7e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 7e verslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

7e verslag

Door: Peter en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

21 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Maandag 21 maart.
We zitten nu in Port Macquairie, een schitterende plaats aan de South Pacific Ocean. Geweldige brandingen waardoor er heel veel wordt gesurfd.

We hebben wel ruimte bijgekocht om meer foto's te plaatsen,maar in dit internetcaf'e is het erg druk, dus geen foto's vandaag. Sorry.

In Naroome blijven we hangen op een wederom Big4-camping, wederom prachtig gelegen aan een baai met superhelder water. We zien zo de vissen zwemmen en Peter ziet o-peens een rog van ongeveer een meter breed, jammer genoeg was "Inez te laat voor een foto, dus geloven jullie het maar. Op de camping fladderen tientallen papagaaien, lopen konijnen rond en onder de camper, allemaal reuze gezellig.
Na een campinghap kijken we nog even snel of er nieuws is over Japan, we blijven verbijsterd over dit disaster.

Woensdag 16 maart.
Vannacht heeft het keihard geregend, gelukkig nu droog, maar de lucht blijft somber. Via de Princess Highway door diverse Nationale Parken. We lunchen in de camper. Waarom? Het stortregent!
Per dag rijden we tussen de 150 en 200 km. Niet te veel, maar genoeg om de totale afstand naar Cairns van ongeveer 3.500 km in een maand te halen.
We besluiten hier 2 nachten te blijven.

Donderdag 17 maart.
We gaan vandaag weg. Het is een kl.... camping. De Pacific Highway leidt ons langs klifs met prachtige uitzichten. Dan doemt een 1,7 km lange cliffbrigde op bij Clifton. In Oostenrijk heel normaal, maar hier zeer bijzonder.
We blijven zeggen dat het prachtig, schitterend is, we krijgen er geen genoeg van.
Sydney nadert. Het verkeer neemt toe. We hebben een camping gezocht niet te ver van de City. En ... we genieten.

By the way: de Aussies zijn best aardige mensen, niet zo vlot te benaderen als de Nieuw Zeelanders, meer op zichzelf.
We besluiten hier 2 nachten te blijven om de stad te bezoeken en herinneren op te halen.

Vrijdag 18 maart.

Vroeg op; 15 minuten lopen naar het metrostation en voor $ 5,-- pp retour naar het centrum. Dan staan we voor het beroemde Operahouse, zeer indrukwekkend ondanks dat we het al een keertje hebben gezien (niet blase bedoeld hoor!). We overwegen de Harbourbridge te beklimmen, maar een klim duurt 3,5 uur, blijkt niet zo eenvoudig te zijn en kost $ 200,-- pp. De lucht ziet superdonker, dus alles was aanwezig om het niet te doen.

Jorien, op "onze" stuinstoeltjes, maar dan zwarte, drinken we een overheerlijke cappuccino, leuk toch? Per ferry gaan we naar Darling Harbour, reuze gezellig met alle restaurantjes, terrasjes en weer herinneringen.
De oude wijk The Rocks met zijn vele galerieen is ook weer een bezoekje waard.

Te voet naar de bekende Victoria Galerie met zijn enorm grote Victoriaanse klok en super-de-luxe winkeltjes. Vermoeide voeten zeggen ons terug te gaan naar de metro, die ons binnen een half uur weer naar het station North Ryde brengt.
Jammer, Sydney bye bye.

Zaterdag 19 maart.
Vreselijk, echt verschrikkelijk veel regen vanacht. Wat moet dat worden vandaag. We pakken de boel in en rijden verder noordwaarts richting NewCastle. Tijdens de rit wordt de lucht lichter en wordt het warmer. De Pacific Highway ligt door berglandschap, enorme vergezichten en leuke kleine oude dorpjes. Wat is dit toch een afschuweliljk groot land.
Dan rijden we een stuk met links een baai en rechts de Pacific. Wat een wereld. In Karuah vinden we weer een mooi plekje en doen de was.
Naast ons komt een Backpacker-camper staan met, wat later bleek, een Oostenrijks echtpaar uit Wenen. We krijgen contact en hebben een gezellige babbel. We delen emailadressen uit en beloven een keer naar Wenen te komen. Ze hebben een cafe, dus we willen dan ook Sachtertorte. Dat wordt beloofd.

