6e verslag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 6e verslag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

6e verslag

Blijf op de hoogte en volg Inez

30 Juli 2013 | Nederland, Nederland

24.7
Vandaag via Norwich naar Ipswich gefietst. Best een flinke eind, ca 90 km. Dit was mogelijk omdat de heuvels hier wat minder hoog zijn. Het is weer lekker warm en prima fietser. We verwennen onszelf met een etentje "buitenshuis" en hebben het plan in een B&B te gaan slapen. Uiteindelijk vinden we iets bij een mevrouw uit Maleisie, een schat van een mens maar de volgende dag hadden we overal jeuk!!!!!

25.7
Vandaag op pad naar Colchester, een heel oude stad die het zien waard is. We moesten natuurlijk weer behoorlijk zoeken om de stad uit te komen en bij een benzinestation wilde een vrouw ons helpen. Ze was weliswaar met de auto maar volgens haar was dat geen probleem. Vervolgens racede ze naar het hoogste punt van de stad, stapte uit en riep ons monter toe: "com,on love you,re getting slow, terwijl wij zwetend naar boven zwoegden, de grapjas. We waren haar wel dankbaar want de stad uit. Lekker vroeg in Colchester, een camping gevonden en met de bus naar de stad gegaan.

26.7
Vroeg wakker, maar dat kan ook niet anders als de camping tussen 2 snelwegen ligt.
Dus ook lekker vroeg op weg richting Basildon via Tiptree, Maldon, Chelmsford en Billericay. Prachtige route over ruwe bospaden en voetbalvelden. We komen terecht bij een Craftcenter waar ook wat tenten mogen staan. Iemand vertelt ons dat we in het center kunnen betalen maar dat het gesloten is, dus dan maar niet, lekker goedkoop.

27.7
Vandaag willen we de ferry over de Thames nemen naar Gravesend. Na weer de aangeboden hulp onderweg, goed gevonden. Op de plek van bestemming lag een half vergane loopplank en hing een plastic mapje met vaarschema,s. Na ee half uur kwam de "DUCHES" aanvaren, een verroest barrel waarmee we in 10 minuten overgezet werden. Daarna richting Rochester, alwaar geen enkele slaapgelegenheid, zo ook in Gillisham. Dan maar door naar Rainham,ook daar helemaal niks of volgeboekt. Ten einde raad bij een pub gevraagd die kamers aanbood. Wij dachten nog: zou dat per uur zijn? Maar, een kamer is een kamer, toch? Helaas, alles vol. Vertwijfeld blijven we staan omdat we nu echt even niet weten wat te doen. Een man zit zijn biertje te drinken en krijgt medelijden met ons, belt zijn vrouw en het resultaat was dat wij heerlijk hebben geslapen in een echt bed bij Sue en Allen Bannister.

28.7
Omdat de Bannisters geen geld wilden hebben we wat achter gelaten voor charity en na een paar dikke zoenen zijn we weer op weg gegaan. We willen vandaag proberen Canterbury te halen. Dit valt niet mee omdat we al laat wegwaren, onderweg een paar Belgen tegenkomen die blijkbaar behoefte hadden aan een praatje en tot slot Inez weer een lekke band had. Maar, uiteindelijk toch Canterbury gehaald. Camping gevonden en meteen voor 2 nachten geboekt. Best wel moe van het racen meteen gaan slapen.

29.7
Met de bus, lekker luxe, naar de stad gegaan en alles bekeken, prachtige stad. Meteen ook geinforrmeerd naar de bootverbinding met Calais of Duinkerken. Het wordt Duinkerken omdat de boot naar Calais geen fietsers meeneemt, discriminatie ten top. Dus wordt het Duinkerken.

