3e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 3e verslag rondje noordzee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

3e verslag rondje noordzee

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

16 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Maandag 18 /6

Met prachtig weer vertrokken in korte broek en blousje. Dit was echter iets te enthousiast want na 2 uur werd het steenkoud. Daar kwamen de slagregens en onweer. Schuilkelder gevonden in een natuurinformatiehuisje vlak voor Toenning. We werden heel hartelijk ontvangen door de vrijwilliger en kregen zelfs koffie en een koekje. *Ook gratis informatie over de omgeving. Er kwam nog een Duits echtpaar binnen, dus al met al was het wachten van zo'n 1,5 uur toch nog gezellig.
De lucht was inmiddels lichter geworden en we fietsenb verder, half droog, half nat. We hadden geen zin om zo de tent op te zetten en hebben gezocht naar een prive adres en gevonden in Husum.

Dinsdag 19/6.

Vanmorgen na een heeerlijk ontbijt vertrokken richting Bredstedt en Niebull. Het weer was redelijk dus zijn we best een stuk opgeschoten. We trappen wat harder want we worden Dduitland behoorlijk zat en zijn blij de Deense grens te zijn gepasseerd. We overnachten in het dorp Rudboll op een camping lekker in ons tentje en genieten in de zon met ieder een MINI flesje rose.

Woensdag 20/6.

Onze eerste echte dag in Denemarken. Het landschap is hier veel vriendelijker. Vanmorgen lekker op ons gemak de boel ingepakt en vertrokken richting Brons via Hojer, Skaerbaek. We willen het mini eilandje Mando aandoen en eventueel daar kamperen. Maar we kunnen er niet komen want het water staat iets aan de hoge kant (denk maar aan St. Malo in Frankrijk). Dus terug en naar Ribe gepeddeld, afgrijselijk dure camping gevonden. Het leek wel een hotel. Elke wc had zijn eigen wastafel, zeepdispenser, handdroger en achtergrondmuziekje. In de gemeenschappelijke grote openkeuken gekookt en gegeten zittend op echt meubilair! Voelde goed.

Donderdag 21/6.

Inez had vannacht behoorlijk last van haar knie en toen ik op de fiets stapte merkte ik dat ik best wel moe was. We hebeben tot nu toe ook nog geen dag rust gehad, daar willen we iets aan doen. In Esbjerg besloten om naar het eiland Fano te gaan met de veerpont. Met prachtig weer de tent opgezeg, lekker in badpak in de zon gezeten met .... jaja..... Genieten.
's Nachts was het echter over met het mooie weer. Het begon hard te waaien en de regen kwam met bakken uit de lucht. Zo nu en dan dachten we dat we met tent en al de lucht ingingen. Maar de haringen hádden we bomvast in de grond gepropt en hebben alles goed overleefd.

Vrijdag 22/6.

Vanmorgen regende het nog steeds en de wind was nog steeds aanwezig. We hebben in de slaapruimte van onze supertent ontbijtje gemaakt, hebben een ruggesteuntje gemaakt van onze stoeltjes en ieder ons dwarsliggertje liggen lezen, wachtend op beter weer. Na zo'n uur of 2 werd het droger en jullie gelovern het of niet, de lucht werd blauwer. Gauw de spullen ingepakt en heet water gemaakt voor de koffie. Verd....knal, de dompelaar kapot. Lauwe thee, lauwe koffie, brrr. Jorien kennende had ze alweer een 2-hands winkeltje ontdekt. Wij naar binnen en verdomd: er lag een waterdompelaar, ECHT WAAR!!! Dus dat probleem hebben deze 2 dames dus dankzij Jorien keurig opgelost.

Alle lieve vrienden, kennissen, heel veel dank voor jullie leuke reacties, we lezen ze met heel veel plezier. Advies: ga zo door, dan doen wij het ook ok?
Lieve groetjes van ons uit Denemarken.

