3e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Ostereistedt, Duitsland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 3e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Ostereistedt, Duitsland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

3e verslag rondje noordzee

Blijf op de hoogte en volg Inez

12 Juli 2013 | Duitsland, Ostereistedt

Hallo lieve mensen, sorry voor de pauze maar er werden zoveel fouten gemaakt door vermoeidheid dat het beter was om te stoppen, maar hier komt het vervolg, dus ga er maar goed voor zitten.

6.7
We waren dus op weg naar Invergordon, dit op advies van 2 schotse dames die we spraken in Helmsdale en zeidendat daar een heel leuk hostel was. Dus wij naar de plaatselijke supermarkt en geinformeerd, de halve bevolking werd erbij gehaald, er werd gegoogled, zelfs ging een man met de auto kijken in het volgende dorp of het misskchien daar was, maar nee hoor, niemand wist van een hostel. Dus wij op zoek naar een BB . Nou dat viel ookniet mee want alles zat vol met werklui in de whiskey en de olie!!!!! Tot we bij Cathy waren geweest cie ook vol geboekt was. Net toen we op het punt stonden om maar bij de plaatselijke golfclub op de green te gaan staan, kwam Cathy ons met de auto zoeken. Zij had oniize situatie met Wayne, een vaste gast, besproken en deze had spontaan zijn kamer afgestaan voor ons.I dat lief of niet???
We heeb dan ook heerlijk geslapen. Ze heeft zelfsvoor ons gewassen en s morgens kregen we heerlijk ontbijt, en nog een lunch mee.
Toen vertrokken en op een picknickplek wilden we tassen van Inez reorganiseren. Druk daarmee doende bedachten we opeens wat moeten we in vredesnaam met die stoeltjes, waar we amper op zitten. Dus, mooie foto s van gemaakt en ontroerd afscheid van ze genomen.
Hadden we verteld van al die mooie, dooie dieren? Vandaag hebben we zeer levende zeeleeuwen in het wild gezien, prachtig. Buiten al deze leuke gebeurtenissen wordt er nog steeds geklommen. We vragen ons stedds vaker af wat de lol is van een afdaling als die toch meteen weer gevolgd wordt door een stijging, maar enfin.

Inmiddels is het 8.7 geworden
We vertrekken uit Newlands oostwaarts richting Nairns. na weer een aantal hills kregen wij het onzalige idee om maar een stuk de A 96 te nemen. Dit is een racebaan voor sportwagens, vrachtwagens, cabriolets en motoren en daar passen eenpaar Kogaatjes natuurlijk niet tussen. Dat vond ook een man die speciaal voor ons stopte en on staande hield om ons te smeken een andere weg te nemen. Om hem een plezier te doen hebben we dat dan maar gedaan en zijn toen door de countrysite gaan fietsen, ook leuk.
Geeindigd in Elgin, naar de camping. Een vrouw keek uit een stacaravan en voor wij iets konden vragen meldde zij dat zij fully booked was. Hoezoo, met
Lege grasvelden. Op onze vraag wat wedan moesten zei ze I don,t know, that is your problem, Engelse courtesy???. Dus, de enige oplossing was wild kamperen en dat hebben we gedaan op een speelweide in een woonwijk, maar dat beviel niet zo dus dat doen we maar niet meer.

9.6
Inmiddels is het al een pzar dagen heel mooi weer en we fietsen dan ook in korte broek. We bivakkeren op een echte Engelse camping, dus hutjemutje, aan het strand.

10.7
Behalve het eeuwige stijgen en dalen maken we vandg niks leuks mee. We vinden wel een heel leuk prive campinkje bij mensen op een weiland. Zij reciclen alles en alles gaat op een natuurlijke manier, zelfs broodbakken en een bushdouche met kruiden en warm water op verzoek. Was een erg leuke ervaring.

11.7
Vandaag met warm weer op weg naar Aberdeen. Eerst ca 12 km verkeerd gereden, vooral omdat een fietser ons de verkeerde kant opstuurde, hij dacht blijkbaar dat wij naar het noorden gingen. Balend doorgefietst naar Tarves. Inmiddels heeft Jorien behoorlijk pijn aan haar achillespees, waarschijnlijk overbelasting. Paul was zo goed om voor ons overnachting te regelen op een camping, omdat alle hostels ook hier vol zaten.
Aberdeen, wat een stad, gigantisch en druk, we hebben er 3 uur over gedaan
Om er doorheen te komen. Een heel vriendelijke man op de fiets zag ons worstelen en had meelij met ons. Hij bracht ons helemaal op het goede spoor en toen hij na 20 minuten afscheid namn zei hij monter dat het nog ongeveer 9 km fietsen was en Jorien kon ondertussen bijna geen trap meer doen. Maar ja, we hebben het gered. We blijven hier 2 dagen om het een en ander te regelen en te kijken wat we aan dat been kunnen doen.
De mevrouw van het restaurant is ons inmiddels helemaal zat, wznt we zitten hier al een uur op 1 kop koffie. Daarom nemen we nu afscheid an jullie.
We willen jullie nog heel graag bedanken voor alle lieve en grappige reacties, we zien steeds naaruit en zijn er erg blij mee.

