6e verslag Rondje Noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 6e verslag Rondje Noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

6e verslag Rondje Noordzee

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

11 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Maandag 9 juli

Na Engo hebben we nog een paar kilometer gefietst en kwamen op een heel mooie camping maar naar later bleek een bar slechte service. We moesten een uur wachten voor we een plekje kregen toegewezen. In die tussentijd hebben we (noodgedwongen) een hamburger met frites gegeten, misschien was dat wel de bedoeling?

Dit is eigenlijk alles wat er voor vandaag te vertellen is.

Oh ja de frustratie van de dag: zwetend naar boven zwoegen met pakweg 7% en dan onderweg een waarschuwingsbord tegenkomen dat je niet harder mag dan 60 km/u terwijl je blij bent dat je de 6km/u haalt. En dat is al snoeihard werken want als je nog langzamer gaat, val je om!

Dinsdag 10 juli

Omdat Jorien niet kon slapen vanwege de gezellige babbels van andere campingbewoners heeft ze de halve nacht liggen denken over:

een stukje met de trein te gaan.

Inez moest worden overtuigd van het voordeel, maar na een kop koffie is dat gelukt. De keuze was of naar Arendal en verder per fiets naar Kristriansand of naar Arendal fietsen en vandaar per trein. We konden niet kiezen dus werd er besloten het hele traject vanaf Prosgrunn per trein te gaan doen. Wij naar het station. Daar konden we alleen een kaartje kopen via de telefoon. Lukte niet: telefoon in cel was stuk. Hulp van de kioskhouder bleek ook geen succes. Tip van de kioskhouder: ga per bus, veel goedkoper.
Na minstens 5 km fietsen kwamen we bij een busstation en na een halfuur kwam er een soort Greyhoundbus. Fietsen op de koffers, tassen erin gepropt en wij konden nog net 2 zitplaatsen vinden. Naar Kristiansand is het 164km. In Arendal was het overstappen: fietsen eruit, tassen erui, rennen met de spullen naar een andere bus, alles er weer in en karren maar. Zo zijn we rond 20.00 uur in Kristiansand aangekomen. Dat hebben deze 2 ladies toch maar weer prima geregeld.

Woensdag 11 juli

Een dag rust in Kristiansand, lekker beetje shoppen, koffie op terrasje etc.
Lieve mensen, we proberen nog wat plaatjes te plaatsen en groeten jullie vanuit het mooie Noorwegen. Dank, dank weer voor jullie opbeurende reacties.
Liefs van ons 2-en.

• 11 Juli 2012 - 13:25

Annemarie:

Hallo sportievelingen,
    Wat zijn jullie een kanjers. Hopelijk is het weer nu iets beter en kunnen jullie van de prachtige omgeving genieten. Ik zag al wat blauwe wolkjes. Als ik die fjorden weer zie heb ik mooie herinneringen aan vorig jaar. Leuke hutte met mooi uitzicht. Hoeveel trollen hebben jullie al gezien? Volhouden dames ik bewonder jullie.
    Succes, groet,Annemarie vd W.

• 11 Juli 2012 - 18:16

Agnes:

Top, eindelijk ook aan jezelf gedacht. Heel goed om met de trein te gaan. Zo hou je het ook een vakantie, anders is het een survivaltocht. Nog veel plezier en by the way, hier ook veel regen. Tot de volgende keer. Groetjes hans en agnes.

• 11 Juli 2012 - 21:05

Bart:

FANTASTISCH, jullie hebben Kristansand bereikt. Wat mij betreft krijgen jullie nu het mooiste stuk naar Bergen, maar het blijft wel een flinke klus.Maar als je langs de fjorden komt te fietsen, wil je er nooit meer weg enn vergaap je je aan die prachtige panorama's. Veel koffie zetten van te voren en steeds stoppen om koffie te drinken en de omgeving in je op te nemen; het kan nniet mooier. DAn ben je blij dat je uit Duitsland bent met zijn kale en winderige omgeving.
    Daqmes, jullie zijn helden en afzieners, maar dat is denk ik ook de enige manier om er te komen......
    Veel plezier en dank voor alle verslagen.
    PLEZIER. Groet Bart
    p.s. wij gaan morgen zeilen)(takke weer)

• 11 Juli 2012 - 22:29

Margot:

Mijn bewondering neemt met de dag toe, wat moeten jullie afzien. Ik denk dat ik allang die trein of bus of desnoods achter op een vrachtwagen naar huis was gegaan. Maar misschien is het goed voor je karakter om deze ontberingen vol te houden... Karel noemt het een afwijking.

Sterkte en neem nog een lekker drankje (rosé is niet te krijgen?).
    groetjes,
    Margot

• 11 Juli 2012 - 22:31

Karel:

Meisjes,

Karel neemt alvast een borrel voordat hij begint te lezen. Hij beweert dat hij het lezen van dit getob anders niet volhoudt!

Margot

• 12 Juli 2012 - 07:47

Maggie:

Leuk verslag van het mooie Noorwegen, als de prijzen nu ook mevallen ? daar hoor je minder berichten over.
    Groot gelijk ef met de bus - lekker laten rijden.
    Is het wennen aan de lange dagen met korte nachten wat licht betreft ?
    Groet uit en nat NL
    Maggie

• 12 Juli 2012 - 09:26

Herma:

dat is toch even genieten zo met de bus,positief zien.
    tenslotte zijn jullie kanjers.

• 12 Juli 2012 - 11:45

Els:

Waren de fietsen nog heel na jullie wijs besluit om met de bus te gaan? Ik neem nl. aan dat ze niet netjes op een standaard in de bus konden staan.
    Ik begrijp dat jullie nu een prachtig gedeelte van Noorwegen te zien gaan krijgen. Als de zon mee wil gaan werken zal het helemaal fantastisch zijn!
    De Tour de France- rijders worden steeds geprezen om hun kracht en doorzettingsvermogen, maar jullie doen zeker niet voor hen onder!
    Liefs,
    Els

• 12 Juli 2012 - 22:37

Ellen:

haha, ja die is leuk, niet harder dan 60km!!
    ik vind het maar super wat jullie doen!
    Fijn dat jullie met een busje konden `hoppen` naar de andere plaats
    even relaxen. maar dat viel ook nog even tegen met dat overstappen;-)
    Hoop echt dat jullie ook nog heel mooi weer gaan krijgen!
    Ellen xx

• 15 Juli 2012 - 22:49

Jeannette:

leuke reisverslagen jorien alsnog gefeliciteerd beetje laat maar kon niet eerder want ook wij trekken rond van metz naar de elzas toen naar zwitserland italie toen naar nice en can vandaar risnting spanje en daar zijn we nu niet op de fiets maar met auto en caravan maar wel heeeeel mooi weer nou set hem op nog even en tot het volgende reisverslag gr jeannette suijk..