• 22 Juni 2012 - 13:55

Agnes:

Hee hallo dames, wat dapper met dit slechte weer om door te fietsen. Leuk om te lezen wat jullie beleven en wat fijn dat jullie die waterdompelaar hebben kunnen bemachtigen. Natuurlijk weer heel veel succes en plezier en rust wat meer uit. Op die manier houden jullie het langer vol. Liefs Agnes en Hans

• 22 Juni 2012 - 15:17

Margot:

Ik doe het jullie niet na, blijven fietsen en nog leuke verslagen sturen bij dat ongelofelijke KL..... weer. Parijs was ook vermoeiend, maar daar hadden we tenminste mooi weer bij. Hoop voor jullie dat het toch wat beter en stabieler weer gaat worden, wel zo leuk. Dan smaakt een roseetje nog veel beter!
    Sterkte en groetjes ook van Karel

• 22 Juni 2012 - 18:40

Meindert:

Jorien en Inez, als ik mijn emails check, ga ik als eerste naar jullie reisverslag. Al lezende ben ik zelf ook een beetje op reis. Jorien, speciaal voor jou > alvast de verjaardagswensen voor morgen, maak er een mooie fietsdag van. Groet Meindert

• 23 Juni 2012 - 05:29

Daphne:

Lieve Inez en Jorien,
    Leuk om jullie belevenissen weer te kunnen volgen. Jammer dat jullie zoveel last hebben van slecht weer en veel wind. Jullie zijn wel echt stoere doorzetters. Veel succes verder en ik hoop dat er nog veel zon en wind in de rug in het vooruitzicht is.
    Groetjes, Daphne

• 23 Juni 2012 - 06:53

Rina:

Hallo dames,
    Respect hoor. Wat een reis is dit weer zeg. Leuk om jullie te volgen maar allereerst....
    HAPPY BIRTHDAY TO JORIEN!!!! of in het Deens :Tillykke med fodselsdagen.
    Dus Jorien, neem vanavond een extra glaasje op je "fodselsdagen" en nog een hele fijne reis
    verder.
    Veel liefs van Rina

• 23 Juni 2012 - 07:03

Herma:

meiden het zit nog niet mee met het weer,maar het kan jullie niet deren,GEWOON DOORGAAN,stoer hoor. misschien wat meer rusten zou wellicht verstandig kunnen zijn.leuk nu ook de foto,s erbij.
    maar of dat gelukt is vernemen we wel in het volgende verslag,zodra het mooi weer is willen jullie de kilometers natuurlijk weer maken.

• 23 Juni 2012 - 08:22

Marijke:

Goedemorgen,

Jorien heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en wat zijn jullie weer een prestatie aan het leveren zeg.Ik doe het jullie echt niet na.
    Leuk om al de verslagen te lezen,

• 23 Juni 2012 - 17:37

Els:

Jorien, nogmaals hartelijk gefeliciteerd! En met een ww heb ik op je geklonken!
    Na jullie enerverende fietsreis zullen we het samen nog maar eens overdoen.
    En ja, jij ruikt de kringloopwinkels.
    Ik hoop voor jullie dat het weer beter gaat worden zodat de korte broeken uit de tas kunnen blijven.
    Leuk die foto's, en ik volg jullie met de Grote Bosatlas.
    Succes weer.

• 24 Juni 2012 - 12:24

Thea Lankreijer:

Hey dames,

Jorien, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb met veel plezier voor het eerst jullie verslag gelezen en hoop dat het toch wat zonniger gaat worden. Stoer hoor, door weer en wind.
    Dat kun je van Rina en mij nou niet echt zeggen: met Bolderman naar Zuid-Engeland! En wat een giller van die dompelaar, dat zijn toch wel weer de leuke dingen van onderweg zijn. Ik heb vaak in de vakantie een soort "cavia aan clip" in mijn haar (voor de bad hairdays). Op enig moment wassie stuk (niet meer stormvast) maar niet getreurd, Rina heeft 'm gerepareerd met het ijzerdraadje van een tandenrager, veel gepruts en gelach maar hij zat weer. Veel plezier en groetjes Thea

• 24 Juni 2012 - 18:07

Dineke:

Hoi Jorien,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Veel goeds voor dit nieuwe jaar en blijf gezond!
    Als je zo lekker sportief bezig blijft komt dat helemaal goed!
    Fijne tijd nog samen.
    Liefs, Dineke

• 24 Juni 2012 - 19:29

Ici Hans Et Ety:

Wat een leuk en helder verslag!
    En al helemaal in Esbjerg.
    Ons was het te warm aan de Midikust.
    Zijn nu in een oud gebergte, bij Digne les Bains.
    En inderdaad, de camping (Les Eaux Chaudes) heeft een zwembad (met behoorlijk koud water, dat wel)
    Jullie zijn dus niet de enigen die soms moeten afzien....
    Hou ze droogen a bientot