Liefs van ons

• 12 Juli 2013 - 13:28

Roland Hofmeester:

Nou nou dat klinkt al als een echt avontuur,
    Hoop dat alles goed met je komt mam!
    Maar je bent een echte doorzetter,
    Met ze tweeje lukt het jullie altijd!
    Heel veel liefs en succes
    Xxxxxxxxxxxxxxxx

• 12 Juli 2013 - 14:43

Quirina:

Hoi Inez en zus,

wat een verhalen [doe je de bergetappes van de tour]knap hoor met verbazing lees ik je verhalen.
    De eilanden zijn anders dan Texel waar je maar een bult hebt.Ben er nog nooit geweest en krijg kijk op
    Schotland, hoewel?????????
    kijk uit naar de volgende en toi, toi ,toi.
    Quirina.

• 12 Juli 2013 - 21:57

Els:

Hoe gaat het met het been van Jorien, heeft de rust goed gedaan?
    En wat een avonturen weer met hoofdzakelijk vriendelijke behulpzame mensen. behalve dan die vrouw die jullie niet op de camping wilde hebben. Ja, en over een "snelweg" te fietsen is wel heel bijzonder.(maar gelukkig was hier ook weer een vriendelijke behulpzame man)
    Succes weer met de volgende beklimmingen en overnachtingen. Jorien, beterschap met je been.
    groeten,
    Els

• 13 Juli 2013 - 09:46

Marijke:

Goedemorgen meiden,

1 ding is zeker, saai is het absoluut niet!!!
    Leuk om jullie avonturen te lezen , wat een bikkels zijn jullie en wat een doorzettingsvermogen.
    Jorien ,sterkte met je been.

Heel veel plezier
    Groet,
    Marijke

• 13 Juli 2013 - 23:33

Hildo:

Beste Inez en Jorien,
    Met veel interesse en bewondering lees ik jullie reisverslag. Ik volg jullie met googlemaps erbij zodat ik kan zien waar jullie fietsen, echt heel bijzonder weer. En wat een leuke ontmoetingen hebben jullie alweer gehad. Ik hoop dat de 2 dagen rust een beetje verlichting geven in de blessure. Veel plezier, succes en sterkte op jullie tocht.
    groet Hildo

• 14 Juli 2013 - 10:49

Rina:

Hoi Jorien en Inez.

Prachtige verhalen, zie het zo voor me. Die schotten zijn niet altijd te vertrouwen, zo zie je maar weer. Je weet nooit wat voor vlees je onder die kilt....sorry in de kuip hebt.
    Jammer dat het niet altijd in 1 keer lukt een slaapplekje te bemachtigen maar gelukkig kan het thuisfront hier nog iets betekenen begrijp ik. Vervelend dat die Achillespees zo opspeelt.
    Proberen veel te koelen misschien? ( zal niet meevallen in de bushbush) anders even langs een huisarts voor een paardenmiddeltje en advies.
    Ondertussen maar eens extra rondkijken daar want ik denk dat de omgeving prachtig is. Volgens de weersberichten is het bij jullie fris maar wel droog. Hoop dat jullie deze mazzel wel hebben.
    Wachten nieuwsgierig weer op jullie volgende avonturen.
    Sterkte meiden.....
    Rina

• 14 Juli 2013 - 11:44

Ria En Ger Van Rijn:

Hallo lieve meiden,

Wat weer een fantastisch verhaal en vooral de bijzondere dingen die jullie meemaken,
    Over het algemeen zijn de Schotten heel vriendelijk (Ger en Marcel hebben het meegemaakt), maar die op de camping helaas niet.
    Heuveltje op en heuveltje af. Dat is Schotland, maar jullie doen het fantastisch, al is een snelweg (A96) geen fietspad. Vriendelijke man om jullie eraf te halen.
    Hoe is het met Jorien haar achillespees? Doe maar even rustig aan hoor.
    Meiden sterkte op het vervolg van de reis en wij kijken alweer naar het volgende reisverslag uit.
    Kanjers zijn jullie.

Liefs van ons.

• 14 Juli 2013 - 14:09

Leny:

Hoi Inez en zus,

Wat een stoere vrouwen zijn jullie. De Tour de France is afzien maar deze fietstocht ook. Vooral in een land waar men toch nog vreemd op kijkt tegen fietsers en dan zijn deze fietsers ook nog vrouwen en men geen fietspaden kent langs de kust. Heel stoer, doe het niet na.

Wens jullie heel veel sterkte en er komt mooi weer aan.

Groetjes,

Leny

• 19 Juli 2013 - 01:11

Jeannette:

hoi meiden leukke berichten behalve het zeere been van jorien hoe gaat het daarmee kan jullie niet altijd openen heb niet altijd internet nou meiden zet hem op schiet al op liefs en groeten jeannette