9e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 9e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

9e verslag

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

30 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Zondag 27 maart, vervolg.
Zoals wwe al hebben geschreven hebben we bijzonder genoten van de Australische Zoo. In de campkitchen eten gemaakt, kostte heele veel moeite, want een blikje kipfilet was met geen mogelijkheid open te krijgen. Een gat erin prikken ging nog net, maar toen donderde het blik op de grond, sap eruit, kip bleef zitten. Een andere blikopener gevraagd aan een andere campingbewoner, bleek hetzelfde kl... apparaat te zijn. Na een half uurtje klunsen lukte het eindelijk. De rijst en pri was inmiddels snotgaar. Kom, niet moeilijk doen, we hutselen alles door elkaar en wensen elkaar eet smakelijk.

Maandag 28 maart.
Het is minder warm, dwz 23 graden, heerlijk. Vandaag een rijdag omdat we vanavond in Hervey Bay zijn. Na 220 km is het gelukt en hebben we weer een fraaie camping gevonden. Hervey Bay blijkt weer een prachtige baai te zijn. Het weer is inmiddels veranderd, de lucht is grauw en het is frisser. We lopen een flink stuk langs de baai over de Esplanada voor we gaan slapen.

Dinsdag 29 maart.
Einddoel vandaag: Bundaburg omdat we vandaar uit naar het National Park Cania Gorge willen. Het oude stadje Childers was zeer de moeite waard. Hier zagen we zoals ook al op eerdere plekken een balspel spelen. We besloten hierover wat meer te weten te komen. Dus stappen we op een Coronation-achtige dame af. Het blijkt Lawnball te heten. I call Jack, he can tell you everything about the rules. Zo geschiedde. Grote Jack legde ons alles uit en zei ons veilig te rijden als we noordwaards gaan omdat er op die weg veel ongelukken gebeuren. Hetgeen we ook zelf al hebben ontdekt, omdat we tot nu toe een tiental kruisen hebben zien staan met bloemen erbij en drie ongelukken. In Bundaburg aangekomen krijgen we een tip om na zonsondergang schildpadden te gaan bekijken die hier nestelen. Na boeking bleek dat je je heel goed moet bewapenen tegen muggen en sandflies. Daar hadden we echt geen zin in omdat je knettergek van de jeuk wordt en dat houdt zeker een dag of 5 aan, zegt Inez uit eigen ervaring. De middag en avond is het bar slecht weer. Het hoost als een gek. Drijfnat kruipen we in ons rijdend huisje.

Woensdag 30 maart. PETER JARIG.
We hebben net al jullie lieve felicitaties gelezen. Peter is onder de indruk van al jullie lieve wensen. We hebben vanochtend een super cappuccino en een heerlijk stuk gebak gesnoept. We rijden nog een 30 km tot de camping midden in het national park en blijven daar 2 nachten. Nog een paar plaatjes en dan sluiten we het 9e verslag af.
Dag allemaal, sorry dat we niet op jullie vragen kunnen reageren, we lezen jullie reacties eerst en gaan dan typen. De vragen zijn we dan al weer vergeten. Maar we maken dat later goed.

Excuses, muntjes zijn op, de volgende ronde komen weer foto's. Bye, bye.

• 30 Maart 2011 - 05:01

M&M:

Ook van ons van harte gefeliciteerd Peter!
    Veel plezier weer met het vervolg. Hier is alles ok!

• 30 Maart 2011 - 05:17

Daphne :

Lieve Peter,
    Namens de Schwartzenbergjes van harte gefeliciteerd en een fijn dag gewenst. Gaat zeker lukken in die prachtige omgeving. Veel plezier verder!
    Liefs, Daphne

• 30 Maart 2011 - 09:22

Jorien:

Hey jongeleui, ik zit bij jullie 8e verslag te reageren, lees het daar maar even. Hoe is het met de lijn na die lekkere taart, of was dat het eerste snoepgoed? Nou, op je verjaardag mag dat wel hoor. Heel fijne tijd nog. Liefs

• 30 Maart 2011 - 12:02

Ety&Hans:

Proficiat, Peter.
    Hoop dat er veel koala's en kangeroes op jouw National Parc Birthday Event zullen verschijnen. We proosten op jullie!

• 30 Maart 2011 - 12:02

Ety&Hans:

Proficiat, Peter.

• 30 Maart 2011 - 14:17

Herman:

Hoi Peter en Inez,

Sorrij dat ik zo laat op jullie site reageer maar dan toch.

Peter van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van samen met Inez.

Aan de verslagen te lezen vermaken jullie je prima. In de VUT zitten is toch wel een prima deal, is het niet Inez?

Nou de groeten van het pensioenfonds en zijn medewerkers.

• 31 Maart 2011 - 09:55

Alice:

Wat maken jullie veel mooie en leuke dingen mee. Ik vind het altijd een genot om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Na jullie vakantie maken we weer een lunchafspraak. Geniet maar lekker. Groetjes Alice

• 31 Maart 2011 - 14:56

Bas:

Ha oompje en tantetjuh,

na veel plannen maar geen daden nu al jullie mooie verslagen begonnen te lezen nadat ik van pa hoorde dat jullie deze reis ook bijhielden.
    Begonnen met dit verslag omdat ik Petur natuurlijk even van harte wil feliciteren! (een dagje te laat excuses :S)

Geniet er nog van en vooral veel foto's maken! :)

Groet, xxx

• 04 April 2011 - 09:01

E&H:

Het lijkt Schotland wel: mooi maar vochtig. Heel erg leuk steeds zo trouw van jullie te horen, we kunnen de reis goed meebeleven. Nog 20 dagen, gebruik ze goed! Liefs E&H