7e en laatste verslag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 7e en laatste verslag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

7e en laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Inez

07 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

5/8

Lieve mensen,
Inmiddels zijn we veilig en wel thuis gekomen dus dit is het laatste verslag van onze Noordzeeroute.
Na onze overtocht van Dover naar Duinkerken, die dankzij de pillen met plezier is gemaakt, kwamen we in plensbuien weer op het vaste land. Gelukkig een bed gevonden in "la Tente Verte", nou het was met recht en tent, alleen het groen hebben we niet kunnen ontdekken. Toch een gezellige avond gehad met een Nederlandse kraandrijver en een Franse kerndeskundige.
Vroeg gaan slapen om de volgende morgen de weg terug te zoeken uit de havens van Duinkerken naar de rest van de kust. Dat viel niet mee, temeer omdat Jorien er na een half uur achter kwam dat ze de route in de schuur had laten liggen.Toch is het weer gelukt en we hebben een mooie tocht gehad langs de kust.
We hadden ons helemaal niet gerealiseerd dat het vakantie was en zelfs hoogseizoen, dus ook niet dat de campings afgeladen zouden zijn. Daardoor kwamen we voor de nodige verrassingen te staan. Toch een plekje gevonden dat we tegen een woekerprijs konden krijgen, maar ja, een plek is een plek dus vooruit maar.
We hadden er ook niet aan gedacht dat er in Nederland, in tegenstelling tot Engeland, geen wc papier in de wc's hangt dus de schrik sloeg ons om het hart. Gelukkig hadden we zelf nog wat dus alles is goedgekomen.

Uiteindelijk zijn we vanuit Brielle in één keer naar huis gefietst. We dachten nog een voordeeltje te hebben: Bij het veer van Brielle naar Rozenburg stond ook een ANWB bordje Brielle-Den Haag. We vonden het al vreemd want hoe kom je met een veer van Brielle in Den Haag, maar het stond er, dus...... Geinformeerd bij de "kapitein" en deze zei vrolijk: ja hoor, aan de overkant op de fiets stappen en naar Den Haag rijden, de lolbroek. Het is toch goed gelukt omdat we de wind schuin in de rug hadden, dus vooral de bruggen en dijken met groot gemak werden "genomen".

Thuis werden we opgewacht door de mannen met bloemen en natuurlijk een beker en champagne.

Inmiddels zijn we alweer een beetje gewend, zijn de fietsspullen weer opgeruimd en de fiets schoon en in het vet.
We hebben afgesproken dat dit de laatste "monstertocht" is geweest en dat we het nu wat rustiger aan gaan doen. Het plan is nu om als echt bejaarde dametjes kleine tochtjes van ca 400 km te doen en te overnachten in B & B, maar je weet het natuurlijk nooit!!!!!!!

Dus: bedankt voor jullie medeleven en meegenieten van onze mooie tochten en wie weet, misschien tot ziens?

Liefs van Inez en Jorien

• 07 Augustus 2013 - 08:54

Hanneke:

Hallo dames,

Alleen nog ´bejaardentochtjes´ van 400 km gaan doen na deze superreis, het zou me verbazen...
    Welkom thuis en helmpje af voor jullie beiden, wat een geweldige prestatie was dat. Bedankt voor de reisverslagen, het was ontzettend leuk om jullie zo te volgen.

groeten,
    Hanneke

• 07 Augustus 2013 - 09:44

Rina:

Lieve dames,

Allereerst....welkom thuis. Het was weer een hele tocht met geweldige verhalen. Veel zal nog wel tijdens " persoonlijke bezoekjes" en kringlopen verteld worden. Ben super benieuwd.
    Tevens mijn excuses voor mijn laatste berichtje. E.e.a. Staat er zeer vreemd en geen idee hoe dit komt. Waarschijnlijk chutney op de lijn. Voor nu, eerst maar eens rustig met de beentjes omhoog en bijkomen van alle ervaringen. In ieder geval bedankt dat jullie ons hebben laten meegenieten.
    Tot gauw..

Rina

• 07 Augustus 2013 - 10:12

Leny:

Lieve zusjes,

Fijn, dat jullie weer gezond thuis zijn gekomen na alle ervaringen in Engeland ,Schotland en Frankrijk.

Rust goed uit en denk nog maar eens goed na over een tochtje van 400 km.

Doe dat maar in Nederland en niet ergens in de bergen.

Groetjes,

Leny

• 07 Augustus 2013 - 10:48

Sonja En Henk:

Welkom thuis!!!!
    In Den Haag (Rijswijk) hadden we jullie met de loper binnengehaald; hadden jullie zelfs een gratis B&B gehad bij ons! Maarja jullie zijn ons voorbij gesjeesd!!!!
    Groetjes van ons beiden en kom maar lekker bij!

• 07 Augustus 2013 - 13:36

Els:

Welkom thuis!
    Weer geweldig gedaan en ik hoor graag nog meer verhalen bij de koffie/wijn.

• 07 Augustus 2013 - 17:48

Dineke:

Welkom weer thuis.
    Tot snel, Jorien, weer op de tennisbaan! Weer wat anders dan op de fietspaden!
    Groetjes

• 21 Augustus 2013 - 21:34