4e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 4e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

4e verslag rondje noordzee

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

28 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 23/6

Hiepderdehiep Jorien is jarig! Iedereen hartelijk bedankt voor de felicitaties. Het is nog steeds koud en die walgelijke wind is er ook nog steeds maar die klier zit wel in de rug. Vandaag door een mooi duinlandschap gereden. Maar wat nou zo jammer is dat er in die duinen duizenden vakantiebungalows zijn gebouwd. Dat verpest wel heel erg dit toch fraaie gebied. Het was een lekker fietsdagje dat we op deze speciale dag uiteraard hebben beklonken met de ..... Juist ja!.

Zondag 24/6
Het kan dus nog erger: Tot nu toe hebben we het gered met de wind, zo nu en dan een bui waarvoor we konden schuilen. Vanmorgen werden we echter wakker met zwaar noodweer, stormwind en stortregen. Dus in bed gebleven, lekker liggen lezen en gewacht tot het ergste over was. Later bleek het een bui van een hele dag te zijn, maar op een gegeven moment werd het zo acceptabel dat we kleddernat hebben ingepakt en zijn vertrokken. Onderweg in een leuk tentje cq galerie 1,5 à 2 uur koffie met taart (nog voor Jorien's verjaardag) gedronken en gesnoept om een beetje op te drogen en op te warmen. Er lagen plaids op de stoelen (ook binnen) en we hebben ze heerlijk omgeslagen om sneller te "herstellen". De stoom sloeg er af. Toch nog 55 km gereden en op een camping in Harboore een cabin gehuurd, de verwarming op standje 6 gezet en de tent en alle andere natte spullen op een balk uitgehangen om te drogen.

Maandag 25/6.
De tent is lekker opgedroogd, de lucht ziet er wat minder somber uit (alhoewel het nog steeds regent) maar vol goede moed vertrekken we. Eenmaal op weg blijkt de wind gedraaid: pal tegen (noordwest). We trappen door langs weinig leuke dorpjes. We fietsen over een supersmal stukje Denemarken (de breedte is alleen een auto-/fietspad). Verder is er niks, geen dorpje, geen tentje voor koffie, geen winkel, niks, niks, niks. Af en toe een auto, dat was alles. Na een zware 65 km zijn we moe Klitmoller aan. Inez is kapot, heeft pijn in de schouders; Jorien pijn in de knieën. Lekker sportief stel toch?
Op de camping zijn overal keukens en eet-/tvruimtes aanwezig dus we hoeven niet te klooien met ons eigen gasje. Wat een luxe.

Dinsdag 26/6.
Vandaag weer eens de wind in de rug. Weliswaar keihard want we worden af en toe bijna van de fiets geblazen. Via Hanstholm, Vigso peddelen we naar Slettestrand. Ja jullie lezen het goed en we vonden het leuk om nou uitgerekend hier te overnachten. Inez wil met nog steeds trakteren op een etentje voor Jorien's verjaardag, maar een restaurantje is nog steeds niet gevonden. Vanmiddag zelfs geluncht met een stuk kaas en een appel die we nog van gisteren over hadden. Wat zijn we zielig. Jorien is intens verdrietig. Haar mesje van haar favoriete bestekje is met de appelschillen weggegooid. We geven elkaar de "schuld" maar weg is weg. Bijna ontroostbaar moeten we verder. De oplossing komt nog wel.

Woensdag 27/6.
Vandaag een heerlijke dag gehad. Over onverharde paden door prachtige bossen en door de duinen en vanmiddag 15 km over het strand. Het leek Datona Beach wel. Auto's en campers rijden alsof het een autoweg is. Het trappen is wel zwaar en na deze 15 km waren we bekaf. Maar de ervaring was heel bijzonder. Dit deel van Denemarken vinden wij erg
mooi en genieten er met volle teugen van. In Blokhus hebben we eindelijk kennis kunnen maken met het Dagens Raet (een lunchbuffet voor rond 10 euro). Het smaakte prima.
Terechtgekomen in Lonstrup, een reuze mooi kunstenaarsplaatsje met allerlei galeries, werkplaatsen enz. Beeldschoon. Jorien is helemaal weg van een "dikke dame" voor haar verzameling (ook dat verzamelt ze).

EN: ....... we hebben nog steeds geen ruzie en vermaken ons kostelijk!
Of we nog terugkomen? Verrassing.

Lieve allemaal, weer heel erg leuk jullie leuke en opbeurende reacties te lezen. We verheugen ons weer op de volgende internetsessie.
Dag allemaal en liefs van ons.

• 28 Juni 2012 - 11:20

Paul En Roland:

Lieve meisjes,
    Jullie zijn echte bikkels, natuurlijk wisten we dat al maar jullie maken nu toch wel echte ontberingen mee. Enige troost is dat het hier ook klote weer is maarja wij hoeven niet te fietsen. Jorien neem niet te veel dikke dames mee is alleen maar balast ! Veel succes nog en liefs van us 2.

PS as maandag diploma-uitreiking van Roland.

