Derde verslag Santiago de Compostella - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu Derde verslag Santiago de Compostella - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

Derde verslag Santiago de Compostella

Door: Inez en Jorien

Blijf op de hoogte en volg Inez

17 September 2010 | Nederland, Haarlem

Lieve allemaal, hier een berichtje uit Tours, ja jullie lezen het goed!

15-09
Vanochtend om 05.30 door Jorien wakker gemaakt omdat het regende dat het goot en we waren vergeten de hoezen om de tassen te doen omdat de fietsen buiten moesten staan. Wiji in ons nachthemd naar buiten om te redden wat er te redden viel. Alles was later toch klam. Met een nat hemd op de rug liggend in bed om te drogen. Jullie zien, deze dames staan voor niets.

Ingepakt in regenkleding op pad gegaan en na een uurtje werd het droog en wat warmer.

Lekker gefietst: heuvel op en vooral heuvel af. Na een toch weer mooie dag kwamen we bij een Gites de France om te overnachten. Een oud echtpaartje verwelkomde ons hartelijk. Omdat we iedere dag worst bij het ontbijt kregen, wat wij niet eten, dacht Inez aardig te zijn en zei dat wij geen worst hoefden. Het vrouwtje keek ons aan met een gezicht van: worst? Hoezo worst. Ik heb jam en stokbrood. Denk je ook een keer aardig te doen.

Toch lekker ontbeten en weer verder getrokken.

16-09.

Weer heuvels, we worden er beroerd van. We rijden fors door omdat we in,iddels de wind een beetje in de rug hebben en ons doel is om vrijdag in Tours te zijn. We dachten in Vendome in een jeugdherberg te slapen: opgeheven. Vonden een ander adres in ons routeboekje en zie daar, een waar kasteel in een eigen bos. Geweldig.
Heerlijk gegeten bij de Italiaan (van al die pasta worden we NIET slank) en nemen koffie toe, dat moet je in Frankrijk dus niet doen. Kosten Euro 8. Was wel lekker.

Vanmorgen super ontbijt met franse kaas, eigen gemaakte jam, appeltaart enz, enz. Geloof het of niet, dit alles voor Euro 49 voor ons beiden. Adres om te onthouden. Moe naar bed na 93 km.

17-09

Nu dus in Tours in een jeugdherberg,ook leuk. Midden in het oude centrum vol restaurantjes, kroegjes. We gaan nu eerst aan de drank in de vorm van een glas wijn uit de regio, dat hebben deze twee zker verdiend toch?

We hebben ons zelf een dagje rust gegund en blijven een dagje in Tours, ruimen deel 1 om in deel 2 van onze route en gaan de stad bekijken. Zondag stappen we weer op onze stalen rossen.

Heel veel dank voor al jullie lieve reacties en aanmoedingen, ga vooral zo door want we zien er steeds met veel plezier naar uit.
A la prochaine fois.

• 17 September 2010 - 19:06

Bas:

Bonsoir mademoiselles,

bien que le voyage se déroule prospèrement, jouit de votre jour de repos et beaucoup de succès avec partir après-demain.

Salut!

• 17 September 2010 - 21:19

Dineke:

Natuurlijk geweldig om eens zo´n stad aan te doen. In de zomer race je er met de auto op de autoroute langs, niet wetend wat je allemaal links of rechts laat liggen. Dat is het voordeel van fietsen of wandelen! Veel plezier en zet hem op! Gaan jullie overvaren naar de Medoc, of verder over land?
    Groetjes.

• 18 September 2010 - 08:24

Ellen:

lieve Jorien en Inez,

Wat zijn jullie al ver en wat gaat het goed!
    Ik heb Tours ook net bezocht....
    (op internet :-))en dat is een heel leuk stadje.
    Goed dat jullie daar een rustdag nemen. Welverdiend!!
    Heel veel succes en plezier met de verdere tocht.
    Het zal nog wel even doorgaan met `heuveltje op heuveltje af...`
    maar jullie worden wel steeds sterker en sterker!

Ellen xx

• 18 September 2010 - 12:52

Els:

Geweldig dat jullie al zo ver zijn! Een dagje rust nu hebben jullie zeker verdiend.
    En die pasta's leveren toch meer energie dan calorieën??
    Weer heel veel succes met de volgende etappe.

Liefs,
    Els

• 18 September 2010 - 16:32

Nellie:

Super meiden dat jullie zo lekker gaan en leuk al die reacties onderweg. Zo zie je Frankrijk toch echt van een andere kant. Ik hoop dat jullie het mooie weer tegemoet fietsen hier is het ook nog steeds veel regen.

• 18 September 2010 - 17:29

Herman :

Beste Dames,

Jullie gaan een knappe prestatie neerzetten.
    Vandaag hebben jullie je luierdagje gehad dus morgen wel weer een beetje doorfietsen.
    We hebben net even de route bekeken. Klopt het dat jullie ongeveer op de helft zitten?
    Misschien even melden hoeveel km's jullie in totaal al gehad hebben en hoeveel nog te gaan?
    Het weer is morgen ook goed bij jullie dus dat is fijn.
    Succes en rustig aan want jullie hebben alle tijd van de wereld....

Karin, Herman en de kids

• 19 September 2010 - 17:51

Adri Deur:

Het is wat met jullie: elke dag zo'n eind fietsen, heuvel na heuvel , nat of droog ..... en nog steeds weer verder willen! Nu een heerlijke rustdag en dan (al)weer verder. Veel succes!!!

• 21 September 2010 - 17:19

Jan En Tineke:

Dag stoere dames. Jullie zijn heel goed bezig.
    Een tocht om nooit te vergeten.
    We wensen jullie verder een goede reis toe en graag tot horens.

• 02 Oktober 2010 - 17:48

Ed Du Maine:

Wat een avonturen. Net de Tour de France.
    Jullie geruiken met
    al die hoogtes en dalen