5e verslag - Reisverslag uit King's Lynn, Verenigd Koninkrijk van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 5e verslag - Reisverslag uit King's Lynn, Verenigd Koninkrijk van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

5e verslag

Blijf op de hoogte en volg Inez

25 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, King's Lynn

19.7
Ik weet niet of het aan ons ligt maar we maken niet zoveel meer mee, maar toch weer een verslag.
Vandaag toch wel weer de nodige vragen moeten beantwoorden, blijkbaar ben je met zo,n beladen fiets toch wel een bezienswaardigheid, of zou het komen omdat wij 2 zeer jong uitziende respectabele dames zijn? De route was prachtig en rustig door een natuurgebied. Zelfs daar haalden 2 dames op de fiets ons hijgend in om van alles te vragen. Toen ze tevreden weer wegfietsen zei 1 van hen nog "sorry for being nosy" Nou vooruit dan maar.

20.7

Het weer is vandaag beduidend minder en dat vinden wij heerlijk. Weer een zoektocht moeten doen om electra te vinden om heet water te maken, de engelsen hebben op campings nergens een stopcontact, alles is verborgen of afgesloten. We moeten dan ook al onze fantasie gebruiken om toch electra te vinden en in menig kastje of onder een tafel oid wordt door ons menig apparaat tijdelijk afgesloten, tv,s, wasmachines, drogers, video,s enz. Het kost even moeite maar dan heb je ook wat.
In Holbeach kwamen we langs een "save the cats" winkeltje, een soort kringloopje. Zoals velen van jullie weten kunnen wij daar niet langs zonder een bezoekje en deze keer vonden we een leuke riem en een schattig toilettasje voor Inez en dat alles voor 50 p. Dat kun je toch niet laten liggen en bovendien help je de katten!!!!
Een hele mooie camping gevonden, waar we, ondanks de aankondiging "sorry no tents" toch een plekje kregen, s, avonds heerlijk gegeten in "the bull"

21.7
Midden in de nacht hoorde Inez het regenen dus wij als gekken de was binnen gehaald (zie je het voor je?) S, morgens natuurlijk alles klam.
Onderweg kwamen we langs een een mooi oud kerkje waar een dienst aan de gang was. Eenmaal binnen bleken er 5 mensen te zitten. Even meegeluisterd maar geconstateerd dat het toch niet echt iets voor ons is dus stilletjes weer weggeslopen.
Inez heeft "zware benen", het lijkt wel of ze een caravan achter de fiets heeft hangen. Daarom lekker vroeg gestopt bij een camping voor St.John Fen End, een "gat" tussen Wisbeck en Fakenham. Lekker relaxed gedaan, rose,tje gedronken en getutteld.

22.7
Vandaag niet zo heel veel meegemaakt dus nu even wat eigenaardigheden over de Engelsen:
Bijna alle Engelsen, behalve de kinderen, hebben een tattoo, op nek, schouder, rug, arm, been, enkel of voet en misschien op nog wel meer plekken maar "gelukkig" onzichtbaar voor ons.
Buiten de stad heeft elk huis een naam of het nou een farm, een house, een lodge of een cottage is, maakt niet uit.
De Engelsen rijden links, behalve op een voet of fietspad: dan wijken ze ineens naar rechts uit als tegenligger, heel bijzonder.

S, avonds geslapen op een paardenracebaan, waar ook wel gekampeerd mocht worden. Wij waren weer te laat en de receptie was dicht, maar gelukkig voor ons kwam de eigenaar net aanrijden. Wat een bal, ging ons gelijk van alles aanpraten over het plaatselijke hotel war we niet moesten gaan eten, wat we wel moesten doen etc. Op onze vraag wat het moest kosten zei hij: I have no idea, I am just the boss. (Nogmaals: wat een bal). Omdat we voor de douches een electronische sleutel nodig hadden en dus niet konden krijgen mochten we bij uitzondering het disabled toilet cq douche gebruiken. S, morgens merkten we dat er heeeel veel disabled guests rondliepen.

