6e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 6e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

6e verslag

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

15 Maart 2011 | Australië, Melbourne

zaterdag 12 maart.
Een rustige overtocht naar Melbourne, de boot lag superstil, mazzeltje.
Per taxi om 07.00 uur naar het verhuurstation van Maui om de camper op te halen. Dit ging redelijk chaotisch.
We kregen een dvd in de handen gedrukt waarop een Aussi liet zien hoe alles werkte en waar we alles konden vinden. Contract werd getekend, we moesten nog 80 dollar voor een zonnescherm betalen en een borg van dollar 220,00 en hup, " have a nice trip" .

Een beetje nerveus probeerden we de weg uit Melbourne te vinden zonder het zeer ingewikkelde systeem van tunnelpassen enz. Het is gelukt. Na een goed uur reden we de stad uit en werd het rustiger op de weg. Moe vinden we een plek op een camping in het plaatsje MOE, hoe bedenk je het.

Zondag 13 maart.
We zien een ALDI en besluiten wat inkopen te doen, zoals wijn, want dat is hier redelijk moeilijk. Je kunt alleen alcohol bij een bottleshop kopen en die zijn niet overal te vinden. Het is bloedheet. Af en toe nemen we een " powernap" om water te drinken. Na een kilometer of 175 komen we in Bairnsdale op een Big4-camping, geweldige plek en mooi en schoon sanitair. We wilden buiten eten, maar er kwam een donkere lucht aan. Peter, zullen we het scherm maar binnen halen? Net klaar of het begon te hosen en enorm te waaien. Heerlijk binnen ons potje gekookt en een gezellige avondje met wijn en het verschrikkelijke nieuws in Japan nieuws op onze eigen tv gezien.

Maandag 14 maart.
Stuk koeler geworden, ipv van 33 nu 20 graden. Verder noordwaarts langs de kust van de Tasman Zee. Wederom heel veel verbrande bossen zelfs een stuk waar het nog smeulde. Waarschuwingsborden voor rook over de weg enz. Zeer bedroevend om te zien. Wel zien we bossen die al eerder waren verbrand en nu weer herstellende zijn.
Deze nacht slapen we in Eden, jaja, Peter en Inez zitten in het hof van Eden!.

Nu is het dinsdag 15 maart.
Margot, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

We gaan extra ruimte kopen om meer foto's te plaatsen. Nu is onze tijd voor de pc op. Maar we zijn supertrots dat we in ieder geval al een aantal plaatjes hebben kunnen plaatsen.
Liefs en tot de volgende keer.

• 15 Maart 2011 - 08:35

Meindert Tepper:

Beste Inez en Peter,

Door de toevoeging van de foto's gaat de reis nog veel meer voor me leven. Ik weet niet of jullie ook naar Sydney gaan, mocht dat zo zijn, probeer dan op zondagochtend aan de balie van het Sydney Royal Opera House een rondleiding te boeken, want dan krijg je veel meer te zien van het gebouw dan op doordeweekse dagen.

• 15 Maart 2011 - 11:49

Herma:

dat is een leuke herkenning voor ons jullie foto 's in melbourne.
    oa victoria railwaystastion wij vonden dat wel iets ouds hebben. de straat er tegenover ligt rechts een concertgebouw wat ik me kan herinneren. wij gingen de kant van adelaide op. er zal geen herkenning meer komen. maar de foto ,s erbij maakt jullie verslag lezen nog leuker.
    heerlijk dat de temperatuur wat minder is. veel plezier maar weer.!!

• 17 Maart 2011 - 12:23

Ed Du Maine:

Ik volg je verslagen in Tasmanie waar we met Anneke vroeger ook geweest zijn. Wat een land he? en wel sinister met die gevangenissen. Ik vind het zo leuk dat jullie er nu ook zijn. Ik volg het met belangstelling. Tasmanie is wel iets anders dan Australie. Hebben jullie goed weer? Het kan er wel eens kouder zijn dan het vaste land.

groeten van Ed