1e verslag van onze halve ronde noordzee. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu 1e verslag van onze halve ronde noordzee. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inez Deelder - WaarBenJij.nu

1e verslag van onze halve ronde noordzee.

Door: Jorien en Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

12 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 7 juni, Heerlijk windje mee vanaf Haarlem. De mannen hadden ons daarheen gebracht. We zijn door Noord Holland heengevlogen, makkie. Gestopt in Hippolytushoef, of all places, en daar was het een drukte van belang, allemaal mensen met bloemen, wij dachten: wat aardig, al die bloemen voor ons, bleek het de avond 4-daagse te zijn, balen. Toen onszelf maar getracteerd op een lekkere maaltijd, uiteraard vergezeld van een rose'tje. Overnacht bij Gré in haar tuinhuisje, erg gezellig.Goed rusten na 100 km, en dat op de 1e dag.

Vrijdag, 8 juni
Even voor jullie info, ik tik ipv een z steeds een y, omdat deye y op de plaats van de z staat, lekker handig. Dus vandaar de tikfouten.
Vroeg op om de Afsluitdijk te "nemen". Met de wind in de rug in 1,5 uur letterlijk eroverheen geblayen met 25 km per uur bijna yonder te trappen. Buiten de plensbui en het onweer een topdag. Voor de tent stond er toch te veel wind goeie smoes), dus maar weer bij vrienden op de fiets geslapen bij "Hop en Go (Gre en Joop Hop), nou die hielden van geyelligheid, want we werden binnengehaald met de flessen wijn op tafel. Met rode wangen gaan slapen.

Y(sorry:z)aterdag, 7 juni
Niet droog geweest, keiharde wind, weliswaar meestal in de rug, maar toch knap vervelend. Gelukkig niet koud. In Warffum 2 mooie exposities van Quilts beyocht: prachtig. Geslapen bij Wil en Ruud van Dregt, schatten van mensen. Wil begon bij het afscheid spontaan te huilen omdat ye ons yo stoer vond (heb ik een van jullie nog nooit zien doen !!!!!!!!!!)(geintje, alhoewel).

Zondag, 10 juni
Veel beter weer gelukkig. Lange stukken langs de dijk gereden, dat is natuurlijk logisch als je een kustroute doet, maar ik heb nog nooit zoveel schapen en yoveel schapenstront geyien. Vreselijk, gatver. Het was gewoon slingeren om alle stront te vermijden. Eindelijk gekampeerd, op een camping in Bad Nieuweschans. Er was niemand, op een briefje stond dat "ik" wel een keer langs kom. Dat bleek een soort beheerder te yijn die 12 euro kwam incasseren, we weten eigenlijk niet waarvoor.

Maandag, 11 juni
Doodop omdat we 20 km hebben omgereden omdat in de eindbestemming geen winkel was te bekennen en we de keuye hadden: verhongeren of terug naar Emden om de benodige etenswaren te halen, daar werden we niet vrolijk van. De camping bleek NOG verder te liggen dat we dachten, dus dat was een flinke tegenvaller. Uiteraard toch gehaald (zo zijn wij),snel de tent opgeyet, lekker salade gegeten met ieder een Weissherbst, dat maakt een hoop goed. "s nachts is het yo koud dat we slapen in een thermo hemdje, een thermo pyjama een trui, sokken en een dun maar dicht fietsjack. Bovendien een bidon gevuld met heet water, die dienst deed als kruik:koninklijk.

Dinsdag, vandaag, 12 juni

Harde wind, nu volop tegen, pap in de benen, dus het schoot niet echt op. Zijn nu in Norden om te internetten en boodschappen te doen (ja, het gebeurt ons geen 2e keer) en daarna nog een klein stukje naar Norddeich, camping of Jeugdherberg, yal het laatste wel worden.

Liefs van ons en tot de volgende keer.

• 12 Juni 2012 - 14:57

Agnes:

Top dames, al zo ver gefietst. Wat jammer dat het zo'n slecht weer is. Ik zal een berichtje naar boven sturen voor mooi weer. Leuk jullie verslag te lezen. Ik wens jullie nog veel succes en plezier met jullie fietspartijtje. Tot gauw, liefs Agnes

• 12 Juni 2012 - 15:19

Ria En Jaap:

Yo yeg hé. Jullie youden yeker beter het yuiden kunnen opyoeken!!

Lieve Inez en Jorien, onze bewondering is nu al weer torenhoog. We volgen weer en buienradar nauwgezet en vinden dit weer al vervelend als we binnen zitten. We hopen dat het snel mooier en dus leuker wordt (ook weer niet tè warm natuurlijk.
    Leuk verslag. Hartelijk dank. We blijven jullie graag volgen!