23.7
Vannacht onweer gehad, maar het viel mee.
Voor het ontbijt naar Fakenham gegaan en daar het "bijna dagelijkse" gesprek gehad met een vriendelijke oude man die veel Nederlandse plaatsen kende. Zijn familie was nogal verweven met Nederlanders vanwege huwelijken. Leuk is dat, ze beginnen met jou te vragen waar je vandaan komt en waar je heengaat en vervolgens krijg je een heel
Levensverhaal voorgeschoteld.
We missen een stuk van de route naar Colchester, dus dat wordt even puzzelen, maar het gaat, als we volgens het compas maar zuid, zuidoost gaan. Dan komt alles goed.
In Norwich bij de vvv geinformeerd naar campings en buiten puzzelend hoe daarheen te gaan werden we weer verrast door een man die zo lief was om ons bijna helemaal naar de camping te brengen. Daar hartelijk afscheid genomen en een rustige avond gehad.

Zo, jullie zijn weer helemaal op de hoogte, misschien komt het volgende verslag weluit de buurt van Dover.

Oh ja, nog even dit: helaas lukt het tot nu toe niet met de foto,s, maar we blijven het proberen.

Liefs van de zussen

• 25 Juli 2013 - 11:14

Ellen:

Hallo lieve zussen!!

Mooie verhalen weer! leuk!
    Het gaat dus weer helemaal goed met je Jorien, fijn!
    en de `zware caravan benen` van Inez zijn ook weer over, denk ik.
    Ik blijf het toch heel stoer van jullie vinden!
    liefs,
    Ellen xx

• 25 Juli 2013 - 15:17

Jan En Herma:

hoi jorien en inez,

leuk om weer jullie verhalen te lezen,het lijkt wel of jullie onderweg
    ook niet zoveel mensen tegenkomen daarom minder belevenissen??
    maar het blijft leuk om de verslagen te lezen. jammer van de foto,s
    dat zou weer een ander beeld geven. het rosetje komt wel voorbij
    dat is lekker.het blijft super wat jullie presteren sterkte met de beentjes||
    en nog veel fietsplezier

• 25 Juli 2013 - 21:55

Els:

Hoezo, wij maken niet veel mee? Jullie verslagen zijn een en al belevenis.
    Wij sudderen hier in Nederland maar "gewoon" door met de hitte.
    Wat een leuke vondst, caravanbenen. Ik begrijp precies wat je bedoelt.
    Ik heb de atlas er weer bijgehaald om jullie te volgen. wat zijn jullie al een eind!
    Maken jullie nog wat mee van de feestvreugde omtrent de geboorte van George?
    Weer heel veel succes stoere zussen!
    groeten,
    Els

• 26 Juli 2013 - 14:35

Ety&Hans:

Door jullie avonturen krijgen wij weer zin in een Engels avontuur. Maar vooralsnog heeft de tropische tuin in Dalfsen onze warme belangstelling. Met de poten van onze caravan gaat het overigens nog best hoor!
    Prettige voortzetting en, fietspad of niet, keep left.

• 28 Juli 2013 - 14:38

Ria En Ger Van Rijn:

Hallo Inez en Jorien,

Het was weer een fantastisch reisverslag, waar wij met heel veel genoegen naar hebben gekeken.
    Jullie zijn natuurlijk wel zeer mooie jonge dames, maaar respectebel?
    Jullie zijn ook 2 fietsdames tegengekomen, die wel heel nieuwgierig waren. Toch niet alles verteld?
    Leuke naam voor een soort tweede hand winkel "save the cats".
    5 mensen voor een kerkdienst is wel heel erg weinig, maar jullie zeiden het al een oud kerkje.
    Het al heel oud en niet iedereen weet het, maar 1 of 2 glazen rose is heel erg goed voor "zware benen".
    Het blijkt dat er ook nukkige en onvriendelijke engelsen zijn, zoals jullie meemaakten met de boss.
    Lieverds geniet nog van de komende miles, want het fietsen is voor jullie meestal nog een genot.

Liefs van Ria en Ger.