Sonja en Henk