Zondag 20 maart.
Vandaag een stuk toeristische route. We zien verscheidene Senior Villages, prachtige villa's waar dus de 60+ beschermd wonen. Lijkt ons ook wel wat.
Dan opeens steekt er een golfkarretjes over de weg met daarin pa en moe, met grote strohoed van het ene golfterrein naar het andere. Lachen toch!

Na een overnachting in Harrington zijn we dus nu, maandag de 21e maart aangeland in Port Macquarie. We hebben net genoten van de prachtige baai. Het weer is goed, lekker warm (zo'n 25 gr.) wel bewolkt, maar verder uitstekend.

Dit was het weer,
Allemaal lieve groeten en tot de volgende keer.
PS. we zijn nu al een maand onderweg, maar hebben beslist geen heimwee.

• 21 Maart 2011 - 09:22

Ien:

Hallo lieve luitjes,
    Wat maken jullie toch een geweldige reis!
    Op de landkaart probeer ik jullie reis te volgen. Als jullie zo heerlijk samen reizen en zoveel mooi dingen zien en beleven dan kun je ook geen heimwee krijgen. Geniet er maar fijn van.
    Vanmorgen vroeg heb ik Hans naar Schiphol gebracht voor zijn reis naar Californië. Gisterenavond zijn we al naar een hotel gegaan, om de files te vermijden. Hij zal ongetwijfeld genieten van al die mooie nationale parken, maar wel een beetje heimwee krijgen naar zijn "meissie", die zich best wel redt.
    Nogmaals geniet van al het moois en tot het volgende verslag. Liefs Ien

• 21 Maart 2011 - 16:42

Jorien:

Hallo lieverds, dat menen jullie toch niet, dat je geen heimwee hebt. Je komt maar mooi terug. En dat 60 plus gedoe en beschermd wonen, dat is niks voor jullie, dus ........Was de cappucino weer net zo lekker als vorige keer? Ben wel heel benieuwd naar de foto's. Vraagje: is het mogelijk om kort te vertellen waar de foto's zijn genomen of wat het is, het zegt mij niet zoveel zo, behalve dat het mooie foto's zijn. Anders komt het thuis wel. Zoals jullie weten hier niet zoveel nieuws, veel kijkers nog geen bod, heb wel vertrouwen. Gaan zaterdag zelf kijken. Het wordt hier nu ook beter weer, dus misschien gauw fietsen naar NV. Ga vooral door met vakantievieren, wij werken hier wel (haha). Liefs

• 21 Maart 2011 - 21:07

M&M:

He luitjes,
    prima om te horen dat het jullie nog steeds prima naar je zin hebben, en nog niet eens op de helft..;-)
    Geniet maar lekker!
    Hier alles ok, huis in prima staat...flinke stapel Telegraafs inmiddels..hahahaha...
    Dank nog voor jullie sms-je. Wij hadden een lekker weekend in Leusden, 80km gefietst!!! Maar wel in 2 dagen hoor..;-) Marjolein komend weekend wellness weekend met Giselda, alweer met hotelovernachting...het kan allemaal niet op!
    Goede verdere reis gewenst...en tot het volgende verslag!

• 23 Maart 2011 - 09:09

Ria En Ger:

Hallo Inez en Peter,
    Fantastisch weer dat laatste verslag en vooral ook de foto's. Schitterend.
    Jullie maken weer heel wat mee en genieten volop van al het moois.
    Ria haar tweede bel niet meer gevonden. Lieverds geniet nog volop van deze bijzondere en mooie reis. We kijken iedere keer weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Ria en Ger.