• 28 Juni 2012 - 11:45

Agnes:

Ik heb er geen woorden voor, wat zijn jullie dapper. Ik hoop dat jullie het leuk blijven vinden. Ik blijf jullie volgen. Succes en tot de volgende keer. Groetjes hans en agnes

• 28 Juni 2012 - 11:53

Bas:

Wat een verhalen weer! en prachtige foto's, mooi land is dat toch.
    Beetje jammer van het weer maar laat jullie er niet door kisten, hopelijk wordt het nog wat mooier..

Groeten!\
    Bas

• 28 Juni 2012 - 16:20

Herma:

ach dat weer ja het zit een beetje tegen, maar het heeft ook wel weer iets. en tenslotte laten jullie je niet kisten en zetten stoer door.
    jan en ik zitten ook alweer op de fiets en dat gaat goed met jan.als hij de dope op tijd neemt,nergens last van.het is een ijzeren hein.
    en een nieuw mesje vinden zal makkelijker zijn dan een dompelaar. ook dat lukt weer.

groetjes

• 28 Juni 2012 - 17:08

Els:

Wat zijn jullie toch geweldenaren! Ondanks de soms erg slechte weersomstandigheden, super saaie lege dorpjes en strand/zand geploeter dapper doorduwen. Ik heb respect voor jullie.
    Zijn de pijntjes weer verdwenen en heeft Jorien al een nieuw mesje opgeduikeld?
    Succes verder en een goede overtocht naar Zweden!
    Jorien, gefeliciteerd met het slagen van Roland!
    Groeten,
    Els

• 28 Juni 2012 - 21:05

Rina:

Hallo Inez en Jorien.

Wat jammer dat het weer tegenzit want Denemarken is met een zonnetje een stuk leuker. Toen ik er met vakantie was vond ik dat het er zo strak en schoon uitzag.Vinden jullie ook niet? Dat er weinig koffietentjes zijn is inderdaad een feit. Liepen wij ook tegenaan alleen waren wij (luxueus)met de motor terwijl ik me kan voorstellen dat het voor jullie helemaal een crime is als je trek hebt in een "bakkie" en je komt niets tegen. Misschien iets om daar een koffietentje te beginnen? Jullie doen het geweldig en aan de reacties te zien ben ik niet de enige die daar zo over denk. Super meiden......
    Wat gaan jullie snel trouwens, misschien te danken aan de wind in de rug?
    Hierbij ook nog de felicitatie, via dit medium, voor Roland met het behalen van zijn diploma. Jorien zal best blij zijn met het resultaat.
    Nog heel veel "trapplezier" en ben, net als de rest, heel benieuwd hoe de reis verder verloopt.
    Groetjes van Rina

• 28 Juni 2012 - 22:31

Margot:

Terwijl ik jullie verslag lees, zitten Karel en ik te puffen van de zwoele warmte. Vandaag 25-28 gr, het is hier hollen of stilstaan. We gaan morgen naar Den Helder, met de auto natuurlijk, en ik zal proberen me een beeld te vormen van de landschappen waar jullie doorheen fietsen. Van jullie verhalen krijg ik nu al pijn in mijn knieën, wind tegen brrr! Maar ik vind jullie wel erg stoer, doe het jullie niet na.
    Succes de komende tijd. Hoeveel dagen nog?

• 29 Juni 2012 - 13:45

Maggie:

En wij maar denken dat het altijd in Nederland veel regent met wind erbij, nou jullie weten inmiddels beter.
    Ben 10 jaar geleden ook in Lønstrup geweest, is zeker een leuke plaats. Misschien zijn jullie al in Skagen, daar moet je eten in 1 van de visrestaurants in de haven, ze lijken op een botenstalling , is niet duur en meestal eet je buiten bij de "picknicktafels".
    Verder leuk zoals jullie het vertellen.
    Groet van Maggie

• 02 Juli 2012 - 10:27

Gerda:

Hoi meiden,
    Terugkomen? Verrassing? Ik hoop dat het weer voor de komende weken er beter gaat uitzien, anders zie ik jullie nog als verrassing plotseling voor de deur staan in Nieuw Vennep. Maar dat is natuurlijk jullie eer te na. Qua omstandigheden denk ik dat de volgende fietsronde wel de Tour de France gaat worden, dan hebben jullie in elk geval daar minder last van al die ontberingen van de (noordelijke) Noordzee.
    Blij te lezen dat jullie de moed erin houden, geen ruzie hebben en je reuze vermaken.

Zelf zijn wij sinds zaterdagmorgen weer terug van vakantie. Zit er ook weer op. Denken natuurlijk al weer aan een volgende bestemming, weer een uitvlooierij, maar dat is pure luxe.
    Zet hem op meiden en tot een volgend verslag.
    Liefs, enne... Peter zal dit ook wel lezen: dikke zoen voor hem!
    Gerda (en Dirk)

• 02 Juli 2012 - 18:48

Ton Wolff:

Toen ik nog bij de krant werkte dacht ik dat alleen in de techniek kanjers werkte
    maar nu begrijp ik dat helemaal verkeerd te hebben gehad jullie zijn pas kanjers word vast weer een mooi verslag voor de teletamtam veel succes en heel weer thuis

GrTon Wolff