6e verslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 6e verslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

6e verslag

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

13 Juni 2011 | Italië, Rome

Maandag 6 juni.
Om te beginnen hebben jullkie inderdaad gemist dat bij de foto van het huisje een bordje stond rechtsboven met de tekst Zimmer.

Lennaert, we hebben je ingevoerd op onze mailinglijst; wat leuk dat je ons volgt. Hoop dat alles goed met je gaat.

Els, nogmaals van harte met je verjaardag. Ik heb je vandaag een sms-je gestuurd.

Nu ons 6e verslag vanaf 6 juni (lang geleden, dus we moeten in ons geheugen gaan graven).

Niet zo lekker geslapen, de eigenaresse vonden we niet zo fris en de bedden ook niet. We kregen visioenen van huismijt tussen de lakens waardoor we steeds meer de kriebels kregen. Lekker gefietst. Op een gegeven moment werden we ingehaald door Hajo, een onderwijzer uit Almere. Hij had de vlaggetjes op onze fietsen gezien en had behoefte aan een praatje. In de stromende regen tot Trento meegefietst, daar een cappuutje gedronken, afscheid genomen en verder. Vanwegen onweer en regen onderdak gezocht in Rovareto.

Dinsdag 7 juni.
Voor de zoveelste keer kwamen we 2 echtparen die we al in Heidelberg hadden ontmoet. Wij verbazen ons erover, want zij fietsen loeihard, maar op de een of andere manier halen zij ons iedere keer weer in. Geen idee hoe dat kan. We zijn uiteindelijk zeiknat doorgefietst tot Verona, waar we 2 nachten hebben geboekt omdat we de stad willen bekijken.

Woensdag 8 juni.
De stad bekeken! Kaartjes naar huis gestuurd, de Arena bezocht (viel zwaar tegen omdat we nergens heen mochten).

Donderdag 9 juni.
Weer monter (en droog) op de fiets gestapt en ja hoor, wie zijn daar weer? De Heidelbergjes.
's Avonds in Lendinara weer eens in een pizzeria een pizza gegeten (die komen langzamerhand onze strot uit).

Vrijdag 10 juni.
We fietsen de laatste dagen grote afstanden, gemiddeld 95 km. Dat komt omdat we nu in de Po-vlakte rijden, alles vlak is en er weinig wind staat. Morgen willen we Ravenna bereiken.

Zaterdag 11 juni.
Zonder ontbijt (raar een pension met restaurant, maar geen ontbijtservice, ok je kan niet alles hebben). Dus zelf maar een stuk brood en stukje kaas gekocht. Het brood hier is overigens niet te vreten, geen zout, kurkdroog, je moet heel wat speeksel produceren om het weg te krijgen. Onderweg de kettingen gesmeerd, de Italiaanse racefiets-mannetjes kijken daar met grote interesse naar hoe deze twee volle Nederlandse dames dat flikken.

In de middag werd de achterband van Jorien zacht. Wat bleek? Er zat een naalddun stukje ijzer aan de binnenkant van de buitenband dat de binnenband dus lek prikte. Nieuwe band erop gegooid, want hoe vind je zo,n klein gaatje zonder water en waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan.

Zondag 12 juni.
Een verrukkelijk ontbijt met eigen gebakken taart. De heer des huizes nam de honneurs waar en deed dat met passie; hij week geen enkel moment van de ontbijttafel. Maar het was een heel vriendelijk Italiaans ouder mannetje. Het werd een bloedhete dag; Inez wordt helemaal lek gestoken, we zijn druk bezig met het uitzuigen van de beten. De benen zien er dik en rood uit en jeuken lekker! Ondertussen ziten we middenin de Appenijnen met best veel klimmen, maar goed te doen, allen de warmte speelt ons wel parten.
En...... daar zijn de 4 Heidelbergjes ook weer!

Maandag 13 juni.
Na een warme drukkende dag met heeeeeel veeeeeel klimmen zijn we aangekomen in Cita di Castello, ongeveer 70 km voor Assisi. We gaan zo eten (GEEN pizza).
Alles gaat nog steeds voorspoedig en we zien Rome al in de rug. We verwachten zaterdag daar te zijn.
Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties. Dit was het weer en tot het (eind)verslag.