• 30 Juli 2013 - 14:01

Manfred En Marjolein:

dat gaat snel ineens dames.....nog een paar dagen en dan 'alweer' thuis...Succes met de laatste kilometers die eindelijk weer eens noodwaarts zullen zijn.
    Groeten!
    Manfred en Marjolein

• 30 Juli 2013 - 22:00

Hans En Ien:

Hoi lieve dames,
    Jullie gaan nu in een sneltreinvaart, maar met de fiets is het waarschijnlijk veiliger dan in een sneltrein.......(al drie afschuwelijke botsingen)
    Wat een avonturen beleven jullie onderweg. Je hebt dus toch nog mensen op deze wereld die een helpende hand willen toesteken, of liever gezegd een bed.
    Wanneer komt er een boek uit over jullie verhalen van al die fietstochten? "Avonturen van 2 60+ fietsende zussen door Europa".
    Heel veel succes en geluk met de volgende etappes op het vaste land.
    Toi toi, Hans en Ien

• 01 Augustus 2013 - 10:31

Gerda En Dirk:

Hallo lieve Inez en Jorien,

Wat een reis met tegenstellingen, twee kanjers waar soms geen bed voor te krijgen is of geen plaats voor hun tent om vervolgens een gratis overnachting te krijgen. Jullie maken weer veel mee. Ben erg benieuwd welke van de twee delen van de Noordzeeroute jullie het zwaarst vinden. Noorwegen was uiteindelijk ook hoog en koud. We horen dat wel als we weer bij elkaar komen.
    Jammer dat foto's plaatsen niet lukt. Nog even en ook deze klus is weer geslaagd. Hier wordt het weer stinkend heet en hopen voor jullie dat het net een beetje afkoelt als er weer voet op het vaste land van Europa wordt gezet. We blijven jullie volgen!! Veel liefs van Dirk en Gerda

• 01 Augustus 2013 - 20:49

Ria En Ger Van Rijn:

Hallo Inez en Jorien,

Wat hebben jullie weer een hoop meegemaakt en vooral de tegenstellingen iedere keer om een slaapplaats te vinden. Het is jullie toch weer gelukt met medewerking van aardige Engelsen.
    Ook de heuvels vallen gelukkig wel mee, want jullie hebben de afgelopen weken wel moeten boxen om soms boven te komen.
    Geen rosetje op de camping in Canterbury?
    Luitjes nog een "klein stukje" naar Duinkerken en dan weer op weg naar Zandvoort.

Nog heel veel fietsplezier en tot spoedig horens via een reisverslag of thuis in Nieuw-Vennep.

Liefs van Ria en Ger.

• 02 Augustus 2013 - 23:47

Rina:

Hoi daar,

Geweldig om te horen dat het toch weer lukt een plekje te vinden voor de broodnodige nachtrust.
    Merk dat het nu wel erg snel gaat als jullie nu alweer de terugreis gaan boeken, iets overgeslagen of
    hebben ze er in Engeland zo de vaart in? Gelukkig hebben jullie het weer een beetje mee (hier 36 graden) en schijnt de enkel weer mee te vallen.
    Geniet nog even van jullie geweldige fietstocht en tot de volgende keer.
    Groetjes Rina

• 04 Augustus 2013 - 10:49

Leny:

Sterkte met de laatste lootjes en hopelijk wordt het niet al te warm, want dat is het ook niet echt. En sterkte met de keien in België, mochten jullie die her of der nog tegen komen op de weg.

En welkom thuis.

Groet,

Leny

• 04 Augustus 2013 - 14:59

Rina:

Weer in de bewoonde wereld maar wat een reis en wat een moed om zo in de vreemde de weg te vinden.

ook sterkte met de laatste lootjes en kom veilig thuis.

• 04 Augustus 2013 - 15:04

Rina :

Ging iets fout! als je bijgekomen bent nu dan de verhalen ben benieuwd, geweldig zoals jullie dit weer voor elkaar gekregen hebben.

welkom in een zonnig en niet te warm kikkerlandje.

groet Rina.

• 21 Augustus 2013 - 21:20

Jeannette Suijk:

lieve jorien en inez ik weet niet of je dit berichtje binnen krijgt wel laat ik weet het maar de internet verbinding is heeeeeel slecht hier dus hoop ik dat je dit wel te lezen krijgt wat een aventuren hebben jullie weer beleeft ben best wel jaloers op lullie ontzettend gaaf wat jullie weer voor elkaar gekregen hebben petje af ja en wij zitten nog in spanje gaan zondag weer op pad eerst naar avingon paar dagen dan in de buurt van macon dan richting lielle dan als het mooi weer nog een paar dagen naar vrienden in asten ja en dan is ons avonteur ook weer voorbij hopenlijk zijn wij 5 september weer thuis en kunnen wij 6 sept marjan en frank ophalen op schiphol nou jorien jij zal wel weer aan het werk zijn dus veel succes veel kieve groeten voor jullie doei jeannette