4e verslag Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 4e verslag Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

4e verslag Vietnam

Door: Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

15 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

13/2.
We zijn inmiddels in Hue aangekomen en vandaag bezoeken we De Verboden Stad in Hue. Vergelijkbaar met die in Peking, alleen veel en veel kleiner. Ook deze staat onder werelderfgoed Unesco. Het was een roteind lopen vanaf het hote len daarom houden we een taxi aan om ons terug te brengen naar het hotel. We laten ons letterlijk en figuurlijk afzetten, maar ja, waar heb je het over als je met 5 man voor 100.000 dong gebracht wordt.

Lekker glaasje wijn gedronken, gegeten en ieder heeft een rustige avond.

14/2.
Per boot over de Parfumrivier naar de Thien Mupagode, 7 verdiepingen als het leven gewijd aan de 7 reincarnaties ban Boeddha. Te voet dooreen stukje natuur naar het keizerlijke graf van Tu Duc (paleis van de bescheidenheid). Een enorm ommuurd complex met huisjes van de 100 concubines. Na de lunch per bus naar het vliegveld voor een vlucht van een uurtje naar Hanoi.

De avond brengen we door in een krankzinnig drukke stad; het is Valentijndag en het barst van de stelletjes met rozen, ballonnen in hartvorm. Het lijkt wel of iedereen op straat is, overal eetkraampjes, brandertjes waarop gebakken en gekookt wordt, iedereeen is vrolijk.

We gaan niet al te laat slapen want morgenavond gaan we een nachttreinrit maken. Het zal nu een paar dagen duren voor er een nieuw verslag komt, want we zijn niet te bereiken vanwege verblijf in de " wildernis" .
Lieve groetjes en reuze dank voor alle leuke reacties.
We maken het prima en zijn op verkoudheid gezond.
Tot het 5e verslag.

• 16 Februari 2014 - 12:28

Ria En Ger:

Hallo Inez,Peter en Jorien,

Wat waren het weer leuke verslagen en wat maken jullie ontzettend veel mee. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de westerse wereld, maar het is toch heerlijk om dat allemaal mee te maken, en jullie zijn wel wat vreemde dingen gewend op al de vorige reizen.
    Inez wat leuk dat je Astrid ontmoet hebt en zij zo dichtbij je grootouders heeft gewoond.
    De temperatuur van 40oC. iis wel hoog maar zeer geschikt voor een koud biertjt.
    Hoe is het met Jorien? Hoe was de fietstocht van 3 uren?
    De verboden stad was zeker wel interessant en een beetje te vergelijken met Peking of geheel anders.
    Leuk dat zij ook Valentijn vieren .Gezellige drukte is wel wat voor jullie.
    Luitjes we kijken weer uit naar de volgende verslagen.
    Liefs Ria en Ger.

• 17 Februari 2014 - 11:00

Gerda:

Hallo Peter, Inez en Jorien. In gedachten reizen we helemaal met jullie mee en zien 'onze reis' er helemaal in terug. Na de hitte van het zuiden en midden Vietnam zal de heerlijke koude lucht in het Noorden bij Sa-Pa jullie zeer welkom zijn. Geniet daar vooral van de mooie klederdrachten, zoveel kleuren tegelijk zie je nergens meer. Mooie boottocht gewenst in Ha Longbay. En dan die trein weer terug naar Hanoi. Amper slapen en heel vroeg in de morgen aankomen in Hanoi. Wij waren gesloopt, maar wilden het toch niet missen. Horen graag de verdere berichten als jullie uit de bergen terugkomen. Veel liefs van Dirk en Gerda

• 17 Februari 2014 - 12:12

Habsen:

Ien

• 17 Februari 2014 - 12:17

En Ien:

Hallo jullie 3tjes,
    Ik sluit me geheel aan bij de vorige schrijfster. Onze reis beleven wij ook weer opnieuw en pakken regelmatig ons fotoboek erbij. Wij hebben de reis in omgekeerde volgorde gemaakt.

• 17 Februari 2014 - 12:26

Ien:

Foutje, plotseling was het niet afgemaakte bericht verzonden! Kan gebeuren.
    De tocht in Halong Bay was werkelijk schitterend. Dreigende luchten, dat roept een mysterieuze sfeer op, fantastisch. En de vers gevangen vis was verrukkelijk, je snapt niet hoe ze dat allemaal in dat piep kleine keukentje voor elkaar hebben gekregen.
    Geniet ervan en van de gezellige stad Hanoi. Tot het volgendebericht.
    Lieve groetjes van Hans en Ien.

• 17 Februari 2014 - 23:47

Ety & Hans:

Kregen zomaar het vierde reisverslag.
    We wisten niet eens dat jullie al naar de vienamezen waren.
    Nou, edel trio, veel plezier nog, pas op met de sambal, en we hopen op meer reisavonturen!
    Va bene, de dalfser thuiszitters.