week 2 van onze santiagoreis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu week 2 van onze santiagoreis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

week 2 van onze santiagoreis

Door: Inez en Jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

15 September 2010 | Nederland, Haarlem

Hallo lieve mensen, hier zijn we weer. Vanaf dag 6 hebben we weer heel veel meegemaakt.

10-9:
Zware dag, veel klimmen. Iedere keer als we een helling hadden genomen kwam de volgende al weer in zicht. Lekker geslapen in jeugdherberg samen met Ingrid uit Hilversum (HOE KLEIN kan de wereld zijn) op 1 kamer.
Toch nog 81 km gereden en zitten nu 15 km voorbij Cambrai in leuke Gite in Montecouvez.

11_9: 73 km
Weer veel klimmen, prachtige route, veel slapende dorpjes, hier en daar een auto. We leren nu ook hoe je moet pelgrimeren: gewoon aanbellen bij de Mairie voor een slaapplaats en ook voor de stempel ipv bij de kerk. (stempel is overigens in het frans: Tampon, vraag daar maar eens de hele dag om als dik 60 jarigen.

12-9: 78 km
Overnacht in een Soort Scoutinghuis, hadden afgesproken om 19 uur. Niemand te zien.Inez gebeld en man zei over de telefoon: de sleutel zit toch in de deur, zoek maar een kamer en prettige avond. Lachen toch? Vanochtend lag in de zaal een stokbrood met boter, koffie en thee. Toen we wilden betalen (er stond inmiddels een auto op het terrein) wilden ze er niets van weten, wij waren immers pelgrims, die slapen gratis.
Vreselijk zware dag, klimpartijen van 5 tot 10 %. Leuk gesprek gehad met een Engelsman, getrouwd met een Francaise. Hebben onze fietsen bewonderd en natuurlijk ook onze prestatie. Overnacht in Liancourt in een kasteel met een heus harnas in de hal.

13_9: 57 km
Verdomme weer een klim van 10%. Lopen leuren naar een slaapplaats. Terecht gekomen bij een Italiaan die ook kamers verhuurde. Mooi weer. De zaak ging pas om 18 uur open en er stonden al een engels stel en een belg te wachten. Gezellig met deze belgische jongen alvast een roseetje gepakt(Adri: op jouw gezondheid). Op de kamer gegeten.

14-9: 54 km:
Paul gevraagd elke dag het weerbericht door te geven zodat we enigszins weten hoe of wat. werkt perfect. Weer klimmen, zelfs een stukje moeten lopen. Wordt niet helemaal correct gemeld in het routeboekje. Totall loss aangekomen in Orgerus. Hier dus bij de Mairie aangeklopt. Hele lieve secr. gezorgd voor een leuk huisje in het dorp. De prijs was 75,-. Vonden wij als pelgrim natuurlijk veel te duur, dus 50,- geboden. eigenaresse tuinde daarin. Zo doe je dat dus.
Het valt ons op dat er geen andere pelgrims zijn, althans wij zien ze niet, behalve de 2 dames: Yvonne met hondje Dorus uit Nw-Vennep en Ingrid uit Hilversum, hoe verzin je het.

Ingrid: wij vonde het ook heel gezellig, maar wij moesten boodschappen doe, jij fietste nogal ver vooruit en we konden je dus niet meer "beschreeuwen". Misschien komen we elkaar weer tegen.

Lieve mensen, dit was het voor nu, tot de volgende keer. Byby

• 15 September 2010 - 09:11

Ingrid:

Leuk weer te lezen, ik zit vandaag droog dames en morgen begin ik weer in Marcilly en beauce km 110,5..... vanuit compiegne de trein naar la ferte Bernard, heb dus veel geskiped, maar alles was lek, tent en jas! mn gastheer wil me niet terugbrengen naar chartres.... ik was nl een beetje ziek. of ik jullie nog zie weet ik niet, jullie doen het top! maar na Tours buig ik af naar Nantes. ik ben trots op jullie die klimmetjes vallen bepakt niet mee, en ik kan het weten. goed dat jullie niet meer voor de 100 gaan, vanaf chartres wordt t beter. ook het weer, vanaf morgen droger. veel succes!! liefs, Ingrid

• 15 September 2010 - 10:27

Gerda:

Tjeetje meiden, jullie komen toch niet als graten terug hè? Er blijft geen spatje vet meer op die lijven. Volgens Jorien (op de dag van feestje Inez/Peter) kon het nog wel een tijdje toe. Ze vond zichzelf aan de flinke kant. Jammer dat die Pelgrims geen vlakke weg hebben uitgezocht, lijkt me een stuk makkelijker. Maar goed, volgens (ene) Ingrid wordt het hierna beter. Toi toi, jullie zullen het nodig hebben; ik word al moe bij het lezen van de verhalen.
    Veel liefs en goede tour toegewenst. A propos: die tampons zul je de hele weg door Frankrijk ook nog wel tegenkomen, als het maar een goed merk is!