• 12 Juni 2012 - 15:26

Hans En Ien:

Hoi Inez,
    Je weet dat wij op dezelfde dag zouden vertrekken als jullie, één verschil, wij hebben die dag nog geen méter afgelegd. E.o.a. virus heeft me een dag daarvoor te pakken gehad en tot op heden zijn we niet vertrokken. Vandaag voor het eerst weer in de kleren. Waarschijnlijk vertrekken we pas in het weekend.
    Jullie gaan lekker snel zèg. Hoop dat de wind afneemt en het een beetje behaaglijker wordt. Als ik jullie route zie, denk ik dat wij elkaar niet zullen treffen, wij nemen de oostkant van Denemarken gaan dan naar Fünen,via de brug naar Kopenhagen en steken dan weer de brug over naar Malmö en rijden vervolgens naar Stockholm. De vraag is nu we later weggaan of we nog wel in Oslo komen. Wij doen alles in slow motion met de sleurhut.
    Heel veel fietsplezier saampjes en geniet van al het moois onderweg én van je roseetje iedere dag !
    Liefs van ons.

• 12 Juni 2012 - 19:10

Herman :

Hoi Inez,

Ik vind het toch maar weer knap dat je samen met je zus zo'n avontuur aangaat.
    Ik blijf trots op je! Ik vond het heel erg leuk om jou en Peter vlak voor je vertrek nog even te zien.
    De heerlijke chocola is natuurlijk alweer op.
    Het weer gaat beter worden dus dat worden betere omstandigheden om lekker door te fietsen.
    Denk eraan, als het niet meer gaat gewoon stoppen en Peter bellen.
    Oh ja, op de Y moet je echt wat gaan vinden want dat zeest wez zastig (let op de z zou hier een l moeten zijn). Dan weet je hoe lastig dat is.

Liefs Herman (en natuurlijk Karin, Marijke, Allard en Thomas.

• 13 Juni 2012 - 08:20

Herma:

lieve meiden, wat gaan jullie alweer supersnel,toppie toppie!!!
    nu succes en hopelijk gaan de weergoden jullie beter weer geven.
    pas op voor een koutje wat dat zou bruin niet kunnen trekken.
    veel avontuur en plezier!!!

• 13 Juni 2012 - 10:22

Paul:

Lieve meissies,

Buiten de dagelijkse berichten om toch even een reactie van Roland en mij. Het gaat dus weer beregoed met jullie (had niet anders verwacht). Het is alleen jammer dat jullie nu al zijn vergeten waar wij voor de start gezellig koffie hebben gedronken !!! Denk maar lekker na !!!!!

Liefs en een dikke kus van ons2

• 14 Juni 2012 - 13:33

Ety&Hans,vivelafrans:

Lieve velocipeuses,
    Goed om aan de warme riviera iets van jullie barre wedervaren te vernemen.
    Ety kreeg het er bijna koud van! We wensen jullie veel wind in de rug en veel leuke ontmoetingen.

• 15 Juni 2012 - 14:55

Hildo:

hoi zussen, leuk om weer jullie verslag te lezen en wat gaan jullie weer hard van stapel. Ik heb bewondering voor jullie, wat een avontuur weer, geniet ervan en ik hoop dat het weer een beetje mee zit. Geweldig nieuws van wemmingen 24, SANDER IS GESLAAGD!!!! Ik heb Peter nog niet geïnformeerd maar misschien heeft hij woensdag de vlag buiten zien hangen met tas. Sander helemaal blij en ik ben een trotse moeder!!!
    Succes jullie en ik kijk uit naar jullie volgende avonturen,
    groet Hildo

• 15 Juni 2012 - 21:54

Jeannette:

nou zit nog niet echt mee maar de lol is er en dat is het belangrijkste veel succes liefs jeannette

• 17 Juni 2012 - 12:40

Els:

Ook ik had windkracht 8 in de rug op de dijk! ( een andere) Wat gaat dat inderdaad heerlijk!
    Ik ben benieuwd of jullie inmiddels op temperatuur zijn, en wat een idee om de bidon om te toveren in een kruik!
    Hopelijk treffen jullie het nu beter met het weer en de wind.
    Succes weer en ik ben benieuwd naar het vervolg van jullie verslag.
    Liefs, Els

• 18 Juni 2012 - 21:18

Ellen:

Hoi Jorien en Inez,

Wat een mooie verhalen weer!!
    Warffum! dan hebben jullie hoogstwaarschijnlijk, bijna zeker weten, een expositie bezocht van mijn nichtje ;-) die daar cursussen in geeft. leuk!
    Wat vervelend typen met z en y, maar wel grappig, hihi!
    Koud en dan slapen, bah, wat een goed idee zo`n bidon met warm water te vullen.
    Zo, ga ik nu naar jullie 2e verslag, sorry, liep `n beetje achter(
    liefs,