2e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 2e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

2e verslag rondje noordzee

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

18 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Dinsdag 12/6

Vandaag een slechte dag; Jorien was beroerd en is dat de hele dag gebleven. Maar wel langs leuke dorpjes gepeddeld, maar de dijken worden vervelend. We hebben van de route afgeweken omdat Jorien "zielig" was heeft Inez getrakteerd op een cappuutje. De hele dag die kl.... wind midden het ons gezicht maar toch weer een camping gezocht en gevonden op een ANWB-camping. Lekker zelf een potje gekocht (pasta met prut).

Woensdag 13/6

Vandaag gaat het een stuk beter. Het is weliswaar maar de wind is er nog steeds. Hij komt uit het noorden en het is steenkoud. Vanmorgen deed ik de afwas en Jorien de tent. Toen ik terugkwam zag ik een grote meeuw met onze koffiepoeder in zijn snavel. Ik roepen dat hij dit niet mocht, maar dat kreng vloog weg, over de bosjes met onze koffie. Nog over het terrein gezocht, maar we denken dat de poeder lekker warm is in zijn nest.
In Hooksiel, circa 20 km voor Wilhelmshaven een erg ongezellige camping gevonden, maar we maken er zelf weer wat van.

Donderdag 14/6.

Alweer een week onderweg: time flies. Vandaag langs Bremerhaven richting Cuxhaven en Hamburg. Maar niet heus: we ontdekten dat we met een boot kjkonden overvaren naar Eckwarderhoerne. Dat scheelt ons 82 km, hoezo "lui"? Op de boot 3 leuke mannen ontmoet, 2 Amerikaanse broers Dave en Ron en een Duitser Hans die gedrieeen aan het fietsen waren. Leuke verhalen gehoord, leuke tips voor fietstochten in Canada en Amerika. We ehebben een emailadres van Dave gekregen voor als we wat info hierover willen krijgen. In Wilhelmshaven eeerst nog een outdoorwinkel gezocht. We hadden het namelijk zo vreselijk koud in onze slaapzakken dat we ondanks de kruik nieuwe matten en slaapzakken hebben gekocht. Meteen de ouwe zooi naar Peter gestuurd. We verlangen naar een warme nacht.

Vrijdag 15/6.

Wat een heerlijke zak. Verukkulluk geslapen, zelfs wat verslapen. Geen sokken, geen kruik, geen windjack!

Eerst per veer de Weser overgestoken en daarna vanwege een zeer gevaarlijk traject twee stops met de trein. Het is in Duitsland al blijkbaar net als bij ons. De trein was 5 minuten te laat, dus sloeg die een rit over en vertrok een uur later met nog eens 6 minuten vertraging: al met al 1,5 uur zitten wachten. Leve de DB. We overnachten op een camping in Dorumer Neufeld, circa 26 km voor Cuxhaven.

Zaterdag 16/6

Leuke stad met een oude havenwijk waar nu veel Cuxeners hun vrije tijd doorbrengen bij de restaurantjes en vele winkeltjes in de voormalige havenloodsen. Hiet troffen we de 3 "vrienden" weer nadat we in de zon op een terras hebben genoten van 2 super cappuus. Hans gaf ons de tip om bij Wishhaven de ferry te nemen over de Elbe en Hamburg te laten liggen. We hebben het sowieso niet zo op grote steden dus de tip was voor ons onweerstaanbaar en hebben die opgevolgd. Aan de andere kant lkigt Glueckstadt en daar hebben we overnacht in een privekamer omdat het plenst van de regen.

Zondag 17/6

Om 09.00 uur op het zadel richting Brunsbuettel en weer werden we ingehaald door Ron, Dave en Hans. Rijdend zijn we op de foto genomen en ze beloofden ons de foto's via internet door te sturen. Wij wachten af. Hele dag tegenwind maar toch ons einddoel voor vandaag bereikt: Buesum. Weer een plekje op een camping, niet zelf gekocht maar "chique" uit eten na uiteraard een glas rose.

Dit was het voor nu,
Tot het 3e verslag.
Liefs voor iedereen en dank voor alle leuke reacties.

• 18 Juni 2012 - 15:31

Hanneke:

Hoi dames,

Wat leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken. Jullie hebben het flink te verduren met die kou, verstandig om wat centjes uit te geven aan warmere 'bedjes'. Veel succes en vooral ook plezier met jullie tocht.
    groeten, Hanneke

• 18 Juni 2012 - 17:33

Agnes:

Jeetje wat zijn jullie dapper, ik pas. Ik hoop dat jullie ondanks alles ook veel plezier hebben. Gelukkig kunnen jullie nu echt lekker slapen. Je hebt ook je rust nodig, anders gaat het niet lukken. Veel succes en tot de volgende keer. Liefs Agnes en ook van Hans

• 18 Juni 2012 - 19:12

Ruud En Wil V Dregt:

Dag Jorien en Inez,

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Wat zijn jullie al ver en wat hebben jullie een takkeweer. Wij blijven het heel dapper vinden. Veel plezier door Denemarken. Geniet ervan het is er zo gezellig. Wij blijven jullie volgen. Duimen voor beter weer.

Hartelijke groeten uit Warffum (van die huilebalk) Ha,ha!