X Gerda

• 15 September 2010 - 11:07

Els:

Geweldig wat jullie presteren!
    En iedere dag blijkt weer een nieuw avontuur.
    Weer heel veel succes met jullie verdere tocht en klimmetjes!
    Liefs,
    Els

• 15 September 2010 - 14:19

Herman Niesten:

Hoi Inez en Jorien,

Jullie doen het geweldig zo te lezen. Ga zo door dan kom je er vanzelf, nou ja vanzelf.

Inez, een 10 % beklimming is voor jou toch een makkie!? Of niet soms.
    Beste Pelgrimsgangers, ik wens jullie nog veel mooi weer toe en veel fietsplezier en we volgen jullie verrichtingen.

Groet Karin, Herman en de kids

• 15 September 2010 - 14:32

Jan Herma:

hallo zusjes,

als we het zo lezen gaan jullie als een speer.
    fiets zo door, wij gaan naar griekenland. twee weken verder en jullie zijn al een heel eind.
    geniet ervan.
    we zullen jullie volgen op het net in greece.

groet jan en herma

• 15 September 2010 - 19:38

José Snel:

Hoi Inez en Jorien,
    Hier even een berichtje uit het herfstige Holland.
    Lees julie reisverslagen, erg leuk!!Wat moeten julie afzien zeg!En..wat zijn julie een stel kanjers!!
    Wij(Nico,José en Carla) staan nog steeds op de grote markt om julie uit te zwaaien!!(grapje) Is iets mis gegaan,jammer!!
    De billencrème komt zo te lezen goed van pas Inez. En meiden... goed blijven smeren hoor!!
    Nou Inez en Jorien we blijven jullie volgen! Heel veel succes met jullie met jullie verdere fietstocht. liefs José en Nico. en ook namens je ex-collega's van Telegraafpensioenfonds.

• 15 September 2010 - 19:38

José Snel:

Hoi Inez en Jorien,
    Hier even een berichtje uit het herfstige Holland.

• 16 September 2010 - 04:35

Nelleke/tennis:

Geweldig doen jullie het. Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen. sterkte en doorgaan. groetjes Nelleke

• 16 September 2010 - 16:16

Janine:

Hoi Inez&Jorien,
    Wat schieten jullie al op zeg!Geweldig om ales te lezen,zal duimen dat het lekker weer lijft voor jullie,want ik hoor dat het in Nederland al herfst is!Groetjes en succes weer,Janine&Ben

• 16 September 2010 - 20:12

Gerard Gonny:

Hebben jullie heerlijk in de tampon geslapen ik heb m'n rot gelachen bij dat verhaal.wat doen jullie het goed dat geklim en nog snel ook,m'n petje af voor de dames.Nog veel plezier en ga zo door.Wij vertrekken morgen naar Andeer [zw]en hopen dat we jullie kunnen volgen.liefs Gerard Gon

• 17 September 2010 - 09:44

Annette En Tom:

Elke keer dat we hier aan jullie denken zijn jullie aan het fietsen en fietsen en fietsen!
    Jullie maken wel wat mee, wat goed om te merken dat er nog mensen zijn die zo goed van vertrouwen zijn en jullie zelfs gratis onderdak en maaltijd geven, dat is in het dagelijks leven al lang niet meer zo vanzelfsprekend!
    Het heeft vast alles te maken met de sfeer tussen goeie betrouwbare mensen, zoals jullie natuurlijk, die deze tocht maken!
    Een fijne reis verder!
    liefs, Annette en Tom

• 17 September 2010 - 18:37

Ria En Ger:

Hallo lieve Inez en Jorien.
    Fantastisch dat reisverslag van jullie.
    Jullie maken wel heel wat mee en wij zijn wel een beetje jaloers op al dat fietsen. Wij hebben op onze hometrainer wel 3900 Km gereden, maar daarover deden wij wel ca. 9 maanden. Woensdag is Peter nog bij ons geweest. Uitgesteld voor Ger zijn verjaardag. Mooie rozen kreeg Ria en Ger een heerlijke fles jonge.
    Lieverds nog een heel veilige reis en wij denken aan jullie.

Veel liefs van Ria en Ger