3e verslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 3e verslag - Reisverslag uit Rome, Italië van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

3e verslag

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

01 Juni 2011 | Italië, Rome

We doen verslag vanaf 27 mei.

Vrijdag 27/5.
Vandaag dus van Heidelberg vertrokken richting Weingarten waar we in een bierstube eene kamer hebben gevonden. Bleken er alleen maar Hollanders te zitten die allemaal per fiets naar of Venetie, of terug vanaf Zurich naar Nederland gingen. Zelfs 2 mannen die naar Kroatie per racefietst gingen. Het was een gezellig ontbijt met zijn 8-en.

Zaterdag 28/5.
Vandaag eerder opgestaan (dat scheelde weer als we weer verkeerd rijden). Zware dag met veel stijging. We moesten langs het riviertje de Wurm. Wij blij dat we het hadden gevonden, bleek het een ander riviertje te zijn, stromend naar de andere kant van de berg. Dus: terug of de berg over. We kozyen voor het eerste. Uiteindelijk in Schafhausen terechtgekomen (let wel: met 1 f!). Op tijd naar bed want de volgende dag wacht de Schwabische Alb.

Zondag 29/5.
Dus weer een zware dag. Na voor de zoveelste keer verkeerd gereden maar weer een super aardige man ontmoet die ons de juiste route aangaf en zelfs meereed. Onderweg kregen we nog verscheidene toeristische informatie. Voor bewondering nam hij afscheid van ons met een beetje goedbedoelde jaloezie reden we verder naar Tubingen. Vlak voor Tubingen in Erpfingen na een paar loodzware klimmingen tot 12% vonden we een leuk adres in een ferienwohung bij de familie Stimmel.

Maandag 30/5.
Het wordt wellicht saai mar we hadden weer een zware dag. Het was bloedheet; op een huis stond een thermometer weliswaar in de zon maar die gaf 50 graden aan.We hebben wat magnesium bruistabletten gekocht tegen het vochtverlies. Leuke kamer gevonden bij een herenboer, natuurlijk boven op een berg. Lekker geslapen tussen de koeien, scharrelkippen en paarden (in een kamer uiteraard!).

Dinsdag 31/5.
We hadden zin een boottochtje en besloten om in Langenargen een ticket te kopen naar Bregenz. Er stond wel wat wind (Jorien is niet misselijk geworden gelukkig) maar het was droog. Aan de overkant zagen we zwarte bergen, dat beloofd wat voor de volgende dag.
Doorgereden naar het gehucht Hard, 5 km voorbij Bregenz waar we een klein appartementje met keukentje vonden. Bij de plaatselijks Spar inkopen gedaan en 's avonds een lekker Hollands hapje gekookt. Toen begon het echt te gieten. We besloten om een rustdag in Bregenz te nemen oin de hoop dat het weer beter wordt.

Woensdag 1/6.
Met de bus naar Bregenz gereden. Het is ibnderdaad een regenachtige dag geworden maar met onze regenjacks deert het ons niet. We sjouwen wat door de stad, bekijken wat culturele hoogtepunten, eten een lekker taartje omdat deze maand Jorien jarig wordt.

Straks gaan we de kettingen smeren (en onze keeltjes met een glas rose), eten koken, de route voor morgen bepalen en slapen.

Lieve mensen, reuze dank voor al jullie reactie, blijf vooral zo doorgaan (hoeft niet hoor, maar we vinden het enig).

Ria en Jaap, jullie staan nu op de mailinglijst, dus lezen maar.

Lieve JoFraTo, jongens het was echt reuze gezellig. We hebben geprobeerd jullie emailadres op te nemen maar dit lukt niet. Geven jliie dit nog even op en ook waar jullie nu zitten. Daar zijn we benieuwd naar. Bestellen jullie een roseetje voor ons in Rome (we nemen aan dat jullie op ons wachten!!!!!!!!!!!!).

Mensen, dit was het voor deze keer. Tot ons 4e verslag.

• 01 Juni 2011 - 19:26

Herma:

hoi toffe meiden, het zijn wel heel veel klimmetjes,maar dat zal jullie toch niet deren.en een klimmetje gaat ook altijd weer naar beneden!! toch.
    leuke foto 's. we blijven jullie volgen.
    wij gaan volgende week een weekje op kos fietsen. dat is alleen maar vals plat.

• 01 Juni 2011 - 20:20

Ellen :

Hoi Jorien en Inez,

Leuk zo even met z`n 8en te zijn om ervaringen en verhalen uit te wisselen in een `bierstube`. Sterkt de mens bij zo`n tocht denk ik.

Balen dat verkeert fietsen lijkt me
    en vooral de keuze die je dan moet maken...

Jullie verhalen zijn leuk en jullie genieten ook erg van deze reis,
    ook al is soms erg afzien.

Lieve dames, veel plezier en hoop dat
    weergoden jullie goed gezind zijn.

Leuk die foto`s!