2e verslag noordzeeronde - Reisverslag uit Doornspijk, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 2e verslag noordzeeronde - Reisverslag uit Doornspijk, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

2e verslag noordzeeronde

Door: jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

09 Juli 2013 | Nederland, Doornspijk

3.7
Vandaag eerst een route gefietst op Orkney, een rondje langs Loch of Stennis, een soort Stonehendge maar dan kleiner, en daarna de ring of brodgar. Daarna naar Stromness gefietst om de boot te nemen naar Scrabster. Daar konde we geen onderdak vinden, de een was niet thuis en de ander had geen zin omdat haar tanden waren getrokken. In arren moede maar een hotel geboekt, een rib uit ons lijf, wat we weer verzacht hebben door het meenemen van ca. 20 plastic zakjes, 3 cupjes jam, 2 cupjes boter, 2 appels en 2 yobhurtjes. Dat scheelde weer.

4.7k
Vandaag naar John O Groats en onderweg een broch bezichtigd, dat is een soort communewoning vanVikingen die alleen inSchotland voorkomt. Op decamping raken we aan de praat met 2 engelse heren die ook aan fietsen waren en we kregen een potje gecaramelliseerde uien en een aantal tips.

5.7
Vandaag van Wick naar Helmsdale. De tocht is moordend. Hellingen van 13 en 10 %. We krijgenvanveelmensen reacties als "go on, keep going, good luck enz. Later begrepen waarom. We stopten om te lunchen op een parkeerplaats waar ook een busje stond en een fiets. Toen we wee verder gingen bleek achter de bus een grote aanhanger te hangen en er stond een tafel met brood, drinken, lekkers enz. Acht mannen hadden blijkbaar een route geredenen stonden zich te goed te doen. Ze moesten lachen over onze verbijstering. To
Sorry mensen we maken te veel fouten, zijn kapot en willen sla.pen. we komen zsm terug.

• 09 Juli 2013 - 22:43

Ellen:

Lieve Jorien en Inez,

Wat is het weer genieten van jullie verhalen!! Heerlijk!
    Trusten.
    Ellenxx

• 09 Juli 2013 - 22:53

Gerda En Dirk:

Lieve Inez en Jorien,
    Ik ben er vanavond eens goed voor gaan zitten en jullie reis uitgeplozen op de kaart. Mensenlief! Dat jullie zo iets kunnen uitzoeken. Voordat je bij het vertrekpunt bent.... Hebben jullie vooraf geweten dat er zoveel steile 'heuvels' op jullie weg lagen? Kom je bij zo'n chagrijnig wife (dan zeg ik het netjes) zonder tanden kun je er niet eens overnachten. Ze had natuurlijk alleen pap in huis. Zie jouw gezicht al helemaal voor me Inez en had graag gehoord wat je op dat moment dacht. Maar petje af, die afstanden met tegenwind en tegen de klucht op, ik doe het jullie niet na. Je moet je altijd voorhouden dat bij de meet een glas rosé staat.
    Een bus met aanhanger moeten jullie ook niet te vaak tegenkomen, dat is niet goed voor de mentaliteit.
    Lieve meiden, met stijgende bewondering blijven we jullie volgen.

• 10 Juli 2013 - 09:53

Margot:

Hoi meisjes,

Je moet wel van afzien houden bij dit soort tochten. En die stomme mannen van de aanhanger hebben jullie niet eens uitgenodigd? Kun je daar eigenlijk wel rosé krijgen of alleen maar slappe thee of whiskey? Onze voorkeur blijft toch - zoals een paar dagen geleden - met de auto confortabel naar Brussel om daar naar een museum te gaan en wat te shoppen. Maar mijn bewondering voor jullie is er niet minder om. Wat fietsen betreft hou ik het bij een ritje langs de Amstel.
    Petje af en ga zo door! Leuk om de berichten te lezen.

• 10 Juli 2013 - 10:28

Hanneke:

Gos, dat is wederom een hele uitputtingsslag, maar zo te lezen hebben jullie er ook veel plezier in.
    Wel weer heel leuk om jullie verslagen te volgen, en ik bewonder jullie doorzettingsvermogen met al dat klimmen! Goeie reis nog en hartelijke groeten.

• 10 Juli 2013 - 21:52

Ety&Hans:

Vandaag even met Peter bijgepraat. Op naar Aberdeen dus, dames.De vooruitzichten zijn goed. Keep left!
    Groeten, E&H.

• 11 Juli 2013 - 17:01

Els:

Hoi Jorien en Inez,

Wat een verhalen weer! Tandeloos vrouwtje dat geen besef heeft wat ze afslaat, feestende mannen die extra feestvreugde miste om jullie niet aan de dis uit te nodigen, en zeer moordende steile hellingen.
    Ik fiets vanuit mijn stoel met de atlas voor mijn neus met jullie mee.( dat is eigenlijk wel heel lui).
    Zelf heb ik nu nog geen fietsplannen, maar misschien in augustus.
    Weer heel veel succes verder, en jullie zijn echt kanjers!
    Groeten,
    Els

• 19 Juli 2013 - 01:00

Jeannette:

hoi jorien leuk dat je weer geniet kan sommige berichtjes niet openen maar wat ik kan lezen petje af hoor wat jullie weer doen hopelijk genieten jullie wel hier prachtig weer en alles ok nou jorien en inez geniet nog een poosje en zet hem op toppers gr jeannette