• 13 Juni 2011 - 16:12

Margot En Karel:

Veel van de route die jullie beschrijven hebben wij net met de auto gedaan en kwamen verschillende fietsers in de hotels tegen, allemaal op weg naar Rome. Hebben jullie een zwak voor de Paus of voor Berlusconi? Italië is een heerlijk land, maar het barst van de wegpiraten. Ongelooflijk welk stunts er in het verkeer worden uitgehaald. Wees voorzichtig!

• 13 Juni 2011 - 17:28

Bas:

jullie gaan echt hard, zaterdag al in Rome.. en dan? :)
    erg leuke foto's trouwens!

PS: bedankt voor het leuke kaartje :)

• 13 Juni 2011 - 17:41

Hildo:

Jullie gaan echt hard. Succes met het laatste stukje nog naar Rome. Leuke foto's en weer een leuk verslag om te lezen.

• 13 Juni 2011 - 18:13

Agnes Van Egmond:

Nounou dames, dat gaat super. Jullie gaan als een speer op de finish af. Ik vind het fantastisch dat jullie dit volhouden. Ik doe het jullie niet na. Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. Toitoitoi voor de laatste etappe. Groetjes Hans & Agnes

• 13 Juni 2011 - 19:29

Ety/Hans:

Bedankt voor de infoservice. Wij kunnen lekker lui met jullie meefietsen. Helemaal nu in Berlusconia. Mis wel de foto van de fontein in Trento, maar die arena in Verona is natuurlijk onovertroffen. Wij hebben daar ooit Rigoletto beleefd.
    We staan niet aan de finish in Roma, want we zetten de caravan een weekje in Winterswijk. Klinkt wel saai na al die exotische plaatsen uit jullie verslag, maar we doen het er maar even mee. Kom veilig weerom. Smokjes.

• 13 Juni 2011 - 20:19

Dineke:

Wat geweldig, een super prestatie zeg! ´t is dat jullie foto´s hebben, anders...... zou je het bijna niet geloven!
    Nog veel plezier in Rome en doe een mooie wens bij de Trevi fontijn!
    Tot ziens.

• 13 Juni 2011 - 20:21

Ellen :

Hoi Jorien en Inez,

Jee, wat zijn jullie al ver!
    maarja, we zijn ook al weer 8 dagen verder.
    Het lijkt me toch wel leuk om af en toe dezelfde mensen tegen te komen. maar hoe die Heidelbergjes het nu doen....
    Jullie fietsen wel in uitersten, waar je in beide gevallen nat van wordt.
    Heel veel succes met de laatste 4 à 5 dagen.
    Voorzichtig in Rome met fietsen!!!

Ellen xx

• 14 Juni 2011 - 18:01

Els:

Bedankt voor de felicitaties!
    Ongelooflijk dat jullie zaterdag al in Rome zullen zijn. Jullie fietsten ook grote afstanden op een dag. Nergens last van??
    Jammer dat wij, de lezers van jullie verslag , jullie niet kunnen verwelkomen in Rome.
    Nog heel veel succes, geluk en smakelijke maaltijden de komende dagen!

• 14 Juni 2011 - 19:30

Hans En Ien:

Hallo dames, wat zijn jullie al ver .....
    We waren een paar verslagen achter omdat wij in het oosten van Duitsland waren. Halle, Leipzig en Dresden gezien, maar wel met de auto en dat was al een pest eind, laat staan Rome met de fiets! Wij hebben grote bewondering voor jullie, toch fietsen als het slecht weer is. Nog heel veel succes de laatste dagen en als je Berlusconi tegenkomt, zeg dan maar dat het tijd wordt dat hij eindelijk oprot! Spuugzat zijn we van die popi.
    Lieve groetjes en toi toi.

• 15 Juni 2011 - 18:14

M&M:

Succes met de laatste kilometers dames. Supertrots weer op jullie! En het is allemaal erg snel gegaan.
    Geniet van jullie einddoel Rome, en tot volgende week!