• 18 Juni 2012 - 19:36

Dineke:

Hoi Jorien en Inez,

Buesum, lijkt wel een plaatsje even buiten Hilversum.......?? Kom je toch woensdag gewoon weer tennissen Jorien!!!!??? Grapje....
    Ook hier nog steeds geen zomerweer. Jullie hebben zware ritten hoor.
    Zet hem op en de groeten aan jullie vrienden!
    Heel veel plezier (ook) samen.

• 18 Juni 2012 - 19:56

Bart:

nou dames het zit niet mee met dat weer. Hier ook niet, maar dat is nauwelijks troost. Het weer blijft natuurlijk een factor , maar het klimaat wordt er toch niet beter op. Maar, wel een stuk mooier, als je de SCANDINAVIE aandoet, dan leef je op. Zo mooi, maar pittig-gereifelijk.
    Wens jullie vel succes en een beeetje mooi weer.
    groet bart

• 18 Juni 2012 - 20:07

Ety&Hans,vivelafrans:

Tistoch niet te geleuven,,,,warme slaapzakken, kruiken, koud, koud!
    En Ety legt het ondertussen af van de hitte. 35 graden is haar echt te veel.
    Een caravan met airco is hier echt geen luxe.
    Nou meisjes, blijf je vooral warm trappen, solen ska komma snart!

• 18 Juni 2012 - 20:07

Ety&Hans,vivelafrans:

Tistoch niet te geleuven,,,,warme slaapzakken, kruiken, koud, koud!
    En Ety legt het ondertussen af van de hitte. 35 graden is haar echt te veel.
    Een caravan met airco is hier echt geen luxe.
    Nou meisjes, blijf je vooral warm trappen, solen ska komma snart!

• 18 Juni 2012 - 20:24

Bas:

wat een avonturen weer :D
    hopelijk is het weer wat beter nu.

• 18 Juni 2012 - 20:38

Gerda En Dirk:

Lieve Inez en Jorien,
    Was het echt wel zo´n goed idee om naar het noorden te gaan? Wat een tegenwind hebben jullie zeg. Vraag me af wat Peter nog met de ouwe zooi moet, die jullie aan hem hebben teruggestuurd, voor jullie weggooien? Maar zonder dollen, ik bewonder de dames. Als ik al aan het idee denk om de Afsluitdijk te moeten fietsen met regen en tegenwind, heb ik het al voor die tijd opgegeven hoor. Sneu voor jullie, maar wij hebben het momenteel lekker warm in zuid Frankrijk. Misschien is volgende keer een rondje Balkan wel wat. Met ons gaat het prima, maar we vinden onszelf luie varkens bij de zusjes vergeleken. Toppertjes hoor.
    Dirk en ik wensen jullie heel veel trapgenoegen en hopen dat het weer een beetje opknapt. We blijven het dagboek volgen!
    Succes en veel liefs.
    Gerda

• 18 Juni 2012 - 20:43

Nanda:

Hallo daar,

Wat een doorzetters/bijters zijn jullie! OOk veel gezelligheid zo te lezen!
    Wat kan een goeie slaapzak een mens weer blij maken!

Veel trap plezier, kijk uit naar jullie volgende verslag.

groetjes uit het voor nu onbewolkte hilversum.

nanda

• 18 Juni 2012 - 21:38

Ellen:

Hoi lieve stoere dames!

ben je weer helemaal beter Jorien?? bale is dat zeg, moet je dus helemaal niet hebben.
    Lekker die nieuwe slaapzakken zeg, ja logisch dat je je verslaapt ;-)
    Leuk dat jullie nieuwe`vrienden`hebben ontmoet en zo af en toe weer tegenkomen.
    Jammer van het weer, moedig dat jullie het trotseren!!! petje af! xx

• 19 Juni 2012 - 06:55

Maggie Bezooijen:

Hallo Inez, ik geniet zo van je verhaal en leef met jullie mee met die kl wind. Het is helaas te verwachten in het noorden : veel wind.
    Eenmaal in Denemarken ben ik [natuurlijk] erg benieuwd naar jullie verhaal. Weet niet wat jullie gepland hebben, wil alleen vermelden dat de oostkust van DK. leuker of beter gezegd mooier en anders is dan de westkust die veel op de nederlandse kust lijkt.
    Regenkleding genoeg ? kan in het noorden ook behoorlijk nat zijn.
    Veel plezier, ik kijk uit naar volgende verslag. groet van Maggie

• 19 Juni 2012 - 17:28

Els:

Wat een kanjers zijn jullie!
    Wind en kou trotseren om het einddoel te halen. Geweldig!
    Weer veel succes en geluk verder.
    Groet,
    Els

• 20 Juni 2012 - 14:21

Margot:

Even wat ander nieuws dan voetballen. De Denen weten toch wel dat ze hebben gewonnen van NL. De Zweden trouwens van de Fransen, maar die laatsten gaan toch door naar de kwartfinales. Ik volg het niet echt, maar sommige dingen vallen op. Het is hier nu heerlijk weer en dat zal ook wel een keer julllie kant opkomen, kan gewoon niet anders, jullie verdienen het. Neem nog een lekkere rosé, dan gaan die beentjes vanzelf!

• 20 Juni 2012 - 16:15

Manfred En Marjolein:

De bewondering wordt er niet minder om dames! Blijft super wat jullie je allemaal op de hals halen.
    Zondag incl. Peter lekker feest gevierd, was gezellie, en die baard staat hem best goed..;-)
    Succes met trappen, op naar het Noorden!
    Groetjes,
    Manfred